در مباحث فرهنگی شعار زیاد داده شده ، باید عملگرا باشیم ؛ اما آنچه که مشخص است این است که برخوردهای پلیس در این زمینه با شیوه گشت ارشاد جواب نداده است و این شیوه کنترل موثر نبوده است و الان وضعیت حجاب در کشور و رعایت هنجارهای کشور نسبت به 7 سال پیش بدتر است

موید حسینی صدر عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نیروی انتظامی ، مبنی بر اینکه «گشت ارشاد مطلوب ما نیست» به، اعتدال گفت:مبارزه با بی حجابی و هنجار شکنی ها ، کاری فرهنگی است و باید حساب شده و با مطالعه جلو رفت و برخورد تفتیشی در این زمینه درست نیست.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما به جای اینکه در خیابان داخل ماشین های لوکس را بازرسی کنیم و ببینیم چه کسانی در آن نشسته اند و چه نسبتی با هم دارند ، اجازه ورود این ماشین ها را با دلار دولتی را نمی دادیم ، بهتر و شایسته تر بود؛ این ظلم به مردم است ، باید از اینگونه اجحاف بر بیت المال جلو گیری کنند ، نه اینکه بگردند به دنبال رابطه سر نشینان ؛ بحث حجاب یک بحث فرهنگی است و در بحث های فرهنگی برخورد های پلیسی ، جوابگو نیست و معضل فرهنگی باید با برخورد فرهنگی حل کرد.
وی افزود: در مباحث فرهنگی شعار زیاد داده شده ، باید عملگرا باشیم ؛ اما آنچه که مشخص است این است  که برخوردهای پلیس در این زمینه با شیوه گشت ارشاد جواب نداده است و این شیوه کنترل موثر نبوده است و الان وضعیت حجاب در کشور و رعایت هنجارهای کشور نسبت به 7 سال پیش بدتر است و نتیجه ای از این اقدامات ندیده ایم ؛ وضعیت فرهنگی جامعه نیز در این باب مطلقا بهتر نشده است.

ادامه مطلب :


حسینی صدر در خاتمه گفت: پلیس نیز گویا به این نتیجه رسیده است که این اقدامات بی ثمر است و اظهار نظرات این روزهای پلیس درباره گشت ارشاد شاید به همین دلیل و در همین راستا بوده است.
وی در خاتمه تاکید کرد: تنها با روش فرهنگی می توان معضلات فرهنگی را در کشور حل کرد.
گفتنی است که در روزهای اخیر فرمانده ناجا با اشاره به گشت‌های امنیت اخلاقی که به گشت ارشاد معروف است گفت: این طرح مطلوب ما نیست اما گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که نسبت به تذکر بی‌توجهی می‌کند و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود، برخورد کنیم.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در این خصوص افزود: هرجا که پای قانون در میان باشد ناجا موضوعیت پیدا می‌کند و در زمینه گشت‌های ارشاد نیز ما قانونگذار و سیاستگذار نیستیم. اما تلاش می‌کنیم با آموزش برنامه‌ریزی و اغناء مردم هزینه‌های مربوط به این طرح را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه بحث بدحجابی و ناهنجاری‌های رفتاری که خلاف فرهنگ عمومی و دینی کشور است معالجه شود گفت: اصل این موضوع ریشه در باورهای افراد دارد و برای رفع آن باید کار فرهنگی انجام شود./

 

موضوعات: اجتماعی, حجاب/چادر
[چهارشنبه 1394-09-11] [ 09:22:00 ب.ظ ]