بیست و دوم بهمن، براى ملت ما در حکم عید فطرى است که ملت در آن، از یک دوران روزه‏ى سخت خارج شد؛ دورانى که محرومیت از تغذیه‏ى معنوى و مادّى را بر ملت ما تحمیل کرده بودند. (مقام معظم رهبری)

امام، راه آزاد زیستن، کامل شدن، ساختن زندگى به شکلى که مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، سازندگى حقیقى زندگى و عدم سازش با قدرتهاى ضداسلامى را به ما نشان داد. اینها، براى ما درسهاى بیست و دوم بهمن است. (مقام معظم رهبری)

دهه فجر براى کشور ما یک فرصت تاریخى بود و ملت ما را از یک حصار بسیار خطرناک خارج کرد. تا وقتى یک ملت در حصار استبدادِ یک حکومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبى که زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمى‏تواند در بین آنها پا بگیرد. (مقام معظم رهبری)

ایّام دهه فجر براى ملت ایران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى که به‏ کلّى کمر طاغوت به دست این مردم شکست، این ملت روزهاى پُرشکوه و پرحماسه‏ اى را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شکوه و عظمت و فداکارى ملت ایران است. عزّت ایران و ایرانى، بلکه عزّت اسلام و مسلمین، در این دهه، به ‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ایران پایه‏ گذارى شد. (مقام معظم رهبری)

اولین انقلابى که با مردم شروع کرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نکرد، راه خود را تغییر نداد و اهداف خود را کم و زیاد نکرد، انقلاب اسلامى ایران است. (مقام معظم رهبری)

بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیل هاى خودش را قربانى کرد. (مقام معظم رهبری)

موضوعات: دهه فجر, جشنواره پیروزی انقلاب
[پنجشنبه 1394-11-15] [ 08:56:00 ب.ظ ]