ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  4 راهکار طلایی افزایش حرف شنوی کودک از والدین ...

راهکارهای طلایی

بیشتر والدین از عدم حرف شنوی و لجبازی کودک گله مند هستند که با راهکارهایی موثر می توان این مشکل را حل کرد.
ناهید ازغندی روانشناس کودک ؛ اظهارکرد: بیشتر والدین گاهی حرف یا خواسته خود را باید چندین مرتبه برای کودک خود تکرار کنند تا آن را انجام دهد که این موضوع برای پدرو مادر بسیار آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه معمولأ کودکان 3 تا 4 ساله با بی اعتنایی به خواسته والدین احساس قدرت می کنند، ادامه داد:این یک حس ذاتی است که نباید آن را حمل بر بی ادبی کودک دانست.

ازغندی تأکید کرد: اولین گام برای حرف شنوی کودک این است که خواسته یا مطلب خود را آرام و ساده برای کودک توضیح داده و علت انجام آن را برایش بازگو کنید و از سرزنش و نصیحت او بپرهیزید.

این روانشناس کودک خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید که کودکان علاقه به تقلید رفتار های والدین دارند، همچنین رفتار پدرو مادر و برخورد آنان با یکدیگر خصوصأ در حضور او بسیار مهم است.

ادامه »

موضوعات: تربیت
[شنبه 1396-06-11] [ 02:08:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مدارس فرزانگان ...

بازنشر حداکثری

همه مسئولیم


⚫️انالله و اناالیه راجعون⚫️
در سوگ واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مدارس فرزانگان
از خداوند متعال صبر برای خانواده گرامی شان خواهانیم …

ایران تسلیت

موضوعات: اجتماعی, تربیت
 [ 01:17:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مقدار پول جیبی فرزندان بر شکل گیری مدیریت مالی آنها موثر است ...

پول تو جیبی فرزند

یک کارشناس مردم شناسی گفت:آموزش ندادن مدیریت مالی به فرزندان سبب ایجاد بحران های متعدد از جمله ولخرجی،افسردگی، بالا رفتن سن ازدواج بدلیل عدم توانایی در تصمیم گیری می شود.
محمدرضا ایمانی کارشناس ارشد مردم شناسی ؛ با بیان اهمیت آموزش مدیریت پول خرج کردن به فرزندان اظهار کرد:مقدار پول  جیبی باید متناسب با شان فرزند و یا همسر باشد چرا که کم پول دادن به آنها باعث کاهش اعتماد به نفس در نتیجه بی ثباتی در شخصیت و تصمیم گیری آن ها می شود.

این کارشناس مردم شناسی با بیان اینکه  ولخرجی یک اختلال شخصیتی محسوب می شود و کنترل نکردن آن منجر به بیماری می شود، ادامه داد: فضای جامعه، فضای تبلیغات و فضای محیط زندگی از جمله عوامل موثر بر ایجاد اشتهای  کاذب در خرید و رواج آن در بین اغلب جوانان  است.

وی با بیان اهمیت آگاهی هر فرد از نیازهای واقعی تاکید کرد:آگاهی از نیازهای واقعی، مانع هدر رفتن و اسراف پول می شود.

ایمانی درباره خصوصیات شخصیتی افراد ولخرج گفت: آنها به دلیل خود کم بینی و اعتماد به نفس پایین ، سعی دارند با متمایز نشان دادن ظاهر خود در جامعه،خلاء آن را برطرف کنند. اما وقتی وارد ابعاد اخلاقی آنها می شویم،همخوانی  متناسبی بین آنها وجود ندارد.

این مردم شناس با بیان اینکه تعریف این دسته از جوانان ولخرج از زندگی، خوش گذرانی امروز است و به گذشته و آینده توجهی ندارند،ادامه داد: این افراد نمی توانند از تجارب گذشته خود یا دیگران استفاده کنند و از طرفی برای آینده هم، برنامه ریزی و هدف گذاری نمی کنند، آنها معتقدند والدین آنها با این روش از زندگی لذت نبرده اند.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:31:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مشاجره فرزندان را منصفانه قضاوت کنید ...

تربیت فرزند

یکی از وظایف مهم والدین در هنگام مشاجره فرزندان، برقراری عدالت میان آنها است.
ابراهیم غفاری حق روانشناس عمومی ؛ اظهار کرد: مشاجره فرزندان در سنین مختلف برای والدین سخت و تحمل ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این شرایط معمولا به دلیل حسادت میان آن ها اتفاق می افتد، افزود:  در مشاجره پسر کوچک خانواده به دنبال توجه بیشتر والدین و به اصطلاح لوس کردن خود نزد پدر و مادر است که در این شرایط والدین باید از نظر عاطفی به طور مساوی به آن ها توجه کرده و هیچ گاه آن ها را به رقابت در بروز توانایی و استعدادهای آنها تشویق نکنند.

این روانشناس با بیان اینکه  در مشاجره فرزندان باید آرامش خود را حفظ کرده و از قضاوت و تصمیم های عجولانه نسبت به آن ها دوری کنید، ادامه داد:در مشاجره بهتر است  به استقلال کودکان احترام بگذارید همچنین والدین باید در فرصت های مناسب قوانین و مقررات اجتماعی و رعایت حقوق دیگران و دفاع از حق خود را به کودکان خود یاد بدهند.

غفاری حق در پایان گفت: کودکان باید همزمان یاد بگیرند که هر تضادی نباید منجر به جدال شود و عقاید متفاوت می توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند، همچنین باید بیاموزند که مصالحه، یافتن راه حل مشترک و احترام متقابل امری ضروری است.

 باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات: تربیت
 [ 01:28:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بی‌تابی کودک هنگام جدا شدن از والدین را جدی بگیرید ...

بی تابی فرزند

بی‌تابی کودک امری جدی در جریان رشد است که با حضور آگاهانه والدین برطرف می‌شود.
فرشته کریمی روان‌شناس ؛ اظهار داشت: اضطراب به‌خودی‌خود پدیده‌ای سالم و طبیعی است که در روند رشد همهٔ ما اتفاق می‌افتد و فقط زمانی از آن به عنوان اختلال یاد می‌کنیم که در یک سن نامتناسب و نیز شدید باشد. همهٔ کودکان در حدود 8 تا 9 ماهگی به بعد به اصطلاح «غریبی می‌کنند»، یعنی با دیدن افرادی که برای آن‌ها آشنا نیستند، گریه می‌کنند. گاهی آن‌قدر شدید که والدین را عصبی می‌کند، اما در حقیقت این علامت در کودکان نشانه مرحله‌ای طبیعی و بهنجار رشد کودک است و علامت اینکه آن‌ها توانسته‌اند میان مراقبان خود و سایرین تمایز قائل شوند.

وی افزود: همراهی والدین با کودک در این مرحله به وی کمک می‌کند با اطمینان شایان توجهی از این مرحلهٔ حساس رشدی عبور کند. در حالت معمولی این اضطراب طبیعی کودک در حدود 18ماهگی بسیار کم می‌شود و واکنش‌های خفیف‌تری در برابر روبه‌روشدن با غریبه‌ها نشان می‌دهد.

این روان‌شناس با بیان اینکه در آغوش گرفتن کودک از احساس ترس او کم می کند، گفت: والدینی که از لحاظ کمی و کیفی حضور کافی دارند و احساس ترس و اضطراب کودک را در این سن می‌پذیرند و با در آغوش‌گرفتن و موجه و طبیعی جلوه‌ دادن احساس وی، حمایتش می‌کنند، به گذر از این مرحله کمک خواهند کرد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  تنبیه بدنی راهکار مناسبی برای تربیت کودک نیست ...

تنبیه بدنی
تنبیه بدنی راهکار مناسبی برای تربیت کودک نیست و باید ارزش های انسانی را در او تقویت کرد.

فرید منادی روانشناس ؛ با بیان اینکه لازم است کودک در زمان خطا و اشتباه تنبیه شود،اظهار کرد: والدین نباید از تنبیه بدنی برای کودک استفاده کنند چرا که عواقب جبران ناپذیری در شکل گیری شخصیت کودک  دارد.

وی ادامه داد: افرادی که در خردسالی کتک می خورند و بلافاصله بعد از آن مورد نوازش قرار می گیرند، میدان مغناطیسی مغزشان این گونه شکل گرفته که اول کتک و بعد نوازش که این ذهنیت در آینده حتی بعد از ازدواج نیز در زندگی آنها تاثیر دارد.

منادی تصریح کرد: این افراد به خصوص پسران در آینده طبق ذهنیتی که از این تنبیه بدنی دارند، در هنگام مشاجره با همسر خود، او را کتک زده و بعد به او محبت می کنند و دختران نیز معمولا با پرتاب اشیاء و فحاشی بازتاب این برخورد های کودکی را بروز خواهند داد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:11:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت