همایش فعالان فضای مجازی

قسمت اول

1. معیار دعوت به همایش چیست؟
چند گروه به همایش دعوت شده اند:
الف. صد کاربر برتر شبکه کوثرنت در سال گذشته. دقت کنید که قید «در سال گذشته» کلمه کلیدی است که برخی را به اشتباه انداخته. ممکن است شما رتبه 1 شبکه باشید ولی تمام امتیاز و رتبه خود را مدیون فعالیت در سال های ما قبل گذشته باشید. در این صورت جزو صد کاربر برتر سال گذشته محسوب نمی شوید. ما بر اساس روش های گزارش گیری که در شبکه داریم می توانیم میزان فعالیت یک سال گذشته فرد را بسنجیم. امتیاز و رتبه و تعداد پست های ارسالی و … روش مناسبی برای دستیبابی به این رتبه ها نیست و در واقع کاربران شبکه خودشان از رتبه سال گذشته خود بی اطلاعند.
ب. صد وبلاگ برتر کوثربلاگ. درباره صد وبلاگ برتر کوثربلاگ هم به همین منوال است که تنها فعالیت یک سال گذشته شما ملاک دعوت به همایش بوده. وبلاگ های مدارسی که جزو این لیست باشند، کاربر وبلاگ مدعو همایش است. در برخی وبلاگ های مدارس مشخصات کاربر وبلاگ با فردی که به روز رسانی وبلاگ ها را انجام می داده متفاوت است. بارها این تذکر داده شده که اطلاعات وبلاگ ها را به روز رسانی کنید تا مغایرت پیش نیاید که متاسفانه برخی وبلاگ ها اهمیت نداده اند و این روزها به تکاپو افتاده اند که ببینند فرد مدعو دقیقا چه کسی است!
ج. برگزیدگان جشنواره ها و فراخوان ها. افرادی که در طول سال گذشته در جشنواره پیروزی انقلاب، آیینه خدا، راه امین، عزت ملی و نامه ای به دخترم برگزیده شده باشند مدعو همایش هستند. اگر نمی دانید برگزیده این جشنواره ها و فراخوان ها بوده اید یا خیر باید به عرضتان برسانم که ما برگزیده ها را به مرور در کوثرنت و بلاگ اعلام کرده ایم و اگر نمی دانید احتمالا برگزیده نبوده اید که خبرش به گوشتان نخورده. (نامه ای به دخترم برگزیدگانش مشخص شده اند ولی هنوز عمومی اعلام نشده)

ادامه مطلب :


د. سفیران کوثرنت. اینکه سفیران کوثرنت چه افرادی هستند و چه فعالیت هایی انجام می دهند را چندین بار به مناسبت های مختلف نوشته ام. اگر فردی خودش فعالیت های فضای مجازی در مدرسه داشته، یا مدیر مدرسه لقب سفیر را به او داده اند ولی با گروه ما در ارتباط نبوده و نامه ای از طرف مرکز فناوری به مدرسه شان ارسال نشده، در این دسته قرار نمی گیرد. افرادی که بعد از خبر همایش اعلام آمادگی کردند برای سفیر کوثرنت، تقاضایشان بعد از برگزاری همایش بررسی می شود.
هـ. نویسندگان وبلاگ های گروهی و رواق نامه. برای دعوت به نوشتن در وبلاگ های گروهی هم در طول چند ماه گذشته به روش های مختلف اطلاع رسانی شده. برخی افراد از ابتدا مشغول نوشتن در این وبلاگ ها هستند و برخی هم به علت کم کاری از لیست خط خورده اند. نویسندگان رواق نامه هم تا جایی که خاطرم هست خودشان از طرق دیگر جزو مدعوین شمرده می شدند.
و. اساتید. تعدادی از اساتید فعال انجمن های علمی اساتید نیز بنابر معرفی مسئولان مربوطه به همایش دعوت شده اند.
ز. اگر شما جزو هیچ کدام از گروه های فوق نیستید برایتان یک مژده داریم که هنوز یک فرصت باقی است. با شرکت در فراخوان ثبت آثار #بازآفرینی_محتوای_دینی_در_فضای_مجازی و برگزیده شدن به عنوان نفرات اول تا پنجم، به همایش دعوت می شوید. مهلت این فراخوان تا 15 شهریور ماه است و برگزیدگان حدودا یک هفته بعد از این تاریخ مشخص می شوند.

گروه هایی که در حال حاضرم خاطرم هست به همایش دعوت شده اند این افرادند. به هر حال در هر کاری ممکن است خطای انسانی رخ دهد. اگر جزو برگزیدگان فراخوان ها و جشنواره ها هستید ولی به همایش دعوت نشده اید، با ذکر نام جشنواره و لینک اعلام برگزیدگان جشنواره، پیامی خصوصی برای بنده بفرستید تا بررسی شود. اگر جزو سفیران کوثرنت و نویسندگان وبلاگ های گروهی هستید و هنوز از شما دعوت به عمل نیامده نیز با ذکر مشخصات، پیامی خصوصی ارسال کنید. البته تمام تلاش ما بر این بوده که لیست نهایی مدعوین با دقت جمع بندی شود.

گروه همایش فعالان فضای مجازی(عین.ک)

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
[شنبه 1396-06-25] [ 11:40:00 ب.ظ ]