زندگی طلبگی

روزنگار کوثرنت

طلبه نوشت

اصول کار طلبگی و ساخته شدن و ساختن دیگران، دارای شاخص‎های بسیار مهم است؛ در منابع دینی ما بیان شده، انسان‎ها سه شکل رفتار می‎کنند؛ اولین نوع، انسانی است که همیشه در حال درجازدن هستند؛ شکل دوم نیز آن است که انسان پسرفت داشته باشد که مردن برای این انسان بهتر است.
مورد سوم، انسانی است که همیشه رو به پیشرفت است و روز به روز و هفته به هفته نسبت به روز قبل پیشرفت داشته است؛ طلاب باید چنین رویکردی داشته باشند؛ طلاب باید در درس، اخلاق، تهذیب و قرآن و علم روز به روز پیشرفت داشته باشند.
حالا ما طلاب جزء کدام دسته هستیم ؟؟؟؟
ما طلاب باید با قرآن در زندگی خود مانوس باشیم و از قرآن درس زندگی بیاموزیم .
طلاب همیشه باید در کار و فعالیت‎های خود بازنگری داشته باشند و هرشب کارهای خود را بازنگری و نمره بدهند و برای خود، کارنامه‎ اخلاقی و قرآنی و علمی تهیه کنند که در زمینه رشد و پیشرفت خود تلاش می‎کنند.
طلاب باید روی درس و کار و زندگی خود تمرکز بسیاری داشته باشند و طلاب جوان باید نهایت استفاده را از سن و سال خود ببرند و از مباحثه و درس و این دوران خود استفاده کنند زیرا انسان با افزایش سن دچار تحلیل می‎شود.
طلاب جوان هیچ بهانه‎ای را نباید جایگزین درس و مباحثات خود داشته باشند؛ نباید اجازه هدررفتن وقت خود را بدهند؛ باید همیشه از استادان خودسوال بپرسند.
طلبه همچنین باید زمان شناس بوده؛ کسانی که در این دوره زندگی می‎کنند نمی‎توانند بگویند که با نظام و رهبری و شهدا و رزمندگان بیگانه هستیم؛ طلاب دانشمند متخلق زمان شناس سرمایه بزرگ روحانیت است.

 

موضوعات: دل نوشته, اجتماعی, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
[یکشنبه 1395-12-01] [ 08:55:00 ب.ظ ]