در اثر بي حجابي و بد حجابي عواقب شومي از ديدگاه عقل و اجتماع وجود دارد که به طور خلاصه به اين پيامد ها و عواقب مي پردازيم.

زن بد حجاب حق شوهرش را ضايع مي کند. يعني هر زني که خود را براي غير شوهرش خوشبو و آرايش کند خداوند نماز او را قبول نمي کند . تااينکه غسل کند و غسل هم مثل غسل جنابت است (البته اين غسل جزء اغسال مستحب است.) در عين حال بر قلب شوهرش هم تسلط ندارد چون عفت و ترس از خداوند ندارد ، نمي­تواند محبت شوهرش را به دست آورد. اين گونه افراد حتي در تحصيل علم هم ناکام اند. چرا که هر چه زن عفت بيشتري داشته باشد ، تمرکز فکري بيشتري دارند. پس دختر يا زني که دنبال خود نمايي مي باشد و هر روز و هر ساعتي که براي جلب مردان هرزه خود را به شکلي در مي آورد. ديگر تمرکز حواس ندارد و در تحصيل علم موفق نيست و هميشه در استرس و اضطراب است. زيرا وقتي اصل و کمال در انسان لباس و مد پرستي باشد ، هر چه مي بيند ، مي خواهد و دائم در فکر تهيه کردنش مي باشد. و چون آماده کردن آنان بسيار مشکل و گاهي غير مقدور مي باشد روح او هميشه مضطرب و پريشان است و مانند کسي است که گم کرده خود را پيدا نکرده است. زن بد حجاب و بي تقوا دير شوهر مي­کند. زيرا يک جوان وقتي مي خواهد ازدواج کند. در فکر اين است همسري داشته باشد از لحاظ دين ، اخلاق و خانواده مناسب باشد . زني باشد که با او بتواند زندگي کند و هر روز به عناوين مختلف براي او مشکلاتي ايجاد نکند در نتيجه سراغ دختران بد حجاب و بي تقوا نمي رود. و وقتي زن بد حجاب دير شوهر کند اين موضوع سبب زجر روحي فراوان براي او مي شود. گاهي از اوقات زجر روحي سبب بيماريهاي فراوان جسمي خواهد شد. و در صورت ازدواج کردن هم ، زندگي اينگونه افراد ، زود از هم پاشيده مي شود. چون وقتي ارزش و ملاک در زندگي ظواهر و مد باشد، در نتيجه اين ظواهر و مد زود کهنه مي شود. مطلوب خود را از دست داده و سرانجام کار به جدايي مي رسد. اصولاً در چنين خانواده ها چون عقل در انتخاب همسر نقشي ندارد خانواده ها زود متزلزل مي شود و هر لحظه زندگي در حال سقوط و انفجار مي باشد. و سرنوشت آنها جز طلاق و سرگرداني زن و بچه ها و گاهي هم سبب انحراف آنها چيز ديگري نيست. درصورتي که اگر زن پاکدامني و عفاف را سرلوحه زندگي خويش قرار دهد و در راه تربيت فرزند صالح و اصلاح جامعه بکوشد کارش کار انبياء است. پس زن مي تواند بجاي بازيچه بودن، شغل پيامبران را داشته باشد. در اينصورت براي خود ارزش قائل شده است. چون با بدحجاب و عرضه کردن خود را به ديگران ، خويش را بي ارزش مي کند و از آماري که گرفته شده اين است که فساد و ظلم ،سقط جنين و ساير گناهان در غرب ، در زنان بي حجاب و بد حجاب بيشتر است.

ادامه مطلب :

در اينجا مختصراً به وضع اسفبار جوامع عربي نظري مي افکنيم.

1-کشتار عمومي

2-خودکشي و مرگهايي که بر اثر تصادفات و خوردن شراب و غيره …. به وجود مي آيد.

3-افزايش آمار طلاق و فروپاشي کانون خانواده

4- افزايش فرزندان نامشروع

5- سقط جنين و عوامل شوم آن .(از مشکلات فراينده در بسياري نقاط دنيا ،حاملگي هاي قبل از ازدواج : بويژه دوران بلوغ ، و نيز بيماريهاي مقاربتي از جمله ايدز در بسياري نقاط دنيا ، دختراني که گرفتار حاملگي ناخواسته مي شوند. به سقط هاي عمومي غير مطمئن متوسل مي شوند. اين سقط هاي غير قانوني موجب مرگ دويست هزار زن در هر سال شده و براي تعداد بيشماري از زنان هم مشکلات بهداشتي اصلاح نشدني و هميشگي از قبيل نازايي و غيره ايجاد مي شود 3)

6- لواط و عوامل مرگبار آن در جوامع غربي

7- دزدي و تجاوز به نواميس مردم و عدم امنيت.

در آخر هم مي پردازيم به زن بدحجاب از ديدگاه امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) و رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي)

از ديدگاه امام :

از جنايت هاي بزرگي که به ملت ما شد …..بانوان ما را ملعبه کردند . اينها مي خواستند زن را مثل يک شيء مثل يک متاع به اين دست و آن دست بگذارند. زن هم بايد از فساد اجتناب کند . زنها نبايد ملعبه جوانهاي هرزه شوند. زن ها بايد انسان باشند و خداي ناخواسته در انظار مردم فاسد قرار نگيرند. زن ها بايد تقوا داشته باشند.زن ها اختيار دارند همانطور که مردها اختيار دارند. آنها که مي خواهند زنها ملعبه جوانان فاسد قرار دهند. جنايتکارند. زنها خيال نکنند اين مقام زن است که با سر باز و لخت بيرون برود. اين مقام زن نيست اين عروسک بازي است. زن بايد شجاع باشد. زن بايد در مقدرات اساسي مملکت دخالت کند. زن آدم ساز است. زن مربي انسان است. 4

از ديدگاه رهبر:

آيا جنايتي از اين بزرگتر به زن هست که زن را با آرايش ، مد و جلوه گري زيورآلات سرگرم کنند و از او بعنوان يک ابزار و وسيله استفاده کنند؟

امروز سر و سينه را از زيورآلات پر کردن و آرايش و مد و لباس را بت خود قرار دادند براي زن انقلابي مسلمان ايراني ننگ است. چادر بهترين نوع حجاب و نشان ملي ماست.5

پس زن بدحجاب وسيله و ابزاري براي شهوتراني ارازل و مردان و جوانان هرزه است. زن بدحجاب ملعبه و بازيچه جوانان فاسد الاخلاق است. زن بدحجاب عروسکي است براي چشم چراني از خدا بي خبران زن بدحجاب باعث ننگ اسلام و ايران و ملت شريف مسلمان است. زن بدحجاب سبب خيانت به شوهر و باعث دلسردي و بي اعتمادي او نسبت به زندگي و همسرش مي شود.

روش ها و توصيه ها :

دين مقدس اسلام ، با ظهور خود شخصيت معنوي و حقوقي زنان را احياء نمود و آنان را در شخصيت انساني و تحصيل کمالات معنوي با مردان برابر و يکسان دانست. و در حمايت از زنان و نيز حفظ انسانيت و عفت عمومي ، دستورهاي حکيمانه مبتني بر لزوم رعايت عفت و حيا در ابعاد گوناگون صادر کرده است که در ابتدا به تعريف عفت مي پردازيم و بعد در مورد ابعاد عفت نيز صحبت خواهيم کرد.

عفت يک صفت انساني و ملکه نفساني و زينت باطني است. که موجب مي شود تمام اعمال و حرکات و گفتار و پوشش انسان ، عفيفانه و فاقد رذليت هاي شهواني و هوس مآبانه باشد.

ابعاد عفت:

1) عفت در نگاه: اولين وظيفه زنان ، وجوب حفظ و کنترل ديده و نگاه است مقصود اين است که ديده هاي خود را که قلمرو آن وسيع مي باشد و شامل نگاههاي ضروري ، مفيد و خداپسندانه و نگاههاي غير ضروري و شهوت آلود و خيره شدن مي باشد. کاهش داده و به نگاههاي ضروري و خدا پسندانه و عفيفه بسنده کنند. و از نگاه به بدن مردان نامحرم – جز مواضعي که معمولاً آنها را نمي پوشانند و چشم چراني و نظرهاي تماشايي و شهوت آلود و التذاذي پرهيز نمايند و در مورد مردان نيز تأکيد بسيار شده است. و اساسي ترين راه براي پرهيز از چشم چراني و نگاه به حرام ، آن است که انسان باور کند که استعداددو توانايي آن را دارد که بتواند با مجاهدت و تهذيب نفس ، چشم و دل خود را بينا و جمال دل آاري خداي خويش را مشاهده نمايد. و از لذايذ بي نظير و هميشگي آن در نيا و آخرت بهره مند گردد.

2) عفت در دامن: دومين دستور ضرورت و وجوب پوشش عورت و شرم گاه است. که طبق روايتي از امام صادق عليه اسلام منظور حفظ آن از نگاه ديگران مي باش ولو از زنان و محارم غير از شوهر . مردان نيز دراين حکم همانند حکم سابق با زنان يکسان مي باشند.

3)عفت در پوشش: از آن جا که موضوع حجاب زن و پوششجسم و اندام تحريک انگيزاو ومستور نمودن زينت هاي وي اهميت دارد خداوند حکيم زنان را از هتک حرمت خود با بي­حجابي ، بد حجابي، خود آرايي و خود نمايي در برابر نامحرمان نهي مي فرمايد زنان نبايد جاذبه ها و زينت هاي خود اشکار سازند مقصود از زينت ان زينت هايي است که بر حسب طبيعت و فطرت سالم پنهان است و زن آنها را ميپوشاند که شامل زينت طبيعي زن _ اندام و سر و گردن و سينه و موي او-وزينت هاي مصنوعي تحريک آميز در صورتي که روي بدن او باشد و لباس هاي زينتي و رنگارنگ ميشود.

4) عفت در کردار: وظيفه ديگر زنان پرهيز از اعمال و رفتارهاي جلب توجه کننده و غير عفيفانه است آنان بايد در رعايت عفاف و پرهيز از امور جلب توجه کننده مردان بيشتر دقت کند که حتي با صداي زينت پنهاني خود عامل انحراف فکرها وتباهي دلها نگردد منظور اين است که اعمهل و رفتا وپوشش زنان و استفاده از وسايل زينتي وارايشي و عطر وبوي خوش نبايد به نحوي باشد که باعث جلب توجه و تحريک مردان گردد بلکه بايد عفيفانه و خداپسندانه باشد

5) عفت در گفتار: از وظايف ديگرلزوم رعايت عفاف در سخن گفتن با مردان نامحرم است کيفيت سخن گفتن و حرمت صحبت کردن با ناز و عشوه و کج کردن زبان نبايد باشد و محتواي سخن بايد شايسته و مورد رضايت خداوند متعال وپسند عقل سليم باشد زنان بايد عادي و معمولي صحبت کنند وسخن حق وخوب بگويند واز هر گونه سخنان غير ضروري و بيهوده باطل ومخالف شرع وشهوت انگيز وگناه الود اجتناب کنند که رعايت اين امر موجب حفظ شخصيت وامنيت جسمي ، جنسي و عرفي آنان خواهد شد.

3-مجله دارو و درمان شماره 87

4-صحيفه نور ج 11 ص 254.

5-روزنامه جمهوري اسلامي ايران 28/10/68

موضوعات: اجتماعی
[جمعه 1394-08-15] [ 08:59:00 ب.ظ ]