نمیدونم چقدر حاج قاسم سلیمانی رو میشناسید اما اگه ایشون رو نمیشناسید تا انتها این مقاله رو بخونید تا یکی از مهمترین و در عین حال ناشناخته ترین شخصیت های حال حاضر کشور ماست که متاسفانه در خارج کشور بسیار شناخته شده تر از داخل کشوره تا حدی که نمایتدگان سنای آمریکا در موردش جلسه میگیرن و یکی از معروف ترین اندیشکده های دنیا (آمریکن اینترپرایز انیستیتو) در موردش مطلب منتشر میکنه و زندگینامش رو منتشر میکنه!!!اما سردار سلیمانی کیست؟
خب اولین چیزی که در مورد حاج قاسم میشه گفت اینه که ایشون فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هستن.
حالا نیروی قدس چیه؟نیروی قدس یکی از نیروهای 5 گانه سپاه پاسدارانه که مسئول عملیات های برون مرزی سپاهه و زبده ترین نیروهای سپاه در اونجا خدمت میکنن در اهمیت نیروی قدس همین بس که این نیرو بعد از نیروهای ASA و BSA انگلیس و کلاه قهوه ای های روسیه ، سومین نیروی قدرتمند تکاوری دنیاست و بالاتر از نیروی Delta force آمریکا که این همه براش تبلیغ میکنن و هالیوود درموردش فیم میسازه قرار داره!برای اطلاعات بیشتر در مورد نیروی قدس میتونین برین اینجا : نیروی قدس

اما بپردازیم به خود حاج قاسم


ابتدا زندگینامه حاجی قاسم:

ایشون متولد 20 اسفند1335 در روستای رابر استان کرمان هستن و در طول جنگ فرمانده لشکر 41 ثارالله(ع) بود.وی بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است. و واشنگتن پست وی را از مهمترین سیاست گذار سیاستهای خارجی ایران می‌داند. ایشون در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری را دریافت کردند.

عضویت در سپاه پاسداران در کرمان

بنا به گفتهٔ سردار سلیمانی، وی پس از پیروزی انقلاب، درعین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویتِ مجموعهٔ «سپاه افتخاری»، که به وسیلهٔ پدرِ شهید قاضی تأسیس شده بود، درآمد.

جنگ ایران و عراق

سردار سلیمانی بیان می‌کند که به محض بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود. با اشغال خاک ایران توسط عراق، سردار سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا جلوی پیشروی عراق در جبههٔ مالکیه را بگیرد. سردارسلیمانی در بیشتر عملیات عمدهٔ نظامی دوران جنگ با عراق شرکت کرد.

پایان جنگ ایران و عراق

با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

ادامه مطلب :

مبارزه با مواد مخدر

بی درنگ پس از آتش بس با عراق، دولت ایران سپاه پاسداران را مأمور مبارزه با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کرد. قاسم سلیمانی تاهنگام انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگیده‌است.

 

انتصاب به فرماندهی سپاه قدس

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶، همزمان با اوجگیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گماشته شد.
انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیشامد محض نیست. او از این رو انتخاب شد که بومیِ یک منطقه کوهستانی به نام رابر در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله‌ای به طور کلی و با جامعه افغانستان بویژه آشنایی نزدیک داشت. او با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت نیز گزینهٔ مناسبی بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگهای داخلی بود وارد عمل شود. از همه مهمتر اینکه سردار سلیمانی در هشت سال جنگ با عراق و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران وافغانستان تا پیش ز انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربهٔ بی مانندی اندوخته بود.

برداشت از خبرگزاری های سپاه و ویکی پدیا و تسنیم

موضوعات: اجتماعی, بصیرت سیاسی
[پنجشنبه 1395-07-29] [ 09:34:00 ب.ظ ]