رابطه جنسی قبل از ازدواج

پرسش مطرح شده در سایت مای مشاور :

داشتن صداقت برای زندگی مشترک خوبه ولی به تنهایی کافی نیست. بعلاوه اینکه صرف اعتراف به گناه گذشته رو نمیشه اسمشو صداقت گذاشت. لذا اصلا به صرف این مسئله برای آینده تصمیم نگیرین؛ بلکه تمام جهات رو مورد بررسی قرار بدین و بعد تصمیم بگیرید.

در مورد اینکه ایشون تموم گذشتش رو به شما گفته باید عرض کنم اصل این کار نادرسته؛ چون اعتراف به گناه خودش گناهه. ایشون اگه از گذشتش پشیمون بوده، باید این مسئله رو بین خودش و خدای خودش حل می کرد؛ نه اینکه بیاد به شما بگه. گفتن این مسائل برای دیگران به خصوص کسی که قراره همسر آینده فرد بشه نه تنها مشکلی رو حل نمی کنه و نشانه صداقت نیست؛ بلکه از همون اول حس بد بینی و بی اعتمادی رو در ذهن طرف میکاره و دیگه نمیشه به این راحتی پاکش کرد؛ چیزی که الان برای شما اتفاق افتاده.

اینکه آیا با این شرایط میشه به ایشون اعتماد کرد یا نه هم باید عرض کنم اگه ایشون واقعا از گذشتش پشیمون باشه و توبه کرده باشه تا حد زیادی میشه بهش اعتماد کرد. نشانه پشیمانی و توبه هم صرف گفتن نیست؛ بلکه باید در رفتار و کردار طرف هم این مسئله مشهود باشه. کسی که توبه می کنه دیگه به سمت گناه نمیره و سعی می کنه با عمل به دستورات الهی رضایت خدا رو جلب کنه. اگه اینها رو در ایشون می بینید می تونید بهش اعتماد کنید. 

ادامه مطلب :

البته خوشبخت شدن علاوه بر علاقه و اعتماد به چیزهای دیگه ای هم نیاز داره تا این علاقه و اعتماد دوام پیدا کنه. داشتن تناسب های لازم فکری اعتقادی اخلاقی رفتاری و خانوادگی از این موارده که حتما باید در انتخابتون مد نظر داشته باشین.

اما اینکه گذشته طرف تا چه اندازه باید مورد توجه قرار بگیره تا حدودی روشن شد. گذشته ای باید مورد توجه باشه که در آینده تاثیر نداشته باشه. اینکه گفتیم پشیمونی و توبه ملاک اعتماده به خاطر اینه که توبه مانع تاثیر گذشته در آینده میشه. 

پیروز و سربلند

موضوعات: اجتماعی
[یکشنبه 1396-05-29] [ 02:24:00 ب.ظ ]