اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی گفت: توسعه علم کشور دو کانون اصلی دارد، یکی آموزش و پرورش که باید به مسائل آموزش و پرورشی به طور جدی رسیدگی کند، هم سند تحول آموزش و هم معیشت فرهنگیان و باید به این قشر توجه ویژه شود. در دولت یازدهم علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که داشتیم به این قشر به خوبی رسیدگی شد.

معلمان امروز تأثیرگذارترین قشر جامعه ما هستند و ما توانستیم دریافتی حقوق این قشر را از متوسط یک میلیون به دو میلیون و 850 هزار تومان برسانیم. ولی باید اینجا اقرار کنم وضع معیشت فرهنگیان هنوز هم مناسب نیست.

* برای فرهنگیان باید کار جدی‌ترین انجام دهیم. قشر دانشگاهیان بسیار مهم هستند. دانشگاه باید محیط امنی شود و به دانشجویان باید توجه شود؛ چراکه کانون علم و فناوری دانشگاه است و باید امید در این فضا حاکم شود، دانشگاه را باید فضایی مملو از امید قرار دهیم.

* با توجه به موضوعی که آقای قالیباف اینجا مطرح کرد، انتظارش را در این مناظره نداشتم. من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این موضوع برایش پیش آمده که روز چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش این مشکل برایش پیش آمده، مظلومیت این دولت را ملت ببینید. به یکباره گفته می‌شود در خانه یک وزیر قاچاق بوده است، دختری این وزیر دارد که فوق لیسانس است، کار شرافتمندانه‌ای انتخاب کرده که آن واردات است و 200 میلیون کل ارزش مبلغی است که این فرد از گمرک و به صورت قانونی وارد کرده است و حالا این می‌شود موضوع مصاحبه ما در مناظره. آیا این درست است و این وضعیتی است که امروز پیش آمده.

کانال خبرگزاری فارس

موضوعات: بصیرت سیاسی
[شنبه 1396-02-16] [ 11:46:00 ب.ظ ]