فیسبوک چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا میکند؟
نخستین و سادهترین راه دسترسی به این اطلاعات ردیابی فعالیتهای شما در سایت فیسبوک، دستگاههای شخصیتان و تنظیمات مکان شماست. نکتهای که اکثر کاربران از آن بیاطلاع هستند این است که فیسبوک فعالیتهای شما در دیگر سایتها را نیز دنبال میکند. در همین رابطه واشینگتنپست اعلام کرده فیسبوک از هر سایتی که در آن کلید «لایک» یا «اشتراکگذاری» وجود دارد و شما از آن بازدید کردهاید، مطلع است.
غول رسانههای اجتماعی با در اختیار داشتن این اطلاعات میتواند نتایج مختلفی استخراج کند، مثل اینکه آیا شما به بچهدارشدن علاقهمند هستید یا خیر، وضع تأهلتان چگونه است، آیا شما مهاجر هستید یا اینکه قصد خرید خودرو دارید و… درنهایت با بررسی این اطلاعات، فیسبوک تبلیغی را که با شرایطتتان سازگار باشد به شما نشان میدهد. البته همیشه این پیشبینیها درست از آب درنمیآیند که اهمیتی ندارد، چراکه فیسبوک یک امپراتوری 355میلیارد دلاری با استفاده از اطلاعات ساخته است، امپراتوری که به نظر نمیرسد حالاحالاها از بین برود.
اگر علاقه دارید بدانید فیسبوک به چه اطلاعاتی علاقهمند است، نگاهی به لیستی که منتشر شده است، بیندازید:
ادامه مطلب :
1- محل سکونت
2- سن
3- نسل
4- جنس
5- زبان
6- میزان تحصیلات
7- رشته تحصیلی
8- مدرسه
9- تمایل قومی
10- میزان درآمد و ثروت خالص
11- مالکیت خانه و نوع آن
12- ارزش خانه
13- حجم املاک
14- مساحت خانه
١٥15- سال ساخته شدن خانه
16- ترکیب خانه
17- کاربرانی که در 30روز آینده سالگردی در پیش دارند
18- کاربرانی که دور از خانه یا زادگاهشان زندگی میکنند
19- کاربرانی که دوستی با این مشخصات دارند:
سالگرد ازدواجشان نزدیک است، به تازگی نامزد کرده یا ازدواج کردهاند، به تازگی نقل مکان کردهاند یا تاریخ تولدشان نزدیک است
20- کاربرانی که همسرشان در شهر یا کشور دیگری است
21- کاربرانی که دوست جدیدی پیدا کردهاند
22- کاربرانی که شغل جدیدی پیدا کردهاند
23- کاربرانی که به تازگی نامزد کردهاند
24- کاربرانی که به تازگی ازدواج کردهاند
25- کاربرانی که به تازگی نقل مکان کردهاند
26- کاربرانی که تاریخ تولدشان نزدیک است
27- اطلاعات پدر و مادر کاربران
28- پدر و مادرانی که بچهای در راه دارند
29- علایق مادران
30- کاربرانی که تمایلات سیاسی دارند
31- محافظهکاران و لیبرالها
32- وضعیت رابطه
33- اطلاعات کارفرما
34- صنعت
35- عنوان شغلی
36- نوع دفتر کار
37- علایق
38-کاربرانی که موتورسیکلت دارند
39- کاربرانی که قصد خرید خودرو دارند (به همراه نوع خودرو، نام تجاری آن و زمان خرید)
40- کاربرانی که به تازگی قطعات خودرو یا لوازم جانبی خریداری کردهاند
41- کاربرانی که به احتمال زیاد نیاز به قطعات خودرو یا خدمات دارند
42- نوع و نام تجاری خودرویی که کاربر استفاده میکند
43- سال تولید خودرو
44- سن خودرو
45- میزان پولی که کاربر میخواهد برای خرید خودرو بعدیاش هزینه کند
46- کاربرانی که به احتمال زیاد قصد خرید خودرو دارند
47- تعداد کارمندانی که شرکت کاربر دارد
48- کاربرانی که صاحب کسبوکارهای کوچک هستند
49- کاربرانی که در بخش مدیریت کار میکنند یا مدیر هستند
50- کاربرانی که به خیریهها کمک میکنند (بر اساس نوع کمک)
51- نوع سیستم عامل دستگاههای شخصی
52- کاربرانی که به بازی علاقهمندند
53- کاربرانی که کنسول بازی دارند
54- کاربرانی که یک رویداد در فیسبوک ایجاد کردهاند
55- کاربرانی که از پرداخت درون سایت فیسبوک استفاده کردهاند
56- کاربرانی که بیش از حد متوسط در فیسبوک پول خرج کردهاند
57- کاربرانی که یک صفحه فیسبوک را اداره میکنند (ادمینها)
58- کاربرانی که به تازگی در فیسبوک عکس قرار دادهاند
59- مرورگر اینترنت
60- سرویس ایمیلی که کاربر استفاده میکند
60- کسانی که زود یا دیر یک فنآوری جدید را میپذیرند
62- مهاجران (دستهبندی براساس کشور مبدأ)
63- کاربرانی که به یک اتحادیه اعتباری تعلق دارند، مثل بانکهای ملی یا بانکهای منطقهای
64- کاربرانی که سرمایهگذاری میکنند (دستهبندی براساس نوع سرمایهگذاری)
65- تعداد خطوط اعتباری که هر کاربر دارد
66- نوع کارت اعتباری
67- کاربرانی که کارت اعتباری فعال دارند
68- کاربرانی که کارت بدهکاری دارند
69- کاربرانی که محدودیت پرداخت در کارت اختیاری خود دارند
70- کاربرانی که به رادیو گوش میدهند
71- کاربرانی که تلویزیون را ترجیح میدهند
72- کاربرانی که از تلفن همراه استفاده میکنند (دستهبندی براساس نام تجاری تلفن همراه)
73- نوع اتصال اینترنت
74- کاربرانی که از طریق تلفن همراه یا تبلت به اینترنت متصل میشوند
75- کاربرانی که به تازگی تلفن همراه یا تبلت خریده یا بردهاند
76- کاربرانی که از کوپن استفاده میکنند
77- نوع لباسی که کاربران میخرند
78- مقاطعی از سال که کاربران بیشترین خرید را انجام میدهند
79- کاربرانی که مقدار زیادی نوشیدنی خریداری میکنند
80- کاربرانی که مواد غذایی را خریداری میکنند (و نوع مواد غذایی که خریداری میکنند)
81- کاربرانی که محصولات زیبایی خریداری میکنند
82- کسانی که داروهای ضدحساسیت و مسکن خریداری میکنند و کسانی که با استفاده از مواد دارویی مخالف هستند
83- کاربرانی که پولشان را صرف خرید لوازم خانگی میکنند
84- کاربرانی که پولشان را صرف خرید محصولات مختص به کودکان یا حیوانات خانگی میکنند و نوع حیوان خانگی که به آن علاقهمند هستند
85- کاربرانی که بیش از حد متوسط هزینه صرف خرید لوازم خانگی میکنند
86- کاربرانی که آنلاین یا آفلاین خرید میکنند
87- نوع رستورانی که کاربران در آن غذا میخورند
88- نوع مغازههایی که کاربرد از آنها خرید میکند
89- کاربرانی که به راحتی با شرکتهای آنلاین بیمه خودرو، آموزش عالی و وام مسکن خرید کنار میآیند
90- زمانی که کاربران در خانه میگذرانند
91- کاربرانی که بهزودی نقل مکان میکنند
92- کاربرانی که به بازیهای المپیک، فوتبال، کریکت و ماهرمضان علاقه دارند
93- کاربرانی که برای کار یا تفریح دایما در سفر هستند
94- کسانی که کارشان ملزم به رفتوآمد است
95- نوع تعطیلاتی که کاربران به آن تمایل دارند
96- کاربرانی که به تازگی از سفر بازگشتهاند
97- کاربرانی که به تازگی از اپلیکیشنهای مخصوص مسافرت استفاده کردهاند
98- کاربرانی که از آپارتمانها یا خانههای تقسیم زمانی استفاده میکنند.
موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب, این هفته چه بنویسیم (7)؟
[جمعه 1395-06-19] [ 12:35:00 ب.ظ ]