آنچه امنيت اجتماعي زنان و جامعه را تأمين مي کند ، انسانيت و معنويتا کحاکم بر جامعه است. که اساس آن دين کامل اسلام مي باشد. جامعه اي که ياد کخدا و هدف والاي زندگي در دل و جان افرادش حکومت مي کند.و روابط آنها برپايه توحيد و خدامحوري مي باشدامنيت آن جامعه از جمله زنان تأمين خواهد بود

و وقتي امنيت بر جامعه حاکم باشد زنان نيز احساس آرامش و آزادي مي کنند و خود را موظف به شرکت و مشارکت در امور اجتماعي مي دانند و يا حتي امور سياسي.

يک نمونه از دخالت زنان در امور سياسي بر مي گردد به زنان پيامبر در فتح مکه که بعد از پيروزي پيامبر (ص) مردان و زنان مي آمدند با پيامبر بيعت /کنند که وحي نازل شد که با 6 شرط با زنان بيعت کن.

ادامه مطلب :

1-شريکي براي خدا قرار ندهند. 2- دزدي نکنند 3- زنا ننمايند 4-فرزندان خود را نکشند 5- تهمت نزنند 6- در کار نيک از تو نافرماني نکنند که تمامي اين شرايط مربوط به زنان با حجاب و با ايمان است.

در امور اجتماعي هم زناني بودند در صدر اسلام که در اين زمينه خدمت مي کردند که در اينجا نام دو زن را ذکر مي کنيم

1) «نسيبه» که در جنگهاي پيامبر براي مداواي مجروحين حضور داشت.

2)«ام منان» که با کمک همسر پيامبر (ص) – ام سلمه- به آبرساني و مداواي مجروحين مشغول بودند.

پس حجاب مي تواند مانعي باشد براي ازادي و مشارکت زنان چه در امور اجتماعي و چه در امور سياسي و غيره…

همانگونه که امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) در دوران انقلاب و بعد از ان دستور دادند همه از جمله زنان در راهپيمايي ها شرکت کنند. و هميشه در صحنه حاضر باشندکه همين گونه هم شد که زنان با حفظ حجاب کامل اسلامي در تمامي صحنه ها دوش به دوش مردان و يا حتي بالاتر از مردان حاضر بودندو

و نيز امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) تأکيد کردند که: ما مي خواهيم زن به مقام والاي انسانيت برسد. زن بايد در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد. و تا به امروز هم زنان پرشور در صحنه ي اجتماعي و سياسي و انتحخابات کشور حضور دارند و اگر زنان به اين تفکر که خدا را دوست دارند و او را ناظر اعمال خود مي د انند دستورات خدا را ناديده نگيرند و موجب فساد خود و ديگران هم نشوند در نتيجه خانواده سالم و فرزندان سالم و با عفت خواهيم داشت. به اميد ان روز انشاء الله.

موضوعات: اجتماعی
[جمعه 1394-08-15] [ 09:03:00 ب.ظ ]