فرار زوج ها از فرزند آوری

جعفر اردبیلی درباره دومین دلیل اصلی زوجین گفت: خیلی ها می گویند که حال و حوصله بچه را نداریم. به نظر من این دلیل هم، به خودخواهی آنها مربوط است. یعنی برای خودم وقت دارم اما برای بچه وقت ندارم. داریم به اومونیسم (انسان گرایی) زهرآگین تبدیل می شویم.

برخی از کارشناسان در مورد حوصله نداشتن برای فرزند دوم توصیه می کنند در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید و آن را برطرف کنید، زیرا بی حوصلگی به خودتان و خانواده تان، آسیب می زند.

عدم حمایت عاطفی از مادر، دلیلی برای پشیمانی او از بارداری مجدد
امیر لطفی حقیقت، از اهمیت رفتارهای حمایت گرانه اطرافیان می گوید: آمدن فرزند مرحله ای است که کانون زندگی مشترک را متحول می کند و لازم است نسبت به این موضوع پذیرش داشته باشیم که زندگی وارد مرحله جدیدی شده است؛ خوشی و لذت های جدید را با خود می آورد اما همه چیز مثل قبل نخواهد بود. اما با مدیریت، تدبیر و همراهی زوجین با یکدیگر و سعی در حفظ روابط بین زوجین، می توان بخش زیادی از شادی های قبل را حفظ کرد. در این مسیر، خانواده ها و خویشاوندان که سرمایه های معنوی و اجتماعی افراد هستند؛ می تواند با یک همراهی عالمانه، آرامش بیشتری را در روزهای نخستین برای پدر و مادرهای جوان و بی تجربه به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب :

وی درباره اهمیت نقش آقایان می گوید: حمایت عاطفی آقایان در این دوره، حیاتی هست، چرا که فرزندآوری برای خانم ها، علاوه بر تغییرات فیزیکی زندگی، تغیرات درونی را هم به همراه دارد مانند تغییر هورمون ها از زمان باروری و شیردهی، افسردگی بعد از زایمان، بی خوابی ها و اضافه وزن که برایشان ناراحت کننده است. هر کدام از این عوامل، مسلما بر خلقیات و روحیات خانم ها اثر می گذارد و استرس و اضطراب آنها را زیاد می کند. آقایان با آگاهی از این موضوعات و پذیرش آن و صبوری کردن؛ می توانند این دوره را برای همسرشان و خودشان، به خاطرات شیرین تبدیل کنند تا منجر به پرهیز و اکراه نسبت به فرزند داشتن؛ نشود.

مریم یک مادر شاغل است که 2 فرزند دختر دارد و در این باره می گوید: اگر در زندگی آرامش باشد؛ چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ خانوادگی، باز هم می شود سختی های بچه داری را به جان خرید.

باشگاه خبرنگاران جوان؛

موضوعات: تربیت
[چهارشنبه 1396-06-08] [ 09:33:00 ب.ظ ]