آیا ما منتظر واقعی هستیم ؟؟ چقدر به انتظار فکر کرده ایم ؟؟
منتظر حقیقی کیست ؟ این روزها به خوردن شیرینی - مداحی - چراغانی - تبریک گویی - کیک چند تنی - و………….. گذشت و همه چیز دوباره مثل روز اول خواهد بود و هرکسی به روال عادی و معمولی زندگی اش برمی گردد .

خوب تمام شد دیگه . ما ایام ولادت وشهادت ائمه را اینگونه برگزار می کنیم ولی آیا تحولی - تغییری- بازگشتی- توجه ای - بیداری - تصمیمی نو- در ما ایجاد می شود ؟

راستی از شما برادر وخواهر گرامی سوال می کنم که منتظر واقعی کیست ؟ آیا وجوهاتش را می دهد ؟ خمس را می پردازد ؟ چگونه می توان ادعای منتظران را داشت ولی حق امام زمان را غصب کرد ؟

می خواهم بگویم امام مهدی را برای رفع حاجاتمان نخواهیم . امام مهدی را برای خودش دوست داشته باشیم . برای خود - خود - ان مرد الهی ندبه کنیم نه برای گرفتاریهای شخصی امان .

امام مهدی در غربت است و ما فقط به خود می اندیشیم . انبوه ندبه خوانان و گریه کنندگان در مراسم ها ما رابه اشتباه نیندازد زیرا عموما این خواسته های دست نیافتنی است که ما را به توسل می کشاند .

آیا ما برای ادم شدن هم گریه می کنیم . برای بی تواقعی هایمان هم گریه می کنیم ؟ برای مرگ هم گریه می کنیم ؟ برای اینکه نعمات الهی را ضایع می کنیم ولی هنوز که هنوز است نفهمیدیم برای چی اآفریده شده ایم گریه می کنیم ؟ آیا وقت ان نشده که نیازها و حاجتهای کوچک وحقیر دنیای امان را به کناری بیندازیم و برای غربت و غیبت ان انسان اسمانی گریه کنیم ؟

عزیزان همه چیز در دین خدا شرایط دارد و با حفظ شرایط اعمال واذکار ما قبول می شود . نمی شود غاصب حق حضرت باشیم و برایش خلوارها گریه کنیم . اینگونه اشک ریختنها هیچ فایده ای ندارد و هکذا ………….

منتظر واقعی اهل تزکیه نفس است . اهل خودسازی است .اهل جهاد با نفس است . اهل به صلابه کشاندن هواهای نفسانی است .

اری ما باید صالح باشیم تا لیاقت مصلح اخرالزمان یعنی مهدی ال محمد را داشته باشیم . والسلام علی عبادالله الصالحین

 

149435102114943218572-_-_.jpg

موضوعات: مناسبتی, ایام شعبانیه
[سه شنبه 1396-02-19] [ 10:06:00 ب.ظ ]