?پرسش: چه راهکار موثری برای حفظ حقوق ملت ایران در موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با توجه به برجام خواهید داشت و چگونه می‌توانید از نقض مکرر آمریکا و دولت‌های غربی جلوگیری کنید؟

#رئیسی در پاسخ به پرسش مجری:
?برجام یک توافقی است که براساس مذاکرات و براساس آنچه دولت در فرایندی که طی شده با همه اشکالاتی که این قرارداد دارد، تاکید می‌کنم با همه اشکالاتی که دارد، از رسانه‌های گروهی هم بارها مطرح شده ولی چون به عنوان یک سند ملی مورد توافق قرار گرفته طبیعتاً باید این تعهد از ناحیه ما و از ناحیه طرف‌های مقابل به رسمیت شناخته شود.
?آنچه در اصل این سند مورد اشکال است این است که در حین مذاکرات نکاتی مطرح شد. اینکه گفته شود از ناحیه دولت و جناب روحانی که خزانه خالی است یا اینکه ممکن است دشمن تمام تاسیسات ما را هدف قرار دهد، پیامی بسیار بد برای جمهوری اسلامی است. مانند اسیری که در نبرد بگوید من نیرو ندارم یا توانایی برای انجام این کار را ندارم.
?متاسفانه در این سند ما در اجرا هم پیشگام شدیم هم به صورت تام اجرا کردیم.
?جمهوری اسلامی پیش پرداخت را کاملاً انجام داده و این سند به صورت چکی است که باید نقدش کرد.
?معتقدم با ضعف‌هایی که دولت در اجرای این قضیه نشان داد توانایی برای دریافت این مبلغ چک و نقد کردن این چک را به هیچ عنوان ندارد.
?این پیام‌ها همگی مسائلی است که برای ما مشکل ایجاد کرده.
?ما می‌خواهیم ببینیم در بعد از این سند چه اتفاقی افتاد؟
?آقای روحانی قول دادند به محض اجرای آن تمام تحریم‌ها به صورت یکجا نه تعلیق با 4 تاکید مؤکد برداشته می‌شود ولی هیچ اتفاقی برای مردم نیفتاد.

موضوعات: بصیرت سیاسی
[شنبه 1396-02-16] [ 11:49:00 ب.ظ ]