ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  تجربه شکست عاطفی گذشته را در زندگی جدید وارد نکنید ...

شکست عاطفی

اثرات شکست های عاطفی پیش از ازدواج تنها به همان زمان محدود نمی شود بلکه در زندگی مشترک آینده فرد نیز تاثیر گذار است.
مجتبی کاشانی روانشناس ؛ اظهار داشت: ناامیدی از آینده برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، شک و تردید نسبت به جنس مخالف و همسر، بی میلی نسبت به تعهدات و مسئولیت ها در زندگی مشترک، احساس حقارت و دل شکستگی، افزایش حس انتقام جویی و پرخاشگری در فرد، ترس از شکست در دیگر امور زندگی و کاهش اعتماد به نفس از جمله تاثیرات شکست عاطفی در روان شخص است.کاشانی افزود: تصور ناپایداری در روابط زناشویی، باعث ایجاد ذهنیتی آزار دهنده برای این افراد در زندگی مشترک می شود که مانع از تلاش برای پیشرفت و نیز لذت نبردن از زندگی خواهد شد.

این روانشناس تصریح کرد: عدم توانایی در ابراز محبت به همسر از دیگر اثرات منفی شکست های عاطفی پیش از ازدواج است، در نتیجه به دلیل ترس از تکرار این شکست، ابراز علاقه خود را به همسرش کاهش می دهد.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از راه های فراموش کردن شکست عاطفی، پذیرفتن واقعیت است، هنگامی یک رابطه پایان می یابد از حدس و گمان های اضافی اجتناب کنید.

 کاشانی در پایان اضافه کرد: گذراندن وقت بیشتر با دوستان، صرف کردن وقت خود برای انجام علاقه مندی ها، انجام فعالیت های روزانه مانند ورزش ها ی مختلف، همچنین مطالعه و تماشای فیلم های مورد علاقه  از دیگر روش های فراموش کردن شکست عاطفی در زندگی است.

موضوعات: اجتماعی
[شنبه 1396-06-11] [ 02:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  افزایش طلاق هایی که بعد از 30 سال زندگی مشترک رخ می دهد/ خانواده ها قربانی تکنولوژی ...

طلاق

بر اساس آخرین آمار طلاق در شهر تهران، امروزه متأسفانه 5 درصد از زوج های باتجربه، بعد از گذشت سه دهه زندگی مشترک از هم جدا می شوند.
روزگاری ضرب المثل « زن خوب، با لباس سفید به خانه بخت می رود و با لباس سفید (کفن) هم از آنجا بیرون می آید» مفهوم عمیقی از پایبندی و وفاداری زوجین به یکدیگر بود.

زن و شوهری که با خوب و بد و کم و کاستی یکدیگر کنار می آمدند و حرمت لحظه های تلخ و شیرینی را که طی سالیان دراز در زندگی مشترک تجربه کرده بودند را نگه می داشتند. جانشان به جان هم بند بود و «دوستت دارم»واقعی به زندگی آنها سنجاق شده بود و موی خود را در شب و روزهای کنار هم سپید می کردند. برای لحظه لحظه بگو بخندها، اخم ها و لبخندهایی که با هم سپری می کردند، ارزش قائل بودند و فراز و نشیب زندگی را در کنار یکدیگر تحمل می کردند. 

نماد جهیزیه ساده و بی تجمل عروس، تصویری از پرنده «قو» بود که نمادی از عشق و محبت و وفاداری است و زندگی با تمام روزهای خوب و غم انگیزی که داشت، به بهانه‌ ثانیه هایی سپری می‌شد که زوجین حضور آرامش بخش کنار یکدیگر را قدر می دانستند. امروز اما معنا و مفهوم همه چیز عوض شده است.

خیلی از همان زن و شوهرهایی که سالیان سال، در کنار یکدیگر روزگار گذرانده و مویی سپید کرده اند، دیگر تحمل بی مهری طرف مقابل را ندارند و به قول معروف، کاسه صبرشان لبریز شده و پس از گذشت سه دهه زندگی مشترک، به دادگاه خانواده می روند، به جایی که وقتی یک زوج جوان با وجود زندگی کوتاه، به آن پا بگذارند، همین زوج های به اصطلاح با تجربه می گویند«کوتاه بیایید و قدر یکدیگر را بدانید» اما آنها در کوتاهترین زمان ممکن جایگزین طرف مقابل خود یعنی همسرشان را بدون هیچ شناختی،  در شبکه های مجازی پیدا و انتخاب می کنند.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  رواج شیوه‌های عجیب و غریب خواستگاری/ آداب و رسومی که فراموش می‌شود ...

خواستگاری

رواج شیوه‌های عجیب و غریب خواستگاری این روزها موجب شده تا خانواده‌ها در همان قدم اول توقف کنند و قید دیدار حضوری دختر و پسر با یکدیگر را بزنند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به خواستگاری دختری بروید یا خواستگاری راه دهید و بعد از چند جمله صحبت کردن؛ یکی یکی چیزهای عجیبی از آنها بشنوید. گاهی آنقدر متعجب می‌شوید که در همان قدم اول توقف می کنید و قید دیدار حضوری را می زنید.

فلسفه خواستگاری
رسم خواستگاری یک تدبیر ظریفانه و حساب شده ای است که متناسب با نیازهای فطری، روحی، عاطفی و ابعاد روانشناختی دختر و پسر شکل می‌گیرد تا موجب بالا رفتن عزت، شخصیت و انگیزه طرفین در امر ازدواج شود، اما این رسم هم اکنون دست خوش تغییراتی شده است. تا همین چند سال گذشته، دختر خانم سنگین و رنگین می‌نشست خانه و پسر با دسته گل و شیرنی به خواستگاری او می آمد و منتظر می‌ماند تا دختر نظرش را اعلام کند.

شیوه های جدید
خانواده هایی هم که طرفدار ازدواج به شکل سنتی‌اند؛ چند وقتی است شاهد شیوه‌ها و ملاک‌های جدیدی مانند دیدارهای خارج از خانه قبل از خواستگاری رسمی، پیشنهاد به خانواده دختر برای حضور در منزل پسر برای اولین دیدار، فرستادن عکس در تلگرام و غیره هستند. آنها سرگردان مانده اند که در صورت پیروی از این رسوم، چطور چند جلسه دخترشان را با یک پسر نا آشنا به پارک یا کافی شاپ بفرستند، در حالی که آنها جوان و کم تجربه اند و به همین دلیل شاید نتوانند شناخت صحیح و کاملی نسبت به هم پیدا کنند و یا به هم دلبسته شوند.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی
 [ 02:39:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اشتباهاتی که آفت زندگی مشترک می شود ...

اشتباهاتی که آفت زندگی مشترک می شود

گاهی جبران بعضی از اشتباهات در زندگی مشترک کار ساده ای نیست و حتی ممکن است باعث ایجاد جدایی زوجین شود.
محمود بیات روانشناس ؛ اظهار داشت: خیانت و بی بند و باری جنسی یکی از بزرگترین مشکلات در زندگی زوجین است که می تواند باعث فروپاشی زندگی مشترک شود که ناشی از عدم تعهد فرد، به طرف مقابل یعنی همسر است. 

بیات یادآور شد: خیانت به دلایل مختلفی از جمله اینکه  فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، احساسات خود را حفظ کند، به همین دلیل با جستجوی یک رابطه جدید در واقع در جستجو و بازسازی ویژگی های هیجانی و عاطفی شخصیت خود است.

وی بیان کرد: اختلافات و محیط ناآرام در خانه علت دیگری است که افراد را به خیانت سوق می دهد زیرا در شرایطی که بحث و جدل بجای محبت و صمیمیت در خانه حکمفرما باشد گرایش به جنس مختلف در بیرون از خانه در نظر این افراد تنها راه فرار از این محیط به حساب می آید.

بیات گفت: گاهی اوقات انتقام جویی از رفتارهای پرخاشگرانه و  دلسردی یکی از طرفین در زندگی مشترک، فرد را بر آن می دارد که بوسیله این کار از همسر خود انتقام جویی کرده و استقلال خود را به وی ثابت کند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات: اجتماعی
 [ 02:14:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شخصیت وابسته افراد، مانع پیشرفت در زندگی می شود ...

پیشرفت در زندگی

اختلال شخصیت وابسته یکی از رفتارهای شایع میان افراد بوده که درصورت عدم کنترل آن باعث ایجاد افسردگی خواهد شد.
فریبا احدی بیگلو روانشناس عمومی ؛ اظهارکرد: انسان موجودی اجتماعی است که تا حدی وابستگی به اطرافیانش  به خصوص والدین دارد و زمانی که این حالت شدت یافته و به شکل افراطی بروز کند، باعث ایجاد مشکل و اختلالات رفتاری در فرد خواهد شد.

وی  اختلال شخصیت وابسته را در خانم ها شایع تر دانست و گفت: ایجادمشکل در تصمیم گیری های مستقلانه، اضطراب وعدم مسئولیت پذیری، نیاز شدید و بیش از اندازه برای تأیید شدن نزد دیگران، نیاز شدید به مراقبت و حمایت، ترس از قبول مسئولیت، ایجاد مشکل در ابراز مخالفت در برابر دیگران، ناتوانی در انجام مستقلانه ی کارها، نیاز افراطی به حمایت دیگران، عدم تحمل تنهایی،مشغولیت ذهنی مداوم با طرد شدن و تنهایی از ویژگی های مهم شخصیت وابسته است.

احدی بیگلو با اشاره به اینکه احساس رنجش، نداشتن اعتماد به نفس، افسردگی، انفعال، ترس از ابراز احساسات مثبت یا منفی، عدم تحمل وضعیت نامناسب از جمله مشکلات این افراد است، ادامه داد: ترس از جدایی، شانه خالی کردن از انجام کارها توسط این افراد باعث ایجاد اختلال در کارکرد شغلی و روابط اجتماعی شده که در نتیجه
حملات شدید اضطرابی را برای این اشخاص به همراه دارد.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:05:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  رمز گشایی از زندگی زوجین خوشبخت/ راهکارهای طلایی شاد زیستن را تجربه کنید ...

راهکارهای شاد زیستن

تمام زوجین در زندگی گاهی دچار مشکلاتی می شوند که با رعایت نکاتی طلایی می توان اثرات مخرب آن را کاهش داد.
محمدرضا نظامی روانشناس خانواده ؛ اظهار داشت: تمام زوجین در زندگی دچار اشتباهاتی می شوند که باعث کدورت میان افراد شده و در این بین عذرخواهی یکی از مهم ترین روش هایی است که موجب خاموش شدن آتش معرکه و ایجاد جوی آرام به خصوص میان زوجین می شود.

وی تصریح کرد: پذیرفتن انتقاد با گشاده رویی یکی از مؤثرترین راه های کنار آمدن با اشتباه  است و باید قبول کرد که همیشه حق با ما نیست و نباید از این کار هراسی داشته باشیم.

نظامی افزود: به یاد داشته باشید در هنگام دعوا هیچ گاه گذشته طرف مقابل را یادآوری نکنید و به همسرتان بگویید که دوستش دارید.

این روانشناس ادامه داد: انتخاب محیطی آرام و خلوت  و گفتن جمله ای محبت آمیز و دلپذیر به همسر و از همه مهم تر گذشت و صبر می تواند در کاهش اثرات دعوا و درگیری ها بسیار مفید باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از زوجین در هنگام بحث سعی دارند ثابت کنند که مقصر نبوده و حق با آنان است و علت مشکلات ایجاد شده و مقصر اصلی همسرشان است، در حالیکه هیچ مشکلی با متهم کردن همسرتان حل نخواهد شد و تنها با این عمل او را در موضع دفاع قرار داده و اختلاف تان پیچیده تر می شود.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت