ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  هشدار امام صادق(ع) به کسانی که در رفتن به کربلا کوتاهی می کنند! ...

کامل الزیارت

?باید در کربلا رفتن احساس وظیفه کنیم و از قهر پیامبر(ص) بترسیم!

?امام صادق(ع) به یکی از دوستان‌شان فرمود: شنیده‌ام برخی از شیعیان ما هستند که دو سه سال بر آنها گذشته ولی به زیارت مرقد حسین(ع) نرفته‌اند. آن شخص پاسخ داد: آقا جان! خیلی‌ها هستند که این‌گونه هستند. حضرت با تعجب فرمود: مگر می‌شود؟! این افراد در روز قیامت چگونه می‌خواهند جواب پیامبر(ص) را بدهند؟
?در حدیث دیگری، از امام صادق(ع) پرسیدند: هر چند وقت یک‌بار باید به زیارت حسین(ع) برویم؟ فرمود: غیبت از زیارت قبر حسین(ع) نباید بیش از سه سال طول بکشد؛ در غیر این‌صورت مورد عاق و شکایت رسول خدا(ص) قرار می‌گیرید.

? کامل الزیارات ، ص 296 و 297

موضوعات: اربعین 94
[سه شنبه 1396-08-09] [ 10:11:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تو که برای حسین گریه میکنی دل زهرا را شاد می کنی ...
موضوعات: قرآنی, محرم, اربعین 94
[سه شنبه 1394-09-10] [ 10:57:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  رهبر معظم انقلاب اسلامی :راهپیمایی عظیم اربعین ترکیب «ایمان و عشق» و از شعائر الهی است/ آرزو می‌کنیم ای کاش همراه زائران اربعین بودیم ...

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز  (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.
رهبر انقلاب، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم(ص) و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».
ایشان همچنین زائران اربعین را به رعایت ضوابط و مقررات توصیه و تأکید کردند: دولت در خصوص خروج از کشور مقرراتی معین کرده که حتماً باید مراعات شود و حرکت خارج از این ضوابط مطلوب نیست.

موضوعات: محرم, اربعین 94
 [ 10:52:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  امام زاده ای که زیارتش ثواب زیارت امام حسین (ع) دارد ...

تاریخ دقیق تولّد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در برخی از منابع به این شرح ذکر شده است: حضرت شاه عبدالعظیم که کنیه اش ابوالقاسم و ابوالفتح نیز بوده ، در روز پنج شنبه چهارم ماه ربیع الآخر و در برخی از منابع دیگر دیگر درچهارم ربیع الثانی سنه 173 هجری قمری ، مطابق 25 تیر ماه 158 یزدگردی ، در زمان هارون الرشید در مدینه در خانه جدّش حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام متولّد شد.

ایشان طی مدت ۷۹ سال عمر با برکت خود، چهار امام بزرگوار را درک نمود: امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم‌السلام، و از سه امام آخر احادیث فراوانی روایت کرده است.

هدیه سیدالكریم علیه السّلام به آیت الله مرعشی
طلبه سیّدی ، پس از آنكه مقطعی از درسش را در نجف به پایان می برد به تهران می آید و مقدّمات ازدواج ایشان فراهم می گردد . دختری معرّفی می شود و به خواستگاری می روند ، مسائل مطابق سلیقه طرفین طی می شود . جز اینكه پدر دختر شرطی را برای داماد مطرح می كند ، تا پس از تحقّق آن دختر به خانه بخت برود . شرط پدر دختر تهیه این اقلام بود : یك جفت گوشواره ، 4 عدد النگو ، 2 عدد پیراهن ، 2 قواره چادری و 2 جفت كفش . اگر چه درخواست خانواده عروس چندان سخت و چشمگیر نبود ، لكن برای آن عالم بزرگوار تهیه همین قدر هم مقدور نبود .

ادامه »

موضوعات: محرم, اربعین 94
 [ 10:49:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  پیاده‌روی اربعین تا حرم عبدالعظیم(ع) ...

جاماندگان از سفر کربلا و پیاده‌روی روز اربعین عتبات عالیات، می‌توانند در روز اربعین با پیوستن به خیل عزاداران سیدالشهدا(ع) همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی کنند.
در ایام اربعین حسینی(ع) زائران بسیاری برای زیارت سید و سالار شهیدان عازم کشور عراق می‌شوند تا در پیاده‌روی سه روزه از نجف خود را به کربلا برسانند.

در این میان بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نمی‌توانند به این سفر بروند چند سالی است که از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با پای پیاده به نیت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حرکت می‌کنند.

این حرکت امسال نیز در روز اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و پس از گذر از میدان‌های شهدا، خراسان، شوش و خیابان‌های فدائیان و میدان بسیج به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ختم می‌شود.

ادامه »

موضوعات: محرم, اربعین 94
 [ 09:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  ماجرای تشرف امام(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای زیارت ...

حضرت امام خمینی(س) چند روز پس از بازگشت شان به میهن، یک شب به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری رفتند.

آن‌چه که در ادامه می‌خوانید دو خاطره از نزدیکان حضرت امام از آن شب است:

* ماشین بیاورید برویم زیارت

امام در مدت اقامت در مدرسۀ علوی یک شب اراده کردند بروند حضرت عبدالعظیم را زیارت کنند. فرمودند: یک ماشین بیاورید مرا سوار کنید و برویم زیارت. ما می‏‌دانستیم که به این سادگی امکان‏پذیر نیست. بالاخره یک شب عده‏‌ای را مسلح به داخل حرم فرستاده بودیم و تمام مناطق مهم را تحت کنترل گرفتیم و بعد امام را به وسیله ماشین حفاظت کردیم و رفتیم تا حرم عبدالعظیم(ع). تا لحظه ورود امام به حرم کسی نمی‏‌دانست جریان چیست. به محض این‌که فهمیدند امام به حرم آمده به قدری ازدحام جمعیت زیاد شد که دربازگشت ماشین را از داخل بازار به کنار در حرم آورده بودیم. مردم آن‌چنان روی ماشین ریختند که برادر ابوالفضل توکلی راننده ماشین امام می‏‌گفت: «من به علت نبودن هوا احساس نفس تنگی کردم که با مشکلات فراوان توانستم ماشین را از آن شلوغی جمعیت خارج کنیم و به تهران برگردیم».1

ادامه »

موضوعات: محرم, اربعین 94
 [ 08:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت