سخنرانی آقای مخدوم با عنوان مهارت های ارتباط موثر در فضای مجازی
مهارت از جنس دانستن نیست از جنس توانستن است.
امام علی علیه سلام فرمودند:
پایین دستترین علوم آن است که در گفت و شنود استفاده شودو بالاترین علم آن است که در جوارح شما دیده شود.
ارتباط موثر ارتباطی است که بدون سو تفاهم و با بیشترین میزان دریافت پیام توسط مخاطب برقرار شود.

بر خلاف چیزی که در نگاه اول به نظر می رسد ارتباط موثر کار ساده ای نیست.
آماده نشدن برای یک ارتباط موثر آماده شدن برای سو تفاهم است.
سوال:
تا چه حدی ابزارها را در زندگی خود مدیریت می کنیم؟
سخت افزارها و نرم افزارها پیشرفت خود را کرده اند روز گار ما با استفاده از فناوری روزگار فکر آوری شده است.
نو موفبیا= ترس ازدور کردن موبایل از خود

آسیب هایی که درباره فضای مجازی گفته می شود درباره روش استفاده است.

ادامه مطلب :


یک تهدید همراه بادوفرصت:
تهدید نو مو فبیا است یعنی استفاده ناشایسته از فناوریست.
فرصت ها:
پاسخ شبهات را بدهیم.
امکاناتی که در دسترس داریم فرصت مناسبی برای مقابله است.
روش تتریس روش مناسبی برای
تبلیغ است.
فضای مجازی عرصه ای خصوصی و شخصی نیست.
اقتضای ابزارها نحوه استفاده مناسب از آنهاست پس باید کارکرد هر ابزار ارتباطی را بشناسیم.
درک ابزارها باید در سرلوحه کارها قرار بگیرد.
تولید محتوا کل بحث ماست.
دغدغه بزرگترین استراتژیک ها تولید محتوا است.
اطلاعات ناب همان آیات و روایات است و ارایه آنها به صورت خام تولید محتوا نیست. بلکه باید آنها را در قالب داستانک ،متن و… استفاده کنیم.
همانگونه که شمش طلا حتی با ارزش بالایی که دارد خریداری در بازار ندارد استفاده خام از اطلاعات ناب هم اثر بخشی خودش را نمی گذارد.
برای ارائه محتوای اثر بخش نیاز به برنامه است.
افرادی که برای تولید محتوا وقت می گذارند زمان دیگری برای تولیدمحتوای دیگری ندارند.

مولوی:
نگارا مردگان از جان چه دانند
کلاغان قدر تابستان چه دانند

انتخاب منجر به پیروزی یا شکست ما می شود . پیام و محتوای ما نشانه شخصیت صاحب محتواست.
هر انتخابی هزینه ای معنوی دارد.
برای درک یک وضعیت جدید معمولا نیازمند اطلاع کافی از بستر وقوع رویدادها و روند شکل گیری آنها هستیم.
ذهن ما به طور اتفاقی در فهم مطلب دخالت دارد پس مراقب خطاهای ذهنی خود باشیم.
خطاها یافته های ذهن ما را آلوده میکنند.همچنین می توانند مجال فکر کردن را نیز از انسان بگیرند.

●بر نکات منفی تمرکز نکنید.

●تمرکز بر نکات منفی موجب بازدارندگی است.
تاثیر در بد دیدن موضوع مانع از شناخت واقعی و ارتباط موثر می شود.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
مومن مثل زنبور است که اگر پاک بخورد چیزهای پاک و پاکیزه می خورد و اگر تولید کند چیزهای پاک و پاکیزه تولید میکند و اگر روی شاخه پوسیده ای بنشیند آن را نمی شکند.

ای اهل هنر قصه همان است که گفتیم
هان تا نفروشید یقینی به گمانی

●عنوان مطلب خود را باید هوشمندانه انتخاب کنیم.
●زمان ارسال مطلب باید مناسب باشد.
●با بیانی نرم و لین و جذاب یعنی غیر تهاجمی با مخاطبان خود سخن بگوییم.
●پیام های خود را کوتاه شفاف و گویا بیان کنید.
●پیام های احتمالی پیام خود را را مد نظر داشته باشیم.

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
[دوشنبه 1396-07-10] [ 11:35:00 ب.ظ ]