1475134122img11552553.jpg

نخستین همایش فعالان فضای مجازی با سخنرانی «حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جمع بیش 150 نفر از فعالان و برگزیدگان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران سه شنبه ششم مهرماه در سالن اجتماعات مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید.
حجت‌الاسلام والمسلیمن جمشیدی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: هرآنچه که در مسیر بندگی خداوند از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به ما رسیده است حاکی از این است که خداوند انسان را برای این‌ خلق نکرده که مشغول به دنیا باشد.
وی افزود: تفاوت انسان متعالی و انسان وابسته به دنیا این است که انسان متعالی همه چیز را برای خدا و برای رضایت خداوند متعال انجام می‌دهد در حالی که انسان وابسته به دنیا این‌گونه نیست.
مدیر‌ حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که ورود به حوزه‌های علمیه به معنی سربازی امام زمان(عج) است خاطرنشان کرد: براساس حدیث نبوی هیچ‌چیز در دنیا بهتر و بالاتر از انسان‌سازی نیست و تفاوتی میان انسان‌سازی در فضای مجازی و فضای حقیقی نیست.
وی در ادامه به تهدید‌های موجود در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: در ایران 11 میلیون نفر دارای اینترنت همراه هستند و 40 میلیون نفر نیز کاربر اینترنت در ایران وجود دارد، لذا باید تهدید‌های موجود در فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
وی به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت:‌ دشمن همیشه بیدار است، لذا این عذر از ما پذیرفته نیست که بگوییم چون در فضای مجازی تهدید وجود دارد،‌ نباید در این فضا وارد شویم بلکه باید وارد فضای مجازی شویم و در این فضا به تبلیغ دین و پاسخ‌گویی به شبهات دشمنان بپردازیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر این نکته که برای حضور در فضای مجازی باید برنامه و راهبرد مناسب داشته باشیم،‌ تصریح کرد: اگر تصور کنیم که می‌توان به عرصه‌های جدید فناوری ورود نکنیم، اشتباه کرده‌ایم لذا باید برای حضور در این عرصه راهبرد و برنامه مشخص داشته باشیم تا خودمان و دیگران را از تهدید‌ها مصون بداریم و همچنین از فرصت‌های موجود استفاده نمائیم.
او با بیان این‌که برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی نیاز به مدیریت داریم خاطرنشان کرد: شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، وجود بنیه علمی قوی و مراقبت و غفلت نکردن از پیش‌نیاز‌های ورود به فضای مجازی است.

ادامه مطلب :


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید براین‌که برای حضور در فضای مجازی باید بنیه علمی قوی داشته باشیم،‌ گفت: تبلیغ دین از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه است و اگر بخواهیم در تبلیغ دین در فضای مجازی موفق و موثر باشیم باید از نظر علمی رشد کنیم.
عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مراقبت و غفلت نکردن در فضای مجازی بسیار ضروری و مهم است ‌باید خود را ملزم به لوازم شرعی و حدود الهی کنیم تا به نتیجه خوبی برسم و دشمن را در هدف اصلی خود که تهاجم فرهنگی است ناکام بگذاریم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این‌که امکان تبلیغ چهره به چهره برای همه طلاب به ویژه بانوان وجود ندارد، گفت: بنده بیشترین اصرار و تأکید را برای حضور طلاب به ویژه طلاب خواهر در فضای مجازی داشته و دارم زیرا معتقدم طلاب با حضور در فضای مجازی می‌توانند به وظیفه خود که همان تبلیغ است بپردازند.
عضو جامعه مدرسین قم گفت: ما نباید تنها به مفاهیم خشک اکتفا کنیم بلکه باید از شیوه‌های هنری و رسانه‌ نوین در تبلیغ دین و ارسال پیام استفاده نمائیم تا بتوانیم اثرگزاری بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمودرضاجمشیدی با اشاره به انتشار سریع نامه رهبری معظم انقلاب(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا آمریکا در فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز سلطه استکبار، مانعی برای ارسال و ابلاغ پیام اسلام و انقلاب بود اما امروزه این مانع بواسطه فضای مجازی شکسته شده است، لذا طلاب باید از این ظرفیت و فرصت عظیم استفاده کنند و پیام اسلام و انقلاب را گوش جهانیان برسانند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت‌های عظیمی داشته و دارند و ما باید ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را شناسایی کنیم و از این ظرفیت‌های نهایت استفاده را ببریم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با استناد به کلام آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت‌برکاته) که فرموده بودند: «فضای مجازی یک لجن زار آلوده است» گفت: این محیط آلوده و متعفن تهدیدات زیادی به همراه دارد، اما نباید به این بهانه آن را نادیده گرفت زیرا به میزانی که ما از این صحنه دور شویم به همان میزان به نتایجی که دشمنان به دنبال آن هستند خواهیم رسید.
ایشان با بیان اینکه امروزه بیش از 60 درصد طلاب به امکانات مورد نیاز برای فعالیت در فضای مجازی مجهز هستند خاطر نشان کرد: اگر ما فضای مجازی را مدیریت نکنیم دشمن این کار را انجام خواهد داد لذا شناخت ابزارها و فناوری های نوین برای مدیریت آن‌ها مورد نیاز است و همچنین بی‌توجهی و دور شدن طلاب نسبت به فضای مجازی فرصت استفاده از آن را در اختیار دشمن قرار می‌دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فعالیت در فضای مجازی هم از نظر تعداد و هم نظر امکانات پیشتاز هستند. و حضور بیش از 100 هزار خواهر طلبه در سامانه کوثرنت وهمچنین حضور 7هزار خواهر طلبه در کوثربلاگ گواه بر پیشتار بودن حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی است.
وی با بیان این‌که پدیده عظیم حوزه علمیه خواهران را باید قدر دانست، افزود: وجود بیش از 480 مدرسه علمیه خواهران درسراسر کشور،‌ 90 هزار فارغ‌التحصیل و بیش از 70 هزار شاغل به تحصیل ظرفیت بسیار عظیمی است که باید مسئولین حوزه و نظام مقدس جمهوری اسلامی از این ظرفیت خوب و مهم در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده نماید.
ایشان در پایان گفت: مرکز داده امین از افتخارات حوزه‌های علمیه است زیرا طراحی، مدیریت و اجرا آن به صورت بومی و توسط همکاران ما در حوزه علمیه خواهران انجام شده است.


style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 12pt; color: #0000ff;">1475134123img11552176.jpg

منبع : اخبار کوثربلاگ

 

 

موضوعات: این هفته چه بنویسیم (10), تصاویر_اولین ـ همایش_فضای_مجازی
[پنجشنبه 1395-07-08] [ 11:01:00 ق.ظ ]