یک روز با خدا بودن، یک روز خود خود خود بودن، حس قشنگی که اراده برای انجامش اولین حرف را می زند، روزه اولی هایی کوچک با قلب های بزرگ
تازه واردان کوچکی که شاید تاب و تحمل گرسنگی و تشنگی در این هوای گرم و روزهای طولانی برایشان سخت باشد اما همه آنها در یک حرف، مشترک هستند، روزه… شیرین ترین تکلیف الهی است.

به بهانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جمع تعدادی از روزه اولی ها رفته و از آنها درباره حال و هوای این روزهای سراسر معنوی پرسیدم .

هانیه اسودی اولین روزه اولی است که به همراه مادرش به مسجد آمده است، از او درباره حال و هوای روزه گرفتن می پرسم، با زبانی شیرین می گوید: درست است که برای اولین بار است که روزه می گیرم اما انگار سال هاست با این حس آشنا هستم
او با لبخندی ادامه می دهد: خیلی وقت است که منتظر این روزها هستم، از وقتی روزه می گیرم، احساس آرامش و آسودگی دارم که با هیچ چیزی عوضش نمی کنم.
هانیه روزهای بلند و گرما را بهترین آزمایش می داند و می گوید: اتفاقا خوشحال هستم اولین روزه من در این فصل است، گرما، تشنگی و گرسنگی را احساس نمی کنم اما نزدیکی به خدا را با تمام وجود حس می کنم.

هانیه عزیز صحبتی هم با همسن و سالان خود دارد، او می گوید: از همه دوستانم می خواهم که روزه گرفتن آنها تنها خوردن و نخوردن نباشد بلکه سعی کنند این ماه مبارک در اخلاق و رفتار آنها اثرگذار باشد، دروغ نگوییم، غیبت نکنیم و به همدیگر کمک کنیم.

ادامه مطلب :

فاطمه همتیان هم که با شوق زیادی چادر نمازش را در سرش جا به جا می کند و با با وسواس خاصی مراقب است تاری از موهایش بیرون نباشد، اولین سال است روزه گرفتن را تجربه می کند، از او از سختی های این روزها می پرسم، می گوید: باور کنید اصلا سخت نیست، واقعا حس قشنگی دارم، از اینکه من هم به همراه مادر و پدر و برادرم روزه می گیرم خیلی خوشحال هستم.
او ادامه می دهد: هر روز صبح به همراه مادرم به کلاس قرآن که در مسجد برگزار می شود می آیم و نماز ظهر را هم اینجا می خوانم و می خواهم اگر خدا بخواهد تا آخر ماه رمضان این برنامه را دنبال کنم.
فاطمه، سفره افطاری را زیباترین سفره در طول سال می داند و می گوید: وقتی نزدیک اذان مغرب می شود به همراه مادرم سفره افطار را آماده می کنم و به نظرم زیباترین سفره دنیا است.
او از آرزوهایش می گوید: از خدای بزرگ می خواهم که فرج حضرت مهدی(عج) نزدیک شود و اینکه بنده خوبی باشم و هیچ وقت نمازم قضا نشود.

آرزوهای فاطمه در صدای اذان گم می شود، با او همراه شده و نمازم را می خوانم، پس از خواندن نماز از مسجد بیرون می آیم با هماهنگی قبلی وارد جامعة القرآنی می شوم با آدم هایی از جنس نور، از جنس زلالی باران، دانش آموزانی که برای اولین بار است روزه گرفتن را تجربه می کنند در آنجا با فاطمه و هانیه صحبتم را ادامه میدهم و سر کلاس قرآن میرویم با هم مشغول خواندن قرآن میشویم .

این روز برای من یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روزهای سال شد که در کنار روزه اولی ها بودم و با آنها گذر کردم.

انشالله در این شب ها و روزهای پر از یاد خدا ما را نیز از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید . 

در ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر است که دعاها مستجاب می شود و ما باید از ابتدای این ماه مبارک خود را برای نیایش خالصانه به امید قبولی در پیشگاه الهی در این شب ها آماده کنیم پس در شب های قدر وقتی دلتان شکست ، چشمانتان پر از اشک شد ، بغضتان گرفت و برای خدا مشغول عبادت شدید ما را نیز از دعای خیرتان بهره مند کنید .

التماس دعا

موضوعات: ویژه برنامه های کوثر بلاگ در ماه مبارک رمضان
[پنجشنبه 1395-03-27] [ 11:06:00 ق.ظ ]