اگر واقعا می خواهید بدونید که برای چه باید حجاب داشت، پس حتما متن رو تا آخر دنبال کنید:

اول از همه بگم که این مطلب در رابطه با حجاب دختران و زنان است و درمورد حجاب مردها، بعدابحث خواهد شد.

از کودکی چادر بر سرش گذاشتند و دلیلی بهتر از این که خدا حجاب رو دوست داره، خدا می خواد که حجاب داشته باشی، اگه حجاب نداشته باشی خدا عذابت می کنه و … نداشتند. اما او هیچ گاه به مفهوم داشتن حجاب دست نیافت.

همیشه این سؤال در ناخودآگاهش بود که “چرا خدا دوست داره که حجاب داشته باشم…؟”


هرگاه که با دوستانش به تفریح میرفت، چادر را از سرش برمی داشت و موهایش را بیرون میداد و احساس آزادی میکرد. اما … .

دختران بی حجاب ایرانی

متن زیر مهمترین دلیل حجاب رو براتون مشخص میکنه:

ادامه مطلب :

تعریفی ساده از حجاب:

حجاب یعنی داشتن پوششی مناسب تا مانع از تحریک شدن جنس مخالف گردد.

حالا چه حجابی مناسب یک خانوم هست رو با توضیحاتی که در ادامه درباره دلیل اصلی حجاب و اهمیت آن میدم، رو به خودتون میسپارم.

نکته ای که اکثر دختران و زنان نمی دونند و اگر هم می دونند، رابطه اون با حجاب نمی دونند، اینه که متأسفانه در کشور ما آمار کسانی که مبتلا به خودارضایی میشن خیلی زیاده و اکثر کسانی هم که به این اعتیاد گرایش دارند، پسران و مردان هستند.

خودارضایی(که به آن استمناء و جرق هم گفته میشود): همانطور که از نامش پیداست به معنی ارضا کردن خود به لحاظ جنسی میباشد اما به گونه ای که کس دیگری در ارضا کردن فرد دخالت نداشته باشد. در واقع شخص خودش را با چیزی غیر از یک شخص دیگر از نظر جنسی ارضا میکند که در واقع ارضای کامل هم نمیشود و اثرات روحی و جسمی بدی را بر فرد تحمیل می کند. ترک کردن این عادت کار ساده ای نیست. (با توجه به مشاهدات میشه گفت مشکله)

((در آینده درمورد خودارضایی پسران و دختران و راه های ترک این گناه، مطالبی در وبلاگ قرار خواهد گرفت.))

با توجه به رابطه این موضوع و حجاب لازمه که بعضی از پیامدهای روحی و جسمی این نوع اعتیاد رو بدونید:

پیامدهای روحی

1)زودرنجی 2)خشونت 3)دوری از اجتماع 4)کم شدن اعتماد به نفس 5) احساس بی ارادگی و ضعف اراده 6)یأس از زندگی 7)احساس گناه (تا جائیکه بعضی از مواقع فرد قصد خودکشی هم پیدا میکند) 8)بیزاری از خود و جامعه و زنان و…

پیامدهای جسمی

1)زود انزالی (یعنی زودارضا شدن: یعنی اینکه فرد در زمان اندک و با چند حرکت ارضا میشود، و بیشتر پیامدهای روحی و جسمی دیگر ناشی از همین موضوع میباشد. مثل عصبانیت، احساس گناه(شدید)، احساس بی ارادگی،یاس، کم شدن اعتماد به نفس، بیزاری از خود و… .)

2)کمرد درد 3)تنش 4)فرد معتاد به این بیماری با اندک چیزی، تحریک میشود.

و… .

نتیجه این پیامدهای روحی و جسمی: ضعف روحی و کم شدن ایمان و ضعف جسمانی می باشد. (که دربالا ذکر کردم که بیشترش مربوط به زودانزالی بوجود آمده در فرد میباشد.)

سؤالی که پیش می آید این است که : “این موضوع چه ربطی به حجاب دارد؟”

همونطور که در پیامد چهارم جسمی گفته شد، یکی از پیامدهای این اعتیاد این است که فرد با دیدن یک قسمت برآمده یا بیرون زده و یا وضع نامناسب جنس مخالف(خیلی کوچک و سطحی)، به سمت انجام دوباره آن سوق داده میشود.

من کسانی رو در اطرافم دیدم که با دیدن یک چهره آرایش کرده تحریک شده اند و باز دوباره به سمت این گناه کشیده شده اند.

اما هرگز فرد مبتلا نسبت به کسانی که حجاب کامل و آرایش بجا دارند، شهوتی نمیشود.

با توجه به اینکه:

1)این اعتیاد در کشور (بخصوص در پسران و مردان) زیاد هست.

2)پیامدهای بد رفتاری و اخلاقی بر فرد مبتلا می گذارد.

3)فرد با دیدن کوچکترین بخش از بدن شخص جنس مخالف و یا آرایش زیاد او به شدت تحت تأثیر

قرار گرفته و باز این گناه رو تکرار میکنه.

4)از نظر علمی مردان با چشم ارضا میشوند.

5)عامل بوجود آورنده و تشدید خودارضایی، نداشتن پوشش نامناسب جنس مخالف می باشد.

می توان به اهمیت این تاج بندگی دختران و زنان یعنی ((حجاب)) پی برد.

شاید بعضی فکر کنند که بدحجابی گناه کوچکی است که همه انجام میدهند.

پیامبر اکرم در این باره فوق العاده فرموده اند:

رسول اکرم (ص): به کوچکی گناه ننگرید، بلکه به بزرگی و عظمت کسی بنگرید که که نسبت به او نافرمانی کرده اید.(بحارالانوار، ج 77، ص 168)

امام علی (ع) نیز میفرمایند:

هرگز کار نیک خود را بسیار مشمار و گناه خود را هرچه باشد، کم مگیر. (تحف العقول - صفحه361)

حال دیگر میتوانیم به اهمیت روایاتی این چنینی پی ببریم:

امام علی (ع) فرمودند:

(روزی) من و فاطمه خدمت رسول الله (ص) رسیدیم، دیدم که ایشان شدیدا گریه میکنند، عرض کردم: پدر و مادرم فدایت، ای رسول خدا، چه چیزی شما را به گریه انداخته است؟ پیامبر فرمودند: ای علی شبی که مرا به آسمان ها بردند، زنانی از امت خود را دیدم که در عذاب های بسیار سختی به سر می بردند، به یاد عذاب سخت آنها افتادم و گریه بر من غلبه نمود، زنانی را دیدم که از موهای سر خود آویزان هستند و از آتش جهنم مغز سرشان میجوشد… پس آنها کسانی هستند که در دنیا موی سر خود از مردان نامحرم نمیپوشانند (بحارالنوار، ج8 ، ص309)

روایتی دیگر:

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از حضرت جبرئیل علیه السلام سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت (پدر و برادر و شوهرش و…از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.

امام علي (ع) فرمودند: رسول خدا فرمودند: در شب معراج زناني را ديدم كه گوشت بدنشان توسط قيچي هاي آتشين از جلو و عقب بريده مي شد … پس آنها كساني هستند كه خود را در معرض مردان نامحرم قرار مي دهند و با رفتارهاي مختلف توجه آنها را جلب نموده و به آنها اظهار تمايل مي نمايند. )بحار الانوار، ج 8، ص 309)


اما همین امام علی (ع) درمورد عفت و پاکدامنی میفرمایند:

پاداش مجاهد شهید در راه خدا بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمیگردد. همانا عفیف پاکدامن فرشته ای از فرشته هاست. (نهج البلاغه)

کسی که با بی حجابی و یا بد حجابی در جامعه ظاهر میشود، باید بداند که هر لحظه ممکن است که جوانی را که پاک است به سمت گناه بکشاند و جوانی که در حال برگشت به سمت خدا و پاک شدن است را دوباره به سر جای اولش برگرداند و به همین دلیل است که می گویند خدا حجاب را دوست دارد، چون او بر همه چیز آگاه است و از این مسائل آگاهی دارد.

همینطور که دیدید فرد بی حجاب یا بد حجاب در به سمت گناه رفتن جوان نقش مهمی دارد.

نمیخوام از افرادی که این گناه رو انجام میدهند، طرفداری کنم و یا گناه رو از گردنشون بردارم، فقط باید دانست که حجاب نقش مهمی رو در این باره بازی میکند.

امام علي (ع) فرمودند: عفت و پاكدامني، برترين عبادات است) .الكافي، ج 2، ص 79)

حال چه حجابی مناسب یک خانوم هست رو خودتون برید تحقیق کنید!!!

هرگاه که با دوستانش به تفریح میرفت، چادر را از سرش برمی داشت و موهایش را بیرون میداد و احساس آزادی میکرد. اما…

نمیدانست که با این کارش آزادی و رهایی از گناه را از شخص دیگری میگیرد… .

 


موضوعات: نکته های ناب
[سه شنبه 1393-10-09] [ 03:47:00 ب.ظ ]