ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  به روح شهیدم قسم میدم از این به بعد چادر سرت کن!!.. ...

(نقل) من خودم بی حجاب بودم یه روز سر قبر یه شهیدی رفتم مادر شهید سر قبر فرزندش بود من دیدم هی نگاه من میکنه و یه چیزی تو دلش می گه راستشو بخواید این قضیه چند هفته طول کشید تا اینکه یه روز مادر شهید به من گفت شما چرا هر هفته سر قبر پسر من میاین گفتم یه حاجت داشتم از شهید شما گرفتمش حالا برا ادای دین میام سر قبرش دیدم بدون هیچ تاملی گفت دخترم یه چیزی بگم ناراحت نمیشی گفتم نه گفت عزیزم چرا تو زیباییت رو برا این جوونای هرزه در معرض قرار میدی بیا تورو به روح شهیدم قسم میدم از این به بعد چادر سرت کن و این قضیه چند وقتی طول کشید تا اینکه روز تولدم مادر شهید بهم یه چادر هدیه داد و من از اون به بعد چادری شدم و واقعا از اون مادر شهید ممنونم چون آرامش بهم بخشید

موضوعات: نکته های ناب
[یکشنبه 1393-10-28] [ 11:42:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نگاه به نامحرم در انجیل ...

“اگر دستت  یا پایت تو را بلغزاند آن را قطع کرده و از خود دور انداز زیرا تو را بهتر است که لنگ یا شل داخل  حیات شوی از آنکه با دو دست یا پا در نار  (آتش)جاودانی افکنده شوی .

اگر چشت تو را لغزش دهد آن را قلع کرده ،ازخود دور انداز ، زیرا تو را بهتر است با یک چشم وارد حیات شوی ، از اینکه با دو چشم در آتش افکنده شوی (انجیل متی باب هجدهم ) شگفت اینکه قرآن کریم و تورات و انجیل فعلی مردم را از این گناهان حذر داشته است و کسانی که امروز ادعای پیروی از این دو پیامبر بزرگ را می کنند ،اگر راست می گویند.

باید به دستورات کتاب مقدس خودشان عمل کنند ، اما متاسفانه اکثر بی بند و باری های زنان از جانب اینان به سراسر عالم سرایت کرده است.

خواهرم راه چه کسانی را دنبال می کنی ؟

منبع: انجیل متی باب هجدهم فقره ۷-۱۰

 

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
[شنبه 1393-10-27] [ 10:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اختلاط دختر و پسر در زمان امام علی (ع) ...

حضرت علی (ع)

وقتی به کوفه رفتند، دیدند گویا آنجا همان وضعیت جاهلی است در مسیر خانمها و آقایان با هم روبرو می شدند حضرت اعتراض می کنند که به من خبر رسیده است که زنان شما در راه با مردان نامحرم برخورد می کنند و با هم تلاقی دارند.

(آیا امام زمان ما به ما اعتراض نمی کند ؟)

حضرت بعد خطاب به زنان و مردان فرمودند: “آیا حیا نمی کنید که با هم روبرو می شوید ؟”

و بعد فرمودند: “لعنت خدا بر کسی که غیرت نداشته باشد “

و نیز فرمودند:"لا یغار ؟”

یعنی چرا بی غیرت شده اید ؟

چرا راحت در عبور و مرورتان با یکدیگر روبرو می شوید ؟

قابل توجه اینکه آنها نه به هم دست می دادند و نه شوخی می کردند هیچ کدام از این ها نبود بلکه با یکدیگر روبرو می شدند.

کمی فکر کنید .


موضوعات: نکته های ناب
 [ 10:25:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  به چه انگیزه ای پوشیده باشم؟ ...

یکی از انگیزه های پوشش ابراز صداقت در دوستی با خداوند است لابد تا بحال بارها شاهد بوده اید که افرادی به خودتان و یا دیگران ابراز علاقه و ارادت کرده و گاهی از الفاظی نظیر چاکرم مخلصم فدایت شوم و عزیزم قربانت شوم و… استفاده کرده اند. اما فرض کن که روزی به یکی از این افراد بگوئی من مبلغی پول لازم دارم در جوابت بگوید : شرمنده ام اتفاقا من هم می خواستم همین در خواست را از تو بکنمو بار دیگر و بار های دیگر از انجام خواسته ات سر باز زند و تنها به همان چاکرم و فدایت شوم اکتفا کند

قضاوت تو درباره او چیست ؟

آیا در دل نمی گوئی این چه دوستی ای است که از زبان فراتر نمی رود ؟

اکنون درباره رابطه خود با خدا بیندیش. ما به خدای مهربانمان اظهار بندگی و اطاعت و دوستی می کنیم اما نشانه صداقت در این دوستی انجام کاری است که او می پسندد.

بهترین انگیزه برای پوشش تو همین است که بخواهی به پروردگار خودت اظهار محبت کنی و صداقت خود را با گردن نهادن به خواسته او ثابت کنی

پس بیائیم با خدا پیمان دوستی ببندیم

 

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 10:23:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شما دینتان را فروختید و ما خریدیم! ...

بانوی باحجابی داشت در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تمام شد برای پرداخت رفت پشت صندوق.
صندق‌دار زنی بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود.

صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر به او انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت.

اما خواهر باحجاب ما که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد صندوقدار بیشتر عصبانی شود!
بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم و این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن!»
خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندق‌دار کرد… روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهرهٔ اروپایی و چشمان رنگین او جا خورده بود گفت:

«من جد اندر جد فرانسوی هستم… این دین من است و اینجا وطنم… شما دینتان را فروختید و ما خریدیم!»

موضوعات: نکته های ناب
[پنجشنبه 1393-10-25] [ 08:54:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دخترم با تو سخن میگویم ...

 

موضوعات: اجتماعی
 [ 08:48:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دختران بزک کرده زیبایی خود را حراج می کنند. ...

سال ها قبل هنگامی که یکی از مسئولان کشور در باره نحوه تولید رژ لب و لوازم آرایشی صحبت کرد و در آن خلال فاش ساخت که از خون جنین های سقط شده برای تولید انواع رژ لب با رنگهای مختلف استفاده می شود ، کسی چندان حرف او را جدی نگرفت، اما صرفنظر از تائید یا تکذیب این ادعا ، گرایش روز افزون زنان ، دختران و دختران کم سن و سال به استفاده بی رویه از لوازم آرایشی به مرز بحران رسیده و نگرانی های عمیقی را بر انگیخته است و موج فزاینده استفاده از لوازم آرایشی چنان سرسام آور است که مهار این بحران دشوار به نظر می رسد. چشم روشن ها لنز تیره می خواهند ، چشم تیره ها لنز روشن . اگر پوست دختری برق بزند، مات کننده ،چاره کار است در این صورت دیگر برق نمی زند، گران ترین لوازم آرایش، رژ لب قرمز است، و البته مغازه دارها و دستفروشان دوره گرد تخفیف هم می دهند.

گرچه زشتی و زیبایی امری نسبی است و هر انسانی تعریفی مجزا و متفاوت از زیبایی ارایه می دهد اما این امر حقیقت دارد که گاهی نیز فرم بدن انسان در اثر بی توجهی های دوران جنینی ، عوارض زایمان ، صدمات جسمی در کودکی که با بی اعتنایی نگریسته شدند، تصادفات رانندگی بیماری هایی مثل آبله مرغان یا جوش های غرور جوانی که به کرات زخم شده و در صورت پخش می شوند، انسانها را از هنجارهای کلی که جامعه برای مقوله زیبایی تعریف کرده است، دور می کند.

گاهی نیز ، به علت نوع پوست یا هزینه بالای جراحی با لیزر ، ترمیم آسیب های صورت ممکن نیست، در این هنگام است که انواع و اقسام پودرها و لوازم آرایشی سفید کننده به کار می آید . در بیشتر اوقات، زنان و دختران جوانی که عارضه ای در صورت ندارند و شادابی و طراوت پوست آنها در حالت معمولی است هم به طرز بی وقفه ای از لوازم آرایشی زیبا کننده استفاده می کنند.

این افراد ، شب ها که به منزل باز می گردند، با شیرپاک کن های مختلف و صابون های رنگی متفاوت ، شلوغی و آلایش چهره هایشان را که در اثر استفاده بی رویه مواد آرایشی حالتی زمخت و مکدر پیدا کرده مرتب می کنند و دوباره فردا، روز از نو روزی از نو!

دختران کم سن و سال هم که چهره های فرشته گون آنها ، زیبایی و طراوت اصیل خود را در پشت نقاب های زیبا کننده مصنوعی از دست می دهد، حریصانه به دنبال کامل کردن کلکسیون لوازم آرایشی خود هستند.

یک ایرانی مقیم کپنهاک که هرازگاهی به تهران سفر می کند با تعجب از اشتیاق گسترده زنان و دختران ایرانی به استفاده از لوازم زیبا کننده آرایشی می گوید: آرایش های غلیظ در کشورهای اروپایی معمولا مخصوص زن هایی با سنین بالاست که طراوت پوستشان را با گذشت سالها از دست داده اند.

آن گونه که آمارهای رسمی نشان می دهند 66 درصد از لوازم آرایشی زنانه به ترتیب از مرزهای ترکیه، پاکستان و جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق وارد

موضوعات: نکته های ناب
 [ 08:45:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  من با چشم هایم دل پسرها را اسیر خودم میکنم ...

وقتی انسان سری به بیمارستان ها می زند و بیمارانی را می بیند که از نعمت سلامتی محرومند .جوانهائی را می بیند که چگونه روی تخت ها افتاده اند و در آرزوی روزی هستند که بتوانند با پای خود به محیط خانواده و جامعه باز گردند آنگاه متوجه نعمت سلامتی می شود. این سلامتی و زیبائی که از بزرگ ترین نعمت های خداوند است تشکر لازم دارد و حداقل تشکر و سپاس گذاری این است که بوسیله همان نعمت با بخشنده نعمت مخالفت و معصیت نکند.

خواهرم این بار که در آینه نگاه می کنی لحظاتی با خود بیاندیش که چه کسی این چشمان زیبا را به تو داده است ؟ این همه ظرافت دقت راستی اگر این چشم ها نباشد زندگی کردن تو چه قدر مشکل می شود ؟

آیا انصاف است که با همین نعمت ها با دشمن خدا (شیطان) همکاری کنی

و خواسته بخشنده آن را نادیده بگیری ؟

خواهرم تقاضا دارم با حوصله و دقت کافی به این عبارات دقت کنی اگر روزی همراه با فرزندانت از راهی عبور کنی و چند کودک را ببینی که در حال بازی هستند و از سبد سیبی که همراه داری به هر کدام سیبی بدهی ولی آنها نه تنها از تو تشکر نکنند بلکه کمی از سیب ها را خورده و باقیمانده آن را به سر و صورت فرزندت بزنند

و او را مجروح کنند قضاوت تو درباره آنها چیست ؟

درست است که خدا فرزند ندارد. اما مردم بندگان خدا و خانواده او هستند.

اگر خانمی به جای شکر نعمت زیبائی و سلامتی سبب بیماری روحی و آسیب دیدن باطن و روان بندگان خدا شود و آنها را از راه سعادت و کمال منحرف کند و به بیراهه هواپرستی و شهوترانی بکشاند .

چنینی فردی که تفاوتی با آن کودک ناسپاس دارد ؟

آری شکر نعمت زیبائی و سلامتی انگیزه مهم دیگری

برای رعایت پوشش خدا پسندانه است.

بدان که خدا فرموده ” هر چیزی زکاتی دارد و زکات زیبائی عفت است".



موضوعات: نکته های ناب
[دوشنبه 1393-10-22] [ 11:46:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  قاچاق زنان و دختران در خارج از ایران (2) ...

اگر زنان به مثابه کالا خرید و فروش شوند دیگر کرامت انسانی آنها مخدوش می شود زنانی که در دام قاچاق چیان گرفتار می شوند اولین چیزی که از دست می دهند شخصیت انسانی است

آنان همچون کالائی در دست اربابان دست به دست شده و از خود اختیار و استقلالی ندارند

آیا تا حالا ندیده اید که جوانی جلوی یک دختر خانم ترمز میگیرد و از او می خواهد که سوار بر ماشینش شود تا کمی با هم درد و دل کنند و حتی برای یک لحظه بودن با دختر مظلوم حاضر است مبلغی را هم به او بدهد تا او پیشنهاد دوستی اش را قبول کند دختر هم در اوایل ناز و عشوه می کند تا شاید پسرک مبلغ بیشتری پیشنهاد دهد. بالاخره پس از دو سه دقیقه می بینی که دختر راضی شده و به خاطر یک مقدار پول ناقابل کمی با اون جوان درد و دل کند و باهاش دوست بشه و سوار ماشینش شود دخترک ساده فکر می کند که داستان به همین راحتی و سادگی است که مقداری پول می گیرد و در عوض کمی با پسرک صحبت می کند اما نمی داند که چه کاسه ای زیر نیم کاسه است سوار ماشین شدن همانا و روزگار سیاه شدن هم همانا سوار شدن همانا و ابرو رفتن دخترک هم همانا سوار شدن همانا و رفتن به یک خانه دور افتاده هم همانا سوار شدن همانا و خالی بودن خانه هم همانا سوار شدن همانا و اسلحه بالای سر گرفتن هم همانا سوار شدن همانا و داستان را فهمیدن همانا سوار شدن همانا و لخت شدن زوری جلوی یک پسر هم همانا سوار شدن همانا و بسته شدن دست و پا هم همانا سوار شدن همانا و مورد سو استفاده جنسی قرار گرفتن هم همانا سوار شدن همانا و عکس گرفتن از دختر برهنه هم همانا سوار شدن همانا و فیلم برداری از کارشان هم همانا سوار شدن همانا و خیلی چیزهائی که خودتان می دانید همانا سوار شدن همانا و پخش فیلم و عکس دختر در سایت ها و روی مجلات همانا سوار شدن همانا و ابروی دختر هم رفتن همانا

عجیبه نه ؟

ادامه »

موضوعات: اجتماعی
 [ 11:42:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  قاچاق زنان و دختران در خارج از ایران (1) ...

قاچاق رنان و دختران در عرف بین المللی با واژه هائی مثل : خرید و فروش زنان ، بردگی زنان ، تجارت سفید ، مافیای انسان ، فروش دختران ، بردگی مردن ، قوادی ، باند های بین المللی فحشا و…

شناخته شده استقاچاق انسان پدیده بسیار گسترده جهانی است ، اکنون این نوع قاچاق شامل مبادله افراد جهت کار در کار گاه های سخت کار خانگی یا کشاورزی ازدواج های اجباری یا فریب انگیز به صورت پستی و سفارشی و خرید و فروش زنان برای روسپی خانه ها و کلوپ های رقص برهنه می باشد هر چند مساله قاچاق زنان در قرن اخیر موضوعیت پیدا کرده اما باید توجه داشت خرید و فروش زنانبرای فحشا در دوران باستان نیز رواج داشت که بخشی از خرید و فروش بردگان محسوب می گردید از ابتدای دهه 1900 میلادی به ویژه پس از فروپاشی شوروی و بلوک شرق مساله قاچاق زنان در سطح جهان ابعاد گسترده ای یافت به طوری که امروزه تمام کشورهای اروپائی و آمریکائی و ژاپن در امر واردات زن به صورت کالا و کارگر جنسی فعالیت دارند در آلمان هزار زن اهل کشورهای چک و لهستان و بلغارستان بر خلاف میل خود در کلوپ ها و میخانه ها کار می کنند در آسیای جنوب شرقی دست کم یک میلیون کودک زیر پانزده سال از راه فحشا ارتزاق می کنند برخی از صاحب نظران فقر و بیکاری را عامل گرایش قاچاقچیان به این شغل کثیف می دانند ولی فقر به تنهائی عامل انحرافات اجتمائی نیست (به نظر برخی به تازگی ثروت عامل اصلی شناخته شده مخصوصا در ایران) بلکه فقر می تواند بر تحکیم و ثبات اجتمائی تاثیر بگذارد نابرابری و تغییر ارزش ها یک جریان تهدید آمیز است به عابرت دیگر فقر زمانی تاثیر گذار است که در مقابل آن تصویر و یا گفتار و یا آرزوهای بلند پروازانه ارائه شود هنگامی که ثروت ارزش محسوب می شود بدون در نظر گرفتن اینکه از چه راهی بدست آمده است این جاست که نظام اجتمائی در معرض خطر قرار می گیرد

ادامه »

موضوعات: اجتماعی
 [ 11:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  يا مولاتي اغيثيني يا حضرت صديقه(س) ...

خدايا بوي دود مي‏ آيد!

شعله‏ هاي آتش را مي‏بينم که بر در خانه گرفته

و نيمي از آن را سوزانده و همچنان بالا مي‏رود.

خدا کند اهل خانه بيرون رفته باشند.

خدا کند کسي پشت در نباشد.

خدا کند زود از شعله ‏ي آتش با خبر شوند

و بچه ‏ها را نجات دهند.


موضوعات: نکته های ناب
[شنبه 1393-10-20] [ 05:04:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کـَــعــــبــه ...

بـــآنــــــــــو

مـَــبـَـادا رنــگ بــه رنــگ هـــآی دنــیــآ

ســیــآهــی چــآدرت را از چـــشــمــت بــیــَـنــدازد . . .

هــَـر وقـت دلــت را زدنــد

از تــیــرگــی چــآدرت . . .

سـیــآهـــی کـَــعــــبــه را بــه یــــآد بــیــآور

کــه هـَـمــرنــگ تــوست . . .

موضوعات: دل نوشته
 [ 04:58:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  السلام علیک یا فاطمه الزهرا ...

از چادری که سرش بود خوششون نمی اومد
بهش گفتن ؛ چادری ها بو می دهند
دلش شکست
تا خانه پیاده رفت
سر نماز به سجده که افتاد یادش آمد
راست می گفتند
چادری ها بو می دهند؛ بوی خاک
1400 سال است که چادر بوی خاک می دهد
لبخند زد
از بوی خاک چادرش راضی بود
السلام علیک یا فاطمه الزهرا

موضوعات: دل نوشته
 [ 04:54:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آیا طرز لباس پوشیدن باعث پیشرفت می شود ؟ ...

رابطه لباس و فرهنگ آن قدر قوی است که ما یک فرد خارجی و یک فرد ایرانی را از سبک لباس پوشیدنشان تشخیص می دهیم و آن فرد با لباسی که بر تن دارد می گوید: من کیستم و از کجا آمده ام و به کدام فرهنگ تعلق دارم کمی به لباس ایرانیان از جمله روستائیان عشایر و طوایف مختلف آنها از جمله کردها لرها بختیاری ها و قشقائی ها و الالخصوص لباس زنان آنان دقت کنید لباس هائی که کاملا دور مانده از فرهنگ غربی بوده اند با کمی دقت در نوع لباس این افراد می فهمیم که یک نقطه اشتراک در تمام این لباس ها به چشم می خورد و آنهم بلند بودن و گشاد بودن و در اکثر جاها ساده بودن است.حتی اگر به پوشش مردم ایران و خیلی از کشورها قبل از ورود اسلام هم بنگریم می بینیم که لباس های آنان بلند و گشاد بوده است حال نگاهی می اندازیم به کشورهای اروپائی و آمریکائی و نوع لباس آنان به نظر شما چه می بینیم ؟نقطه اشتراک در لباس این جوامع چیست؟ تنگ و چسبان و کوتاه بودن مثل: جوراب کوتاه ، مانتوی کوتاه ، روسری کوتاه ، شال کوتاه ، شلوار کوتاه ، بلوز کوتاه ، … کوتاه ،

براستی علت چیست؟ چرا کشور هائی که تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار نگرفته اند نقطه اشتراک آنان گشادی و بلندی و سادگی است اما کشورهائی که تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته اند نقطه اشتراکشان تنگی و کوتاهی است ؟

از خیلی از این افراد که این سوال پرسیده می شود می گویند: همان طور که غرب پیشتاز در پیشرفت و تکنولوژِی هست در این مورد هم غرب پیشتاز بوده و کشورهائی که لباس بلند و گشاد می پوشند از فرهنگ و تکنولوژی عقب مانده اند.

آیا این سخن درست است که شرقیانی که لباس بلند و گشاد تولید می کنند نمی توانند لباس کوتاه و تنگ تولید کنند ؟ آیا این کار سخت تر است ؟ آیا فکرشان نمیرسید ؟ آیا درست است تنگی و کوتاهی را نشانه پیشرفت و تکنولوژی دانست ؟

علت را باید در جای دیگر بررسی کرد.

 

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
[جمعه 1393-10-19] [ 03:45:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نتیجه ازدواجهای خیابانی ...

به نام خدائی که حضرت زهرا (س) را آفرید تا

مقام والای زن را به جهانیان نشان دهد.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

با سلام امیدوارم از مطالب این وبلاگ لذت ببرید.

براساس آمار شماری از مراجعه کنندگان به دادگاههای نو عروسانی هستند که هنوز عروسی نکرده‌اند و اندکی از تاریخ عقدشان گذشته است که درخواست طلاق دادند.این موضوع نشان می‌دهد که بعضی از دختران در انتخاب همسر دچار شتابزدگی شده‌اند،و بدون تحقیق درباره خصوصیات اخلاقی و دینی جوان موردنظر و بدون مشورت با والدین و ریش سفیدها، پس از دیدار سطحی در خیابان راضی به ازدواج می‌شوند در نتیجه پس از چندی پشیمان گشته و زندگی‌شان با شکست مواجه می‌شود. سرپرست مجتمع قضایی خانواده، در این مورد می‌گوید: آیا برای ازدواجی که نطفه آن در دیدارهای سطحی خیابان بسته می‌شود و ملاک‌ها، تنها صورت ظاهر و به رخ کشیدن ثروت و نشان دادن پیراهن و شلوار براساس مد روز باشد. سرنوشتی جز این را می‌توان انتظار داشت؟! اگرچه دختر و پسر باید یکدیگر را بشناسند و ببینند همانطوری که اسلام عزیز به آن عنایت دارد .ولی این دیدارها در حضور والدین و بزرگترها صورت گیرد تا جوانان عزیز مخصوصاً دختران به وسیله دلسوزانشان راهنمایی شوند و ملاک و معیار در شناخت افراد به کمک آنها برایشان بیان شود. تازگی وضع بدتر هم شده و آن اینکه ازدواج ها از خیابانی به ازدواج های چتی و ازدواج های ایمیلی و ازدواج های اینترنتی و ازداج های تلفنی و …تبدیل شده است و تازه ترین آنها این است که ازدواج نمی کنند و دوستی را به ازدواج ترجیح داده ند بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم.

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 03:40:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  محمد نور عالمتاب هستی است،محمد زینت نام جهان است،محمد آن حبیب جانان است ...

عید زیباى برائت از عدو دارد ربیع / عید میلاد دو دلدار نکو دارد ربیع

موسم سرمستى دلهاى شیدا آمده / مصطفى با حضرت صادق به دنیا آمده . . .

ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) بر شما مبارک

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

امشب سخن از جان جهان باید گفت / توصیف رسول انس و جان باید گفت

در شام ولادت دو قطب عالم / تبریک به صاحب الزمان باید گفت . . .

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………از مکه فروغ ایزدی پیدا شد / سرچشمه فیض سرمدی پیدا شد

در هفدهم ربیع از دخت وهب / نو دسته گل محمدی پیدا شد

میلاد رئیس مکتب، محمد مصطفی(ص) و رئیس مذهب،

صادق آل عبا مبارک باد

موضوعات: نکته های ناب
[پنجشنبه 1393-10-18] [ 09:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سر كلاس ما جايِ بالا رفتن ِ شعور و ارزش و حيا خالي ست..... ...

 


اينجا كلاسِ درس‌ ماست
اينجا يك ترم بالاتر كه مي روي،مانتو و مقنعه ات هم بالاتر مي رود

اينجا يك ترم بالاتر كه ميروي

به قول معروف كلاسَت بالاتر مي رود
اينجا يك ترم بالاتر كه مي روی ، روابط اجتماعي ات با

آقايان بالاتر مي رود

اينجا يك ترم بالاتر كه مي روي …
عجيب است ، سر كلاس ما
جايِ بالا رفتن ِ شعور و ارزش و حيا خالي ست

هر روز غيبت مي خورد و سرانجام حذف مي شود …

موضوعات: نکته های ناب
[چهارشنبه 1393-10-17] [ 10:31:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  قهر کرده اید انگار ؟ درست نمیگویم؟ حاجی دیگر نمیخندی ...! چه شده آن لبخندهای دائمت؟ ...

حتما بخوانید اگر نخوانید پشیمان میشوید…….

حاجی آنطور درخودت رفته ای دلم غصه اش میشود …

سرت را بالا بگیر…

به چه می اندیشی؟

از چه دلگیری؟ …
راستی حاجی ! قبلا ها یه عده ای میگفتند

شماها رفتید بجنگید که چه بشود؟

خودتان خواستید ،خودتان هم شهید شدید

آن وقتها جبهه میگرفتم و جوابشان را میدادم.

حالا خودمانیم حاجی،

بینی و بین الله رفتی که چه بشود؟

رفتی که آزادی داشته باشیم؟

رفتی که عده ای مانتوهایشان روز به روز تنگ تر

و روسری هایشان روز به روز کوچکتر شود؟

رفتی که ماه محرمی هم پارتی بگیرند

و جشن های آنچنانی؟

رفتی که عده ای دختر و پسر به هم که میرسند

دست بدهند و اگر ندهند به هم بگویند عقب مانده ؟

حاجی جان ؛

جای پلاکت را این روزها زنجیرهای قطور گرفته !

جای شلوار خاکی ات را شلوارهای پاره پوره

و چاک چاک گرفته (که به زور پایشان نگهش میدارند)!

ادامه »

موضوعات: شهدا, نکته های ناب
 [ 10:24:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خود نمائی قدیمی و مدرن ...

 

زنان عرب قبل از ظهور اسلام دارای پوشش شایسته نبودند و با آشکار کردن زینت ها و نمایش برخی اندام خویش در جامعه حاضر می شدند تا اینکه زمینه نزول آیات وجوب حجاب و حرمت خود نمائی در جامعه و مجالس عمومی آماده شد و آیاتی به زنان ابلاغ شد چنانچه می فرماید : در خانه های خود قرار بگیرید و همانند دوران جاهلیت نخستین که زنان به منظور خود نمائی از منزل خارج می شدند در میان مردم ظاهر نشوید منظور این نیست که زن به طور کلی در خانه بنشیند بلکه این است که برای خودنمائی و نمایش جاذبه های زنانه در میان مردم حاضر نشود منظور از جاهلیت نخستین چنانچه تفاسیر گویند جاهلیت قبل از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) بوده که در آن عصر وضعیت پوشش زنان عفیفانه و خودپسندانه نبوده است و بنابراین طبق این آیات (نور -31 )خود آرائی و خود نمائی و بدحجابی زنان عمل جاهلانه ای است که زنان عصر جاهلیت قدیم به آن مبتلا بودند و زنان مسلمان نباید زیر بار چنین ننگی بروند. اما چه شده است که زنان و دختران امروزی با توجه به گوشزدی که قرآن کرده و به آنها گفته است که گول این فریب شیطان را نخورند ولی باز دختران جوان و حتی برخی مادران نیز در این دام شیطانی گرفتار شده اند. این دخترانی که در خیابان آرایش کرده قدم می زنند این دخترانی که موهای خود را برای جلب نظر بیرون می آورند این دخترانی که با لخت کردن ساق دست و پای خود جلب توجه می کنند این دخترانی که مانتوهای آنچنان تنگی می پوشند تا به آنها نگاه شود این ها همه و همه کسانی هستند که فریب شیطان را خورده اند بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم.

موضوعات: نکته های ناب
[سه شنبه 1393-10-16] [ 11:42:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خدایم ! من هنوز هم هستم ... ...

و اما من …

هر شب وقتي تمام ستارگان زمين در آسمان به خواب فرو مي روند

من مي مانم و خدائي كه در اين نزديكي است ..

آنگاه كه شب از نيمه مي گذرد ، بقچه تنهائي دلم را مي گشايم و به چشم انتظاري او مهمان ميشوم .

سهم من از دلزدگي زمين و هاي و هوي زمينيان هر چه باشد از پشت درهاي بي روح زمان قرار مي دهم
و به شانه هاي سپيد خدا تكيه ميزنم

و تا خود صبح در سجاده نوراني نمازم درد دل هاي دلم را شمارش مي كنم …..

زيرا ميدانم كه او با من است در تمامي لحظات زيباي زندگي …

موضوعات: دل نوشته
 [ 11:23:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چون تو دارم همه دارم دگرم هیچ نباشد ...

هر کس گمشده ای دارد و خدا گمشده ای داشت …

هر کس دو تا است و خدا یکی بود .

هر کس به اندازه ای که احساسش می کند « هست » ! هر کس را نه بدانگونه که « هست »

احساسش می کنند

بدانگونه که « احساسش » می کنند هست !

انسان فقط یک « لفظ » است که بر زبان آشنا می گذرد

و « بودن » خویش را از زبان دوست می شنود ….

درد انسان متعالی عشق و تنهایی است …

موضوعات: دل نوشته
 [ 11:17:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دختران،خواهران و مادران ،بیدار شوید! ...

 

غم انگیز ترین فاجعه معاصر ان است که اینک انحراف،ازادی معرفی می شود و حجاب ارتجاع وکوته فکری قلمداد میگردد!برخی به جای اندیشه به عواقب شوم از فرامین الهی، به کار زشت خود افتخار می کنند! اسلام عزیز برای اینکه زن مسلمان هم مثل زنان غربی نشوند و شرف و عفت او در زیر دژ های محکم <<حجاب>> مصون بماند ،برهنگی را به شدت می کوبد.به خود بیایید!و هوشیار باشید.اخر تا کی؟نگذارید شخصیت شما لکه دار شود و شرفتان وسیله بازی اینو ان گرددو بی گانگان برایتان تصمیم بگیرند چرا که خداوند به شما عقل داده است اندیشه داده است تا بیندیشید و بر اساس عقل و دین تان انتخاب کنید.به سنگر محکم پوشش پناه ببرید و با اسلحه استوار حجاب از همه چیز خود دفاع کنید تا همواره انسانی پاک و با ارزش باقی بمانید.

موضوعات: نکته های ناب
[یکشنبه 1393-10-14] [ 01:43:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خواهی نشوی رسوا، همرنگ شهیدان شو ... ...

 

اگر برخی در خیابان چادرت را که می بینند مزه پرانی می کنند،
اگر وقتی به محیط های هنری و تفریحی میروی با نگاهی تمسخر آمیز نگاهت میکنند،
اگر در میهمانی ها مثل بقیه “راحت” نیستی،
اگر حلال و حرام هنوز برایت مهم است،
اگر حق الناس برایت مهم است،
اگر صدای اذان را که میشنوی، میشتابی به سوی نماز،
اگر حتی از خودکار محل کارت ذره ای برای کارهای شخصی ات استفاده نمی کنی،
اگر از غم یک انسان حتی اگر آن سر دنیا باشد غمگین میشوی،
اگر با همکلاسی های جنس مخالفت گرم نمیگیری،
اگر…

یادت باشد که تو نه “اُمُّلی” و نه متحجر…
تو “هنرمندی"…
هنر تو این است که میتوانی متفاوت باشی…
همرنگ جماعت شدن را که همه بلدند!

موضوعات: نکته های ناب
 [ 01:28:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حذف وایبر و واتس اپ مساوی با یه کار امام زمانی ...

درسته که اونقدرا هم تو فلسطین به حد فجیعی مث تابستون،جنگ و خونریزی نیست.بلند بگو الحمدا…
اما من , تو که جلوی تلویزیون،پای اخبار مینشستیم و براشون اشک می ریختیم و واقعا دوس داشتیم یه کار اساسی براشون بکنیم،باید همین الان دست به کار بشیم.خودت میدونی که وایبر و واتس اپ برای اسرائیله و پول استفاده اش میره تو جیب مبارک اسرائیل و خراب میشه رو سر بچه های بی گناه فلسطینی.شاید از اون دسته آدما باشی که میگن به ما چه؟یا از اونا که میگن فلسطینی ها ناصبین(البت کاملا غلط)اما آجی گلم!داداش گرامی ام!اینو بدون که اسرائیل یکی از سدهای بزرگ ظهور امام زمانه و پول ریختن تو حساب اسرائیل،فقط جنبه ی تخریبی تو فلسطین نداره،بلکه باعث قوی شدن سد ظهور اماممون میشه.میدونم….میدونم الآن میخوای بگی وایبر و واتس اپ که مفتیه!!!!ولی یه سرچ موچولو تو دهکده جهانی (اینترنت)بکنی،میفهمی نه خیر،یه راه های دیگه برای کسب مال دارههههههه….حالا فکر کن زمان امام حسینی،آره این جمله«کل یوم کربلا»همینجا معنا پیدا میکنه.مسلم از 18 هزار نفر بیعت گرفت برای یاری حسین(ع).اما همه رفتند به خاطر چندتا سکه،ترس به خاطرباحال بودن دنیا……به خاطر اینکه میگفتن حالا کسای دیگه هستن که برن قیام و یاری امام.ما بعدا….مسلم تنها موند،میخواست به امام بگه نیا اما….
حالا امروز،یه وقت طوری نشه که بگی من خیلی ها رو دیدم که وایبرشون رو حذف کردند.من و چنتای دیگه موجب قوی شدن اسرائیل نمیشیم.خودتو به خاطر باحال بودن 4تا دینگ دینگ وایبر و فیلم و عکسای واتس اپ گول نزن….. پشیمون میشی که چرا حسین(ع) زمانه ات رو یاری نکردی؟!راستشو بخوای دوست جونم!بیا یه موج راه بندازیم …یه مووووووووووج امام زمانی.
اگه تونستی برای امامت رو دلت پا بذاری ،آفرین بهت میگم بیش از اندازه.
اکنون دومین قدم، پخش این پیام و گذاشتن یک پست در این رابطه؛یعنی (حذف وایبر و واتس اپ مساوی با یه کار امام زمانی) تو وبته………بیاییم هممون موج زده ی امام زمانی بشیم تا دچار هوای یزیدی های امروزی و شیک نشیم،این طوری به امام حسین،ثابت میکنیم که اگه تو کربلا بودیم،کمکش میکردیم……….

موضوعات: نکته های ناب
[شنبه 1393-10-13] [ 11:59:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خیلی زشته ما شیعیان هم خونم به دل زهرا (س) کنیم ...

روز شهادت حضرت زهرا یکی اومد خدمت آیت الله بهجت

عرض کرد: آقا تسلیت میگم ، به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی زدند

آیت الله بهجت فرمودند: الان هم به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی می زنند

عرض کردند: الان چطور به حضرت سیلی می زنند؟

آیت الله بهجت فرمودند: هر دختر شیعه با بی حجابیش یه سیلی به صورت حضرت زهرا سلام الله می زنه

از امروز وقتی توی شهر دور می زنی ببین حضرت زهرا سلام الله علیها روزی چند تا سیلی می خوره

نمی خوام نصیحت کنم

اما خیلی زشته که ما شیعیان هم خون به دل زهرای مرضیه کنیم


موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:08:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  از عالم بالا خبری می آید ........ ...

 

همه گویند به تعجیل ظهورش صلوات ،

کاش این هفته بگویند به تبریک حضورش صلوات ،

فرخنده میلاد منجی عالم بشریت بر تمامی شیعیان مبارک باد

موضوعات: نکته های ناب
[پنجشنبه 1393-10-11] [ 11:30:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  خدا هم عاشق میشود..... ...

من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی

ومن عرفنی احبنی و من احبنی

عشقنی و من عشقنی عشقه و من عشقه

قتله و من قتله فعلی دیته و من علی دیته فانا دیته

(خداوند فرمود) : هر کس مرا طلب کند ، مرا می یابد

و هر که مرا بیابد ، مرا می شناسد و هر که مرا بشناسد مرا دوست دارد

و هر کسی مرا دوست بدارد عاشقم می شود

و هر که عاشقم بشود ، عاشقش می شوم وهر کس را که عاشقش بشم ،

او را می کشم و هر کس را بکشم ،

دیه او به گردن من است و هر کس که به گردن من دیه دارد

من خودم دیه او هستم.


پس خدا را بطلب تا خودش پناه تو باشد .



موضوعات: نکته های ناب
[چهارشنبه 1393-10-10] [ 10:33:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا در کشور ما حجاب اجباری است؟ ...

چرا وقتی در قرآن کریم می‌فرماید: «برای زنان بهتر است خود را از نامحرمان بپوشانند»، در کشور ما حجاب اجباری است.

آیه‌ای منطبق با معنایی که در سؤال اشاره شده یافت نشد، اگر منظور آیه‌ی خاصی است باید نشانی آن بیان گردد. اما لازم است به نکات ذیل توجه شود:

الف - از جمله آیاتی که به صورت مشخص بر حجاب بانوان تأکید دارد، دو آیه‌ی ذیل است:

«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِأَزواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤمِنينَ يُدنينَ عَلَيهِنَّ مِن جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدنى‏ أَن يُعرَفنَ فَلا يُؤذَينَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً» (الاحزاب - 59)

ترجمه: اى پيامبر! به همسرانت، و دخترانت و زنان مؤمنين، بگو تا جلباب (حجاب، مقنعه، چادر) خود را پيش بكشند، این به شناخته شدن (به مسلمانی و عفت) و ممانعت از آزار و اذیت نزدیک‌تر است و خداوند همواره آمرزنده و رحیم است.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 10:21:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا باید حجاب داشته باشیم؟ ...

اگر واقعا می خواهید بدونید که برای چه باید حجاب داشت، پس حتما متن رو تا آخر دنبال کنید:

اول از همه بگم که این مطلب در رابطه با حجاب دختران و زنان است و درمورد حجاب مردها، بعدابحث خواهد شد.

از کودکی چادر بر سرش گذاشتند و دلیلی بهتر از این که خدا حجاب رو دوست داره، خدا می خواد که حجاب داشته باشی، اگه حجاب نداشته باشی خدا عذابت می کنه و … نداشتند. اما او هیچ گاه به مفهوم داشتن حجاب دست نیافت.

همیشه این سؤال در ناخودآگاهش بود که “چرا خدا دوست داره که حجاب داشته باشم…؟”


هرگاه که با دوستانش به تفریح میرفت، چادر را از سرش برمی داشت و موهایش را بیرون میداد و احساس آزادی میکرد. اما … .

دختران بی حجاب ایرانی

متن زیر مهمترین دلیل حجاب رو براتون مشخص میکنه:

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
[سه شنبه 1393-10-09] [ 03:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نکند او امام زمان بوده باشد... !!!کی به حوزه ما سر می زند......حتما بخوانید..... ...

روزی از روزها مردی قصد میکند که به دانشگاه سربزند و از اوضاع و احوال دانشجویان آگاه شود :

1. او وارد دانشگاه میشود . اولین چیزی که می بیند ، دختران دانشگاه هستند که گویی عروسکهایی متحرکند. از تیپشون گرفته تا آرایش های آنچنانی. انگار میخواهند هر چه مرد هست… . آن مرد با این که فرد کم جنبه ای نیست، سرش را پایین می اندازد و به راه خود ادامه میدهد. در راهرو دانشگاه دختر و پسری با هم حرف میزنند، اینطور به نظر میرسد که دارند درمورد درس بحث میکنند، نزدیکتر میشود، دختر را می بیند که با ناز و افاده از خودش میگوید. پسر اسم دختر رو میپرسه. نیت پسر هم ازدواج نیست و فقط میخواهد که با او حرف بزند و با او دوست شود. مرد با ناراحتی دوباره به راهش ادامه میدهد و امیدوار است که چیز زیبایی را در دانشگاه ببیند.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 03:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دختران انگلیسی الگوی خانواده های ایرانی!!! بی تفاوت از کنارش نگذرید..... ...


شبکه من وتو در قسمتی از یک برنامه اش با عنوان تعصب بیجا که در آن به تعصب پدر مادران ایرانی نسبت به فرزندانشان پرداخته بود به پدر مادران ایرانی گفت، که نسبت به فرزندان و دختران خود تعصب نداشته باشید و صداقت را جایگزین محدودیت کنید .

کارشناس این برنامه گفت: «اگر تعصب ها و محدودیت ها برداشته شود و به جای آن صداقت جایگزین شود فرزندان و دختران ما انعطاف پذیر می شودند دختران به خودشان احترام می گذارند.»

در ادامه این کارشناس با پیروی از اهدف اصلی این شبکه یعنی تغییر سبک زندگی ایرانی ها و ترویج فرهنگ غرب خیلی واضح و بی واسطه از بیننده ها خواست تا فرهنگ غرب را الگوی خود قرار دهند و گفت: «اینجا در انگلیس شاهد این هستیم که دختران یاد گرفته اند تا حرمت وجود و بدن خود را داشته باشد و با هرکس و نا کسی نباشد.»

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
[دوشنبه 1393-10-08] [ 07:00:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حجاب باید زیبا باشد؟ ...


می‌گویند پیغمبر حتی روی سفرایی که پیش‌شان می‌آمدند هم حساس بودند و می‌گفتند سعی کنید سفیران خوش‌رو و خوش‌چهره بفرستید.


برای اینکه ظاهر آدم‌ها، طرز پوشش‌شان روی طرف مقابل تأثیر می‌گذارد. از جنبهٔ تبلیغ اسلامی‌اش که بگذریم، خوب پوشیدن احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

به نظر شما این جور زیبایی‌ها، کدامش از نظر اسلام، زیبایی ِ ممنوعه است؟

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 06:44:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تحلیل سواری هایی که برای بی حجاب ها صف می کشند ...

 

یکی از جنبه های منفی و فساد ها و نا امنی هایی که مترتب بر گناه بی حجابی در جامعه است، در سیستم حمل و نقل شهری و بالاخص در ماشین های شخصی خود را نشان می دهد.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 06:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  به کی میگین مذهبی؟ ...

 

سلام دوستان این یه درد دله امروز که رفته بودم مدرسه ی خواهرزاده ام(جلسه مشاوره ) اول اینکه وقتی به دوروبرم نگاه کردم از بیست تا مامان که اونجا بودن دیدم فقط من چادریم بعد هم یکی از خانمها اعتراض کرد که چرا همش در مورد نماز صحبت میکنید چون جلسه قبل فقط در مورد نماز خوندن بچه ها بحث شد پیرو فرمایشات این خانم بود که بقیه همه اعتراض کردند خیلی دلم شکست در همان ان فکر کردم توی یه کشوری هستم که هیچ کس مسلمان نیست در همان موقع به خودم جرات دادم و گفتم : شاید برای شما این بحثها بی خودی باشد ولی برای خانواده های مذهبی خیلی مهم است که در اون موقع بود که همه به من حمله کردند و گفتند شما چرا فکر میکنید که چاری ها مذهبی اند؟ به نظر شما کسی که صبح ساعت 9هفت قلم آرایش کرده و با موهای هایلایت و رنگارنگ بیرون آمده مذهبیه؟ یا اونی که طاقت نداره چند کلمه در مورد نماز خوندن بچه ها بشنوه مذهبیه؟ نمی دونم شمابه کی میگین مذهبی؟

یه چیزی هم بگم  اونجا بود که آروم چادرم را بوسیدم.

موضوعات: نکته های ناب
[یکشنبه 1393-10-07] [ 01:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سلام مامان قهرمانم! ...

 

مطلب زیر قصه نیست. یه واقعیته. بخوانید و ببینید ما کجای این عالمیم ببینید ایثار و از خود گذشتگی چگونه معنا پیدا می کند؟ چقدر گرفتار مادیات شده ایم….؟ کجا می رویم…؟ لطفاً ادامه مطلب را بخوانید

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:51:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا آرایش می کنید؟ ...

 

دوستانی هستن که خودشون را مقید به حجاب می دونند و از اونا ممنونیم ولی متاستفانه آرایش می کنند!

عزیز من مگر در قرآن نیامده است :

«قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن او…» (1)
در این آیه با صراحت می فرماید: ای رسول به زنان مؤمن بگو: چشم های خود از چشم چرانی و نگاه ناپاک به مردان بیگانه بپوشند( با بیگانه در حد مخاطبه و لزوم آن نگاه کنند، نه این که به مردان نامحرم خیره شوند و چشم بدوزند). عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنند. زینت های (طبیعی و عاریتی) خود را آشکار نکنند (و بپوشانند)مگر زینت هایی که به طور طبیعی آشکار است. روسری های خود را بر گردن و سینه اندازند. زینت های خود را جز برای شوهران و…(مردان محرم و زنان مسلمان و کودکان نابالغ و غیر ممیز و مردان طفیلی که چیزی از این مفاهیم نمی فهمند و…)آشکار نکنند.

حالا یک سوال خواهر من دوست من عزیز من آرایش در لغت چیست؟

مگر نه اینکه اضافه کردن چیزی به منظور زیباتر کردن یا به عبارت دیگر زینت دادن ….

دیگه خودت نتیجه ی اخرشو بگو!


موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:36:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تبلیغات با برند بی حجابی!! ...


چرا تبلیغات بعضی از شرکت ها و تولید کنندگان، در کشور اسلامی ایران، بی حجاب است؟
منظورم این است که چرا ما برای سود بیشتر، کالاهایمان را با تصاویر زنان بی حجاب خارجی تبلیغات می کنیم؟ (البته بگذریم که در این وسط بعضیها، از زنان بی حجاب ایرانی هم استفاده تبلیغاتی می کنند)


بله شاید بگویید که آنها مسلمان نیستند که بخواهند حجاب کنند؛ ویا این تبلیغات در خاج از کشور است.
ولی سوال من اینجاست که مگر تولید کننده داخلی مسلمان نیست؟ مگر آن شرکت، نماینده یک کشور اسلامی در کشور های دیگر نیست؟
حتی اگر تولید کننده و شرکت ایرانی مسلمان هم نباشد، مگر تابع قوانین جمهوری اسلامی نیست؟
و سوالی هم از مجریان قانون، که چرا بر طبق قانون اساسی با این عمل مجرمانه برخورد نمی شود؟ مگر این نوع تبلیغات، دارای عنوان مجرمانه، بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست؟ (1)

هشداری به شرکت ها و تولید کنندگانی که اینگونه تبلیغات می کنند:

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
[شنبه 1393-10-06] [ 12:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آبجی و داداش اینترنتی!! ...

چقدر بر ارزش‌هایی که به آنها معتقدیم پافشاری می‌کنیم و چقدر تابع شرایط محیطی هستیم؟

آیا آنچه به دست می‌آوریم ارزشمندتر است یا آنچه از دست می‌دهیم؟

حال در فـضـای مـجـازی که اینقدر رابطه‌ها تنگاتنگ و به عبارتی رابطه خواهر- برادری شده مسئله حجاب چگونه تفسیر می‌شود؟

بد نیست هر از گاهی رفتار‌های مجازی‌مان را با برخوردهایمان در دنیای حقیقی محک بزنیم و ببینیم چقدر غرق این مجازی صفر و یک شده‌ایم؟
آبجی و داداش ِ اینترنتی!!
یه پسری… تیرش تو مخ زنی به سنگ می خوره ، یا نمی خواد ریسک کنه و مستقیم پیشنهاد بده , یا دختره اصلا accept ش نمی کنه , Yahoo! ID دختره رو از فیس بوکش بر می داره , بهش PM می ده:

و یه چند روزی با همین روال ادامه می ده و سعی می کنه بعنوان آبجی داداش اینترنتی , باهاش صمیمی تر و صمیمی تر شه !!! :


شایان ذکر است که… تو این مرحله تو فیس بوک همدیگه بعنوان Sister/Brotherدرج شدن تو قسمت Family !

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:03:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تمثیلات جالبی از حجاب ...


به نام خدا

*غنچه تا غنچه است در حجاب است ، هيچ كس هوس چيدن آن را نمى كند. اما همينكه حجاب را كنار نهاد و باز شد، آنرا خواهند چيد. وقتى كه چيدند چند روزى هم ممكن است در جاى مناسب قرارش دهند. اما ديرى نمى پايد كه پژمرده و پرپر مى شود و آن را در سطل زباله مى ريزند.

خواهران باحجاب هم همچون غنچه اند، هيچ كس دست طمع و تصرف ، به سمت آنها دراز نمى كند.

اماّ همينكه اين حجاب را كنار گذارند مورد طمع ديگران واقع خواهند شد.

……

*تا زمانيكه سرشيشه عطر بسته است ، عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود،ولى به محض اينكه چند ساعتى سر شيشه عطر برداشته شود عطر داخل آن مى پَرد و تنها شيشه خالى بدون عطر مى ماند و كسى بدان ميلى ندارد.

حجاب همانند سرشيشه عطر است كه بوى خوش و زيبايى و حلاوت و طراوت زنها را حفظ مى كند و با برداشتن حجاب ، آن زيبايى و حلاوت از بين مى رود. رمز زيبايى زنهاى مسلمان هم همين حجاب است .

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:01:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چادرم؛ ...


چادری‌ها چند نوع‌اند. چادری‌هایی که سنتی چادری‌اند، چادری‌هایی که زورکی چادری‌اند و چادری‌هایی که آن را به عنوان حجاب‌ شان انتخاب کرده‌اند و فلسفهٔ پوشیدن چادر دست‌کم برای خودشان حل شده است.
البته مرز بین این‌ها هم درست مشخص نیست. مثلا چادری‌هایی داریم که در فلسفهٔ حجاب و چادر حتی قلم می‌زنند و صاحب‌ نظر محسوب می‌شوند، اما از این که پر چادرشان را به باد بدهد هم ابایی ندارند. کار در مورد این‌ها سخت‌تر است. یعنی سخت است برای کسی که در این موضوع با سواد است بیایی منبری دوستانه بروی که آن مانتوی رنگ‌وارنگی که زیر این چادر تن‌ات کرده‌ای و به زور تا زانوهایت می‌رسد، وقتی بین دو لبهٔ سیاهی چادر قاب می‌شود، بدتر و بیشتر جلب توجه می‌کند تا وقتی که همین مانتوی رنگارنگ را بدون چادر بپوشی.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
[پنجشنبه 1393-10-04] [ 11:53:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اگر حجابت را یک پیام بدانی، و یا یک اسلحه، در محیط کفر هم بروی از خودت دورش نمی کنی ...


اگر حجابت را یک پیام بدانی، و یا یک اسلحه، در محیط کفر هم بروی از خودت دورش نمی کنی، اما اگر ندانی چرا حجاب داری و یا چادری می پوشی هر از گاهی در مقابل جوانی که می ایستی سعی می کنی در برابر باد باشی تا کمکی باشد برای کنار رفتن چادرت، همان چادری که ندانستی چرا پوشیدی.
بله خواهرم حجاب تو می تواند یک عادت باشد، یک تظاهر باشد، و یا یک اجبار باشد، اما بیا کاری کن که حجاب تو یک انتخاب عاقلانه و حافظ پاکی و عصمت تو باشد،حجابت نمایی از بندگیت باشد.
نوشته شده توسط وبلاگ نویس

موضوعات: نکته های ناب
 [ 11:46:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  خدا معدن خوبي‌هاست، آن‌قدر خوبي نزد خدا هست كه نه چشمي ديده نه گوشي شنيده. ...


از دنيا كه به درگاه خدا باز می‌گرديم، كارهای خوبمان را هديه با خود می‌بريم. خدا معدن خوبی‌هاست. آن‌قدر خوبي نزد خدا هست كه نه چشمی ديده نه گوشی شنيده. ما اگر جای خدا بوديم، چه می‌كرديم؟

با كسی كه خوبی را به معدن خوبی باز می‌گرداند و به صاحب معدن می‌گويد: هديه برايت آورده‌ام، چه بايد گفت؟ صاحب معدن اگر بگويد: «اين خوبی كه تو برای من هديه آورده‌ای، از همين معدن من، سفر كرده و آمده و آمده تا به تو رسيده؛ پس در واقع، اين كار خوب، هديه من است به تو نه هديه تو به من…» حرف نابجايی زده ؟ ولی خدا كار خوب ما را نه تنها به عنوان هديه می‌پذيرد بلكه اگر بخواهيم، حاضر است آن را از ما دوباره بخرد. اين از بزرگواری و بی‌نيازی خداست.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
 [ 11:40:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  داستان واقعی و آموزنده از رهایی یک دختر ...

داستانی که دوباره رخ داد

پس ایمان بیاوریم که حجاب …………………

حضرت علی (ع): زکات زیبایی، عفت و پاکدامنی است .

خانوووووووم…. شــماره بدم؟

خانوم خوشــــــگله برسونمت؟؟

خوشــــگله چن لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟

اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید! بیچــاره اصـلا” اهل این حرفـــــها نبود… این قضیه به شدت آزارش می داد تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و به محـــل زندگیش بازگردد. … روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت… شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی….! دخترک وارد حیاط امامزاده شد… خسته… انگار فقط آمده بود گریه کند… دردش گفتنی نبود…!!! رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد… وارد حرم شد و کنار ضریح نشست زیر لب چیزی می گفت انگار!!! خدایا کمکم کن… چند ساعت بعد،دختر که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدار شد… خانوم! خانوم! پاشو سر راه نشستی! مردم می خوان زیارت کنن!!! دخترک سراسیمه بلند شد و یادش افتاد که باید قبل از ساعت 8 خود را به خوابگاه برساند… به سرعت از آنجا خارج شد… وارد شــــهر شد… امــــا… اما انگار چیزی شده بود… دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد..! انگار محترم شده بود… نگاه هوس آلودی تعـقــیبش نمی کرد! احساس امنیت کرد…با خود گفت: مگه میشه انقد زود دعام مستجاب شده باشه!!!! فکر کرد شاید اشتباه می کند!!! اما اینطور نبود! یک لحظه به خود آمد… دید چـــادر امامــزاده را

موضوعات: نکته های ناب
 [ 12:08:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سلام دوست من . فرق تو با اون میدونی چیه ؟ ...

 

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)

سلام دوست من . فرق تو با اون میدونی چیه ؟

اینکه تو خودتو میکشی و به هر رنگی در میاری که بتونی دل چندتا آدم مثل خودتو به دست بیاری

اما اون نه

اینکه مانتوهات روی چوب رختی به ترتیب بیرون رفتنت چیده شدست که مبادا لباسی که صبح پوشیدی و رفتی بیرون

با اونیکه بعداظهر میری یکی باشه.

ادامه »

موضوعات: نکته های ناب
[سه شنبه 1393-10-02] [ 11:23:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  غــــــربــــــتـــــــــ ... ...

آیا همانقدر که برای مظلومیت امام حسین گریه کرده ای

برای غربت امام زمانت گریه کرده ای؟؟؟؟

موضوعات: نکته های ناب
 [ 10:52:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  زن در نگاه وهابیت ...

وهابیت داعیه دار بازگشت به همان عنادها و سرکشی های قرون اول اسلامی است . مساله زن و تحقیر او به عنوان بارزترین رفتار جاهلی ، سند گویایی بر این مدعاست. وهابیان ، زن ، این موجود ظریف و لطیف خلقت را در ردیف حیوانانی چون الاغ و شتر قرار میدهند . چنانچه در کتابهایشان آمده : (( نمازگزار باید هنگام نماز،حائلی را قرار دهد تا اگر زن یا الاغ یا شتری رد شود به نماز او ضرری نزند ، نمازگزار با گذاشتن مانع در مقابل خود ، مانه از شکسته شدن نمازش بخاطر عبور زن ، الاغ یا شتر میشود.((ابوهریره)) و ((احمدبن حنبل)) هم در کتاب هایشان احکامی شبیه به این د ارند.

تحقیق توسط وبلاگ نویس و ویژه نامه دشمن شناخت ص 24

موضوعات: اجتماعی
 [ 10:42:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آیا اینها نمی دانند روزی خواهند مرد؟ ...

آیا این ها نمی دانند که روزی خواهند مرد ؟ و باید در محضر خدای جهانیان پاسخگوی اعمال و رفتار خویش باشند ؟ چرا همه مرگ را فراموش کرده اند و فقط آن را برای همسایه می دانند ؟

 

موضوعات: نکته های ناب
[دوشنبه 1393-10-01] [ 11:16:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  یه پست متفاوت ...

حالا خودتون قضاوت کنید !!!! به این میگن عدالت ؟؟؟؟

 

موضوعات: نکته های ناب
 [ 11:13:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت