ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  روز نگار کوثرنت / زندگی طلبگی ...

148757693210.jpg

زندگی طلبگی

روزنگار کوثرنت

طلبه نوشت
آیا تا بحال مجبور شده اید برای تأمین معاش زندگی یا تحصیلتان خود را به کار طاقت فرسائی مانند عبادت استیجاری وادارید؟ این کار هم مسئولیت شرعی ادای دین میّت دارد و هم سختیِ تشنگی و گرسنگی و دردهای بعدی را.

اول طنزی برایتان بگویم و بعد درد دل را شروع کنم، شخصی نزد مُلّای ده رفت و گفت: ملّا پدرم یک سال نماز قضا دارد، این شیره را بگیر و برایش نماز بخوان. ملّا قبول کرد و آن مرد رفت؛ مدتی بعد آمد و گفت: ملّا نماز پدرم را خواندی؟ ملّا گفت: بله. مرد گفت: راستش را بخواهی آن شیره ای که به شما دادم فضله ی موش در آن افتاده بود. ملّا گفت: فهمیدم چرا من هر وقت که رکوع می رفتم نمازم باطل می شد؟!


هیچ می دانید که مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) بیشتر کتابهای کتابخانه ی عظیمش را با نماز و روزه ی استیجاری تأمین کرده بودند؟ در مقدمه ی برخی از کتابهایش این نکته را نوشته و هنوز هم هست. هیچ می دانید که حضرت آیت الله مشکینی(ره) برای امور خیر بیشتر ایام سال رار روزه می گرفت، تا جائی که بدنش دچار مشکل شد؟ آیا می دانید که یکی از دوستان پیامرسان ما بخاطر مشکل مالی مجبور شده، طلای همسرش را بفروشد یا کتابی را که با زحمت زیاد نوشته قبل از چاپ به فرد دیگری با قیمت نازل بفروشد؟ وی اکنون دنبال نماز استیجاری است تا برخی از مشکلات زندگیش را مرتفع نماید.
بله، خیلی از طلاب این گونه زندگی می کنند و اندک شماری از روحانیون با نفوذ سیاسی در جامعه هستند که زندگی مرفّه دارند و مثل سایرین زندگی می کنند.
البته طلاب ارجمندی که من می شناسم، خودشان را با این مشکلات وفق داده اند و با زهد اجباری زمان را سر می کنند. ولی این رویه تا به کی باید ادامه یابد؟ چه کسی باید برای تأمین معاش طلاب فاضل قدمی بردارد؟

موضوعات: دل نوشته, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
[دوشنبه 1395-12-02] [ 08:12:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  روز نگار کوثرنت / زندگی طلبگی ...

148757746110.jpg

زندگی طلبگی

روزنگار کوثرنت

طلبه نوشت

حوزه یعنی نان خشک و تخم مرغ و سادگی * همرهش درس و کتاب و مکتب دلدادگی

گوش دل دادن به استاد و نشستن پای درس * گفتگوی علمی و فحصِ مکرر بعدِ بحث

گفتمش بهرِ معاشِ خانه اکنون در تبَم * تو چنین سر خوش دهی مشق شبم؟

پس چنین پندم بداد آن مرد نیک * شو مداوم در تلاش و کار نیک

حرفی از دنیا مزن، خوبش بد است * فکر عقبی باش، دنیا سرحد است

هی نگو شهریه مان، کم گشته است * سیر بچه، کی که ملاّ گشته است؟

لاجرم با این شرایط ساز شو * خود و اهلت هم در آن همراز شو

حرفی از بی پولی و قسطت نزن * خرج خود کم کن، شکم را حُقّه زن

گفتمش با غرغر بطنم، چه راه؟ * گفت: او را سنگ بند و سر به چاه

خنده ای بر لب نمایان شد، ز رَشک * دیده ی قلبم سراسر گشت، اشک

موضوعات: دل نوشته, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
 [ 08:12:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  *چی شد طلبه شدند * *نکند به دست ما هدایت شدند * ...

روزنگار کوثرنت * زندگی طلبگی * طلبه نوشت * همیاران پذیرش  
خدایا امروز قلم به دست گرفتم تا بنویسم چطور طلبه شدم و طلبه ماندم ( که در پست هایی دیگر در وبلاگ در حال نوشتن هستم ) و چطور و چگونه توانستم از دنیای اطرافم انسان هایی را به سوی طلبه شدن و طلبه ماندن دعوت کنم .
از روزی که وارد حوزه شدم یک هدف و دغدغه داشتم آن هم اینکه حوزه را خوب بشناسم و خوب ببینم و تا بتوانم آن را به دیگران به نحو احسن بشناسانم .
سعی کردم همیشه در حوزه نیمه پر لیوان را ببینم و کمبود های آن جا را خط قرمزی بکشم و از ذهنم حذفش کنم .
اما بگویم از ماجرای طلبه شدن اطرافیانم ابتدا از بچه ها خوب و خوش اخلاق دبیرستانی بگویم … وارد دبیرستان دخترانه محل تحصیل خودم شدم هنوز معلم هایم آنجا هستند و از دیدنشان لذت بردم با اجازه و کسب تکلیف وارد کلاسشان شدم و حسابی باب آشنایی راه انداختم دوماهی هر لحظه کنارشان بودم با بچه ها حسابی گرم گرفتم خودم را معرفی کردم اما معرفی پروفایلی نه معرفی تحصیلاتی حتی نگفتم حوزوی هستم از محل تحصیلم اما آنچنان تعریف و تمجید کردم و از خوبی هاش و مزیت هاش گفتم که همه مشتاق شدد بدانند اینجا کجاست … گویی همه را تشنه لب آب برده بودم و همه منتظر کوزه آب بودند دیدم موقعیت مناسب شده همه از شرایط پذیرشش میپرسند نامش را میخواهند همین الان اصلا میخواهند بروند و شروع کنند چه شده سختی هایش را با جان و دل پذیرا شدند من هم معطل نکردم کوزه آب را به دستشان دادم و راه آب را برایشان چراغانی کردم گفتم من هستم یک طلبه حوزوی و محل تحصیلم حوزه است و مکتب خدا و وظیفه ام سربازی گمنام برای اما عصرم همه مات و مبهوت شدند کلاس را سکوتی عجیب فرا گرفت بعد از لحظه ای سوالات گوشه های ذهنشان شروع شد ….. حوزوی باشی و انقدر صمیمی و گرم و خونگرم و احساساتی … حوزوی باشی و انقدر اهل بگو بخند … حوزوی باشی و انقدر اهل گردش و تفریح … حوزوی باشی اهل رفت و آمد بادوست و آشنا و صله رحم … حوزوی باشی و اهل سینما و تئاتر رفتن …و حوزوی باشی و مبل و تخت و مرغ شکم پر را دوست داشته باشی و عیب و ایراد ندانی …. حوزوی باشی و مردم غیرطلبه را دوستی کنی و کافر ندانی ….. حوزوی باشی و ….. گفتم وای بچه ها ما چقدر مظلوم واقع شدم چرا حوزوی باشی و زندگی نکنی …. مگر خدا و دین خدا گفته زندگی نکنید خوش نباشید ….. اتفاقا دین خدا راه زندگی و درست زندگی کردن و لذت بردن از نعمت هاش رو به ما نشون داده این ما آدم ها هستیم که داریم راه رو اشتباه میریم .. جذابیت حوزه برایشان بیشتر شد درخواست دفترچه ثبت نام کردند برایشان آوردم و ثبتشان کردم حالا کم کم رفتیم تا شرایط رو آماده کنیم حالا باید چادری بشیم … چادری نما نه چادری حضرت زهرا س بشیم یه طلبه واقعی …. ان شالله در این راه هم بتونیم موفق بشیم تا اینجای ماجرا بخش همیاری در پذیرش حوزه بود از اینجا به بعد باید کمکشان کنیم درست ببینند تشخیص دهند و ادامه دهند …. ان شالله …..

14875955740918-5.jpg

موضوعات: دل نوشته, اجتماعی, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
 [ 08:11:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  روزنگار کوثرنت / زندگی طلبگی ...

زندگی طلبگی

روزنگار کوثرنت

طلبه نوشت

با سلام و ادب خدمت دوستان عزیزم

دوستان عزیزم ما باید بدانیم مشکلات زندگی طلبه و غیر طلبه ندارد و همه مردم گرفتار گرانی ها و مخارج زندگی هستند و خیلی از قشرهای دیگر هم هست که اوضاع مادی مناسبی ندارد.

اما این ما و شما هستیم که نباید فراموش کنیم که سرباز امام زمان عج هستیم و ایشان حتما به فکر ما و شما می باشند.

زندگی طلبگی ولو با شهریه کم برکتی دارد که در زندگی مرفه ترین افراد کشور هم دیده نمی شود. ما نباید به این مسائل فکر کنیم و فقط باید خوب درس بخونیم و مقدمات رو قوی کنیم.

طلبه ای که خوب درس بخواند و با سواد باشند همه جا منت او رو می کشند و بهترین زندگی مادی و معنوی را می توانند داشته باشند.

پس بدونید ما بی صاحب نیستیم و صاحب اصلی به فکر ما هست.

موفق باشید.

148752563410.jpg

موضوعات: دل نوشته, اجتماعی, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
[یکشنبه 1395-12-01] [ 09:16:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  روز نگار کوثرنت / زندگی طلبگی ...


زندگی طلبگی

روزنگار کوثرنت

طلبه نوشت

اصول کار طلبگی و ساخته شدن و ساختن دیگران، دارای شاخص‎های بسیار مهم است؛ در منابع دینی ما بیان شده، انسان‎ها سه شکل رفتار می‎کنند؛ اولین نوع، انسانی است که همیشه در حال درجازدن هستند؛ شکل دوم نیز آن است که انسان پسرفت داشته باشد که مردن برای این انسان بهتر است.
مورد سوم، انسانی است که همیشه رو به پیشرفت است و روز به روز و هفته به هفته نسبت به روز قبل پیشرفت داشته است؛ طلاب باید چنین رویکردی داشته باشند؛ طلاب باید در درس، اخلاق، تهذیب و قرآن و علم روز به روز پیشرفت داشته باشند.
حالا ما طلاب جزء کدام دسته هستیم ؟؟؟؟
ما طلاب باید با قرآن در زندگی خود مانوس باشیم و از قرآن درس زندگی بیاموزیم .
طلاب همیشه باید در کار و فعالیت‎های خود بازنگری داشته باشند و هرشب کارهای خود را بازنگری و نمره بدهند و برای خود، کارنامه‎ اخلاقی و قرآنی و علمی تهیه کنند که در زمینه رشد و پیشرفت خود تلاش می‎کنند.
طلاب باید روی درس و کار و زندگی خود تمرکز بسیاری داشته باشند و طلاب جوان باید نهایت استفاده را از سن و سال خود ببرند و از مباحثه و درس و این دوران خود استفاده کنند زیرا انسان با افزایش سن دچار تحلیل می‎شود.
طلاب جوان هیچ بهانه‎ای را نباید جایگزین درس و مباحثات خود داشته باشند؛ نباید اجازه هدررفتن وقت خود را بدهند؛ باید همیشه از استادان خودسوال بپرسند.
طلبه همچنین باید زمان شناس بوده؛ کسانی که در این دوره زندگی می‎کنند نمی‎توانند بگویند که با نظام و رهبری و شهدا و رزمندگان بیگانه هستیم؛ طلاب دانشمند متخلق زمان شناس سرمایه بزرگ روحانیت است.

 

موضوعات: دل نوشته, اجتماعی, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
 [ 08:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی ، بلای خانمان سوز ...

1487275174140237_399.jpg

#فضای_مجازی #مهم
افراد معتاد به نت و شبکه های اجتماعی از زندگی روزمره خانوادگی، اجتماعی و شغلی دور می شوند، وابستگیشان به نت روز به روز بیشتر می شود، اگر ازآن استفاده نکنند، افسرده و دچار اضطراب می شوند.
چشم هایی قرمز و پشتی قوزکرده دارد و دست هایش روی صفحه کلید رایانه بالاوپایین می شود؛ گاهی صفحه ها را عوض می کند ودوباره نوشتن را از سر میگیرد. یک لبخند که شاید در ادامه به خنده ای صدادار تبدیل شود و دوباره فقط صدای صفحه کلید شنیده می شود. چندلیوان که لک چای و قهوه داخلش خشک شده روی میز دنبال هم ریسه شده اند و چند پاکت خالی بیسکویت و چیپس دور و بر لیوان ها ریخته. به نظرتان این صحنه آشنا نیست؟
اتاق شما هم این شکلی است؟! اتاق فرزندتان؟! شایدهم این صحنه ها را فقط در فیلم ها دیده باشید؛ به هرحال اینترنت با همه خوبی هایش مشکلات جدیدی را وارد زندگی

کاربرانش کرده که این مشکلات برای بعضی ها به معضلات بزرگی تبدیل شده اند؛ اعتیاد به اینترنت فقط یکی ازآنهاست و البته فراگیرترینش.
فیس بوک یا الکل
الگوی اعتیاد به نت شباهت زیادی به الگوی اعتیاد به موادمخدر و نیز سایر موارد از جمله الکل، قمار و… دارد. در واقع در مغز افراد معتاد به نت همان روندهایی رخ می دهد که در اشخاص معتاد به مواد مخدر مشاهده می شود و مطالعات محققان نشان داده در نواحی مسئول ابراز احساسات، توانایی تمرکز و تصمیم گیری افراد معتاد به اینترنت درست مثل افراد معتاد به مواد مخدر، اختلالاتی رخ می دهد که باعث بروز مشکلات مختلف در جنبه های مختلف زندگی آنها می شود.
به عبارت دیگر، افراد معتاد به اینترنت وشبکه های اجتماعی از زندگی روزمره خانوادگی، اجتماعی و شغلی دور می شوند، وابستگی شان به اینترنت روز به روز بیشتر می شود، اگر از آن استفاده نکنند، افسرده و دچار اضطراب می شوند و…؛ همه این اتفاق ها همان هایی است که برای معتادان به مواد مخدر هم رخ می دهد.
افراد معتاد به شبکه های اجتماعی و اینترنت، زمان زیادی را برای این کار صرف می کنند و همین باعث می شود از کارهای ضروری بازبمانند و زندگی شغلی، اجتماعی، روابط بین فردی و در کل زندگی فردی و اجتماعی شان تحت تاثیر قرار می گیرد.
گاهی در بعضی خودآزمون ها ومقاله ها دیده می شود که مقدار مشخص زمانی برای تعیین اعتیادیاعدم اعتیاد افراد به اینترنت بیان می شود اما در کل نمی توان ساعت مشخصی برای این موضوع تعیین کرد چراکه مساله اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی موضوع جدیدی است وچنین مواردی هنوز چندان به اثبات نرسیده.
علاوه بر این، در حیطه تشخیص اعتیاد به اینترنت چنین موردی به عنوان معیار ذکر نشده بنابراین بحث تعداد ساعت استفاده از اینترنت نمی تواند نشان دهنده اعتیاد افراد باشد.زمانی که فرد زمان زیادی برای اینترنت گردی و حضور در شبکه های اجتماعی صرف کند، تا حدی که از خواب وخوراکش بزند، زمان چندانی به خانواده اختصاص ندهد و مسئولیت هایش را انجام ندهد، می توان گفت به وبگردی و فعالیت در شبکه های اجتماعی معتاد شده و همین آثار مخرب است که باعث شده از استفاده زیادی از اینترنت به عنوان اعتیاد به اینترنت یاد شود.

صفحات: 1 · 2

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب, جشنواره پیروزی انقلاب
[پنجشنبه 1395-11-28] [ 11:42:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت