ساجدین(ندای صلح و حقیقت)





درباره وبلاگ


بسم رب فاطمه(س)

با سلام حضور همه ی کسانی که به وبلاگ من سر می زنند. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد. چون مسئله حجاب مربوط به همه جامعه است نه فردی و نه خانوادگی. امیدوارم بتوانم گامی هرچند کوچک در این راستا بردارم.
ان شا الله مورد تائید آقا امام زمان قرار بگیرد
امیدوارم شما نیز ما را در این راه یاری کنید
یاحق.




ساجدین(ندای صلح و حقیقت)


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَیْهِ السَّلام : یَابْنَ آدَم! لَمْ تَزَلْ فى هَدْمِ عُمْرِكَ مُنْذُ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّكَ، فَخُذْ مِمّا فى یَدَیْكَ لِما بَیْنَ یَدَیْكَ، فَإنَّ الْمُؤْمِنَ بَتَزَوَّدُ وَ الْكافِرُ یَتَمَتَّعُ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم از موقعى كه به دنیا آمده اى، در حال گذراندن عمرت هستى، پس از آنچه دارى براى آینده ات (قبر و قیامت) ذخیره نما، همانا كه مؤمن در حال تهیّه زاد و توشه مى باشد; ولیكن كافر در فكر لذّت و آسایش است. نزهه الناظر و تنبیه الخاطر: ص 79، س 13، بحارالأنوار: ج 75، ص 111، ح 6. به نقل از سايت انديشه قم








جستجو






 
  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

قسمت هفتم

16. آیا می شود همراه بیاوریم و هزینه وی را خودمان بپردازیم؟
متاسفانه خیر. چون هزینه مدعوین از طرف مرکز پرداخت می شود امکان اینکه افراد خودشان شخصا هزینه ای برای همراهان پرداخت کنند وجود ندارد.

17. برنامه همایش چند ساعت در روز است؟
برنامه ها هر روز از ساعت 8 صبح تا ساعت 7 شب ادامه دارد. یک ساعت و نیم به نماز و ناهار اختصاص داده شده و دو وعده پذیرایی واستراحت میان روز هم در نظر گرفته شده است.

پ.ن: کلیات برنامه های همایش مشخص است ولی سین برنامه ها تغییرات مختصری دارد که بعد از نهایی شدن در گروه قرار می گیرد. روزهای گذشته دو نفر از عزیزان سین برنامه ای که برای استان ها ارسال شده را در گروه قرار دادند. به علت پیشگیری از ناهماهنگی احتمالی، ضمن تشکر و عذرخواهی از این عزیزان، مطلب غیرفعال شده تا سین نهایی به اطلاع شما برسد.

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
[یکشنبه 1396-06-26] [ 12:04:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

قسمت ششم

15. در مرکز آموزش غیرحضوری کلاس زبان داریم و برای شرکت در همایش مجبور به غیبت از کلاس هستیم. آیا امکانش هست که غیبتمان هماهنگ شود؟
امروز شکر خدا فرصتی دست داد و با خانم @کارشناس فرهنگی مرکز آموزش های غیرحضوری (خانم پورخلیلی) عزیز هم صحبت شدم. این مسئله را مطرح کردم و شکر خدا قول مساعد دادند که همکاری صورت بگیرد. البته گفتند برخی کلاس ها تا آن تاریخ به اتمام می رسد؛ اما افرادی که کلاسشان تا روز همایش تمام نمی شود هم نگرانی نداشته باشند.

پ.ن:چقدر خوبه که همکارای قسمت های مختلف خودشون در شبکه حضور داشته باشن و حس و حال کاربرا رو درک کنن.

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 12:03:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

قسمت پنجم

14. مکان دقیق اردوگاه و سالن همایش را بفرمایید.
اردوگاه نرجس خاتون در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع است. اگر مسیر شما از جاده بنیاد به جمکران باشد، اردوگاه نرسیده به جمکران و در سمت چپ قرار دارد. از اردوگاه تا جمکران حدود پنج الی ده دقیقه پیاده راه است و نزدیک ترین درب مسجد به آن درب شماره 3 است. اگر با تاکسی های خطی که مسیرشان از میدان آستانه (نزدیک حرم) تا جمکران است مشرف می شوید این تاکسی ها ایستگاهشان درب شماره 2 جمکران است. یعنی پس از پیاده شدن از تاکسی باید مسیر حدودا بیست دقیقه ای را پیاده طی کنید. (که البته به علت خلوتی مسیر در ساعاتی از شبانه روز توصیه نمی شود) تصویر کروکی اردوگاه به این مطلب ضمیمه شده.

سالن همایش در طبقه همکف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران واقع است. افرادی که از شب قبل یا صبح زود در اردوگاه حضور داشته باشند سرویس رفت و آمد برایشان مهیاست. اما عزیزانی که صبح روز همایش مستقیما به سالن تشریف می آورند بهتر است با نشانی دقیق آن آشنایی داشته باشند.

ادامه »

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 12:01:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

قسمت چهارم

11. آیا به افرادی که در قم سکونت داشته باشند اسکان داده می شود؟
خیر

12. آیا اسکان اجباری است؟
خیر

13. وضعیت غیبت از کلاس طلاب حضوری به چه صورت است؟
با توجه به اینکه نامه به مدارس ارسال شده، مسئولین مدارس در جریان قرار گرفته اند و غیبت آنها موجه است.

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
[شنبه 1396-06-25] [ 11:56:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

همایش فعالان فضای مجازی

قسمت سوم

7. آیا اگر فردی در همایش شرکت نکند خود فرد یا مدرسه می توانند جایگزین معرفی کنند؟
خیر

8. آیا در صورتی که نتوانیم در همایش شرکت کنیم، هدیه برای ما ارسال می شود؟
هدایای همایش شامل دو بخش است. یکی هدایای عمومی که فقط به افرادی که حضور دارند تعلق می گیرد و شامل حال همه حاضرین می شود. بخش دیگر هدایا برای افرادی است که در جشنواره ها و فراخوان ها برگزیده شده اند یا نفرات برتر کوثرنت و بلاگ هستند (ده نفر برتر هر سامانه) این افراد در صورتی که حضور نداشته باشند امکان ارسال پستی هدایا به علت هزینه بالا وجود ندارد ولی دو راه برایشان هست. یکی اینکه به یکی از دوستان مدعو همایش خود وکالت بدهند که از طرف ایشان هدیه را دریافت کنند و به دستشان برسانند (حتما این هماهنگی به اطلاع ما رسیده شود و الا از دادن هدیه شما به دیگران معذوریم.) یا اینکه پس از همایش هر زمان که خودشان یا نزدیکانشان به شهر قم آمدند، هدیه را دریافت کنند.

ادامه »

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 11:51:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

همایش فعالان فضای مجازیقسمت دوم

2. اسم ما در لیست نبود ولی برایمان پیامک دعوت به همایش آمده. آیا دعوتیم؟
بله. بعضی افراد بودند که به عللی اطلاعاتشان کامل نبود. لذا مدرسه محل تحصیل و بعضی اطلاعات دیگر در زمان جمع بندی اسامی مدعوین نمایش داده نمی شد و بدون این مشخصات در لیست مدعوین قرار گرفتند. ارسال پیامک برای همه مدعوین موجب شده که این افراد از قلم نیفتند.

3. زمان همایش دقیقا چه روز و ساعتی است؟
همایش اصلی روز 27 و 28 شهریورماه از ساعت هشت صبح تا هفت عصر است. روز 26 شهریور نیز برای سفیران برنامه ای در نظر گرفته شده که شروع آن برنامه نیز از 8 صبح تا 7 عصر پیش بینی شده.

ادامه »

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 11:49:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سوالات متداول دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

همایش فعالان فضای مجازی

قسمت اول

1. معیار دعوت به همایش چیست؟
چند گروه به همایش دعوت شده اند:
الف. صد کاربر برتر شبکه کوثرنت در سال گذشته. دقت کنید که قید «در سال گذشته» کلمه کلیدی است که برخی را به اشتباه انداخته. ممکن است شما رتبه 1 شبکه باشید ولی تمام امتیاز و رتبه خود را مدیون فعالیت در سال های ما قبل گذشته باشید. در این صورت جزو صد کاربر برتر سال گذشته محسوب نمی شوید. ما بر اساس روش های گزارش گیری که در شبکه داریم می توانیم میزان فعالیت یک سال گذشته فرد را بسنجیم. امتیاز و رتبه و تعداد پست های ارسالی و … روش مناسبی برای دستیبابی به این رتبه ها نیست و در واقع کاربران شبکه خودشان از رتبه سال گذشته خود بی اطلاعند.
ب. صد وبلاگ برتر کوثربلاگ. درباره صد وبلاگ برتر کوثربلاگ هم به همین منوال است که تنها فعالیت یک سال گذشته شما ملاک دعوت به همایش بوده. وبلاگ های مدارسی که جزو این لیست باشند، کاربر وبلاگ مدعو همایش است. در برخی وبلاگ های مدارس مشخصات کاربر وبلاگ با فردی که به روز رسانی وبلاگ ها را انجام می داده متفاوت است. بارها این تذکر داده شده که اطلاعات وبلاگ ها را به روز رسانی کنید تا مغایرت پیش نیاید که متاسفانه برخی وبلاگ ها اهمیت نداده اند و این روزها به تکاپو افتاده اند که ببینند فرد مدعو دقیقا چه کسی است!
ج. برگزیدگان جشنواره ها و فراخوان ها. افرادی که در طول سال گذشته در جشنواره پیروزی انقلاب، آیینه خدا، راه امین، عزت ملی و نامه ای به دخترم برگزیده شده باشند مدعو همایش هستند. اگر نمی دانید برگزیده این جشنواره ها و فراخوان ها بوده اید یا خیر باید به عرضتان برسانم که ما برگزیده ها را به مرور در کوثرنت و بلاگ اعلام کرده ایم و اگر نمی دانید احتمالا برگزیده نبوده اید که خبرش به گوشتان نخورده. (نامه ای به دخترم برگزیدگانش مشخص شده اند ولی هنوز عمومی اعلام نشده)

ادامه »

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 11:40:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  لیست تقدیرشوندگان در دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

دومین همایش فعالان فضای مجازی

لیست کامل تقدیر شوندگان در دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران

 

 

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
[یکشنبه 1396-06-19] [ 06:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  لیست کامل مدعوین دومین همایش فعالان فضای مجازی ...

دومین همایش فعالان فضای مجازی

لیست کامل مدعوین دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران

http://sajedin.kowsarblog.ir/media/blogs/sajedin/quick-uploads/p528194/_.pdf?mtime=1505052391

توضیحات:

1- معیار دعوت به همایش چیست؟

چند گروه به همایش دعوت شده اند:

الف. صد کاربر برتر شبکه کوثرنت و کوثر بلاگ در یکسال گذشته. یعنی افرادی که در طی یکسال گذشته، رتبه یک تا صد داشته اند. دقت کنید که ممکن است که رتبه شما در شبکه، 1 باشد ولی در سال گذشته، رتبه اول نبوده باشید و چه بسا شاید جزو صد کاربر اول سال گذشته هم نباشید. در واقع شما تمام امتیاز و رتبه خود را مدیون فعالیت در سال های ما قبل گذشته باشید. ما بر اساس روش های گزارش گیری که داریم می توانیم میزان فعالیت یک سال گذشته فرد را استخراج کنیم. امتیاز و رتبه و تعداد پست های ارسالی و … روش مناسبی برای دستیبابی به این رتبه ها نیست. در واقع کاربران شبکه خودشان از رتبه یکسال گذشته خود بی اطلاعند. وبلاگ های مدارسی که جزو این لیست باشند، کاربر وبلاگ مدعو همایش است. در برخی وبلاگ های مدارس مشخصات کاربر وبلاگ با فردی که به روز رسانی وبلاگ ها را انجام می داده متفاوت است. بارها این تذکر داده شده که اطلاعات وبلاگ ها را به روز رسانی کنید تا مغایرت پیش نیاید که متاسفانه برخی وبلاگ ها اهمیت نداده اند و این روزها به تکاپو افتاده اند که ببینند فرد مدعو دقیقا چه کسی است!

ج. برگزیدگان جشنواره ها و فراخوان ها. افرادی که در طول یکسال گذشته در جشنواره پیروزی انقلاب، آیینه خدا، راه امین، عزت ملی و نامه ای به دخترم برگزیده شده باشند مدعو همایش هستند. لیست برگزیدگان فراخوان ها را در این لینک مشاهده کنید

د. سفیران کوثرنت. اینکه سفیران کوثرنت چه افرادی هستند و چه فعالیت هایی انجام می دهند را چندین بار به مناسبت های مختلف نوشته ام. اگر فردی خودش فعالیت های فضای مجازی در مدرسه داشته، یا مدیر مدرسه لقب سفیر را به او داده اند ولی با گروه ما در ارتباط نبوده و نامه ای از طرف مرکز فناوری به مدرسه شان ارسال نشده، در این دسته قرار نمی گیرد. افرادی که بعد از خبر همایش اعلام آمادگی کردند برای سفیر کوثرنت، تقاضایشان بعد از برگزاری همایش بررسی می شود.

هـ. نویسندگان وبلاگ های گروهی و رواق نامه. برای دعوت به نوشتن در وبلاگ های گروهی هم در طول چند ماه گذشته به روش های مختلف اطلاع رسانی شده. برخی افراد از ابتدا مشغول نوشتن در این وبلاگ ها هستند و برخی هم به علت کم کاری از لیست خط خورده اند.

و. اساتید. تعدادی از اساتید فعال انجمن های علمی اساتید نیز به همایش دعوت شده اند.

 

ادامه »

موضوعات: دومین همایش فضای مجازی
 [ 06:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  قدر زندگیمان را بدانیم ...

✨چقدر این متن زیباست :

✍روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند فضای منزلتان خالی از نقاشی های کودکانه خواهد شد؛ دیگر اثری از شکلک های خندان بر روی دیوارهای خانه، حک کردن اسامی بر روی پارچه ی دسته ی مبل ها و طرح های لرزان انگشتی بر روی شیشه های بخار گرفته ی پنجره های خانه،وجودنخواهد داشت.

روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند دیگر اثری از هسته های میوه ها در زیر تخت ها وجود نخواهد داشت. در آن روز می توانید مدادی را بر روی میز براي يادداشت كردن پیدا کنید و شيريني داخل یخچال باقي خواهد ماند.

روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند می توانید برای خود غذاهای بخارپز به جای ساندویچ هات داگ یا همبرگر درست کنید. می توانید زیر نور شمع غذا بخورید بدون آنکه نگران دعوای فرزندانتان برای فوت کردن شمع ها باشید.

روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند زندگیتان متفاوت خواهد شد آنها آشیانه تان را ترک خواهند کرد و خانه تان آرام… ساکت… خالی و تنها خواهد شد. در آن زمان است که به جای چشم انتظاری برای فرارسیدن «روزی» ؛ !دیروزها را مرور خواهید کرد… یعنی در ان روزها ؛ دلتنگ امروزتان خواهید شد…

?پس امروزتان راعاشقانه زندگی کنید

موضوعات: غدیر خم
[جمعه 1396-06-17] [ 09:32:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان بر عموم مسلمین مبارک باد ...

هر لحظه را به بهترین تبدیل کن برای اینکه شفاف باشی و صاف باید ببخشی .. من را ببخش همه را ببخش حتی خودت را . همیشه پر نور باش و پر مهر حتی اگر زندگی بی رحم باشد و سخت جدی اش نگیر ؛ نه خودت را و نه زندگی را در پی تغییر بیرون مباش  بر خویش نگر و پر باری اندیشه نگران قضاوت ها مباش ؛ خود را با خود بسنج بدان تغییر خود راحت تر است در اندیشه و عمل گذشته گذشته ؛ آنچه که شده بهترین بوده در جایگاه خود شیرینی این لحظه حضور در زندگی بی همتا است پر امید باش و خوشبخت هر لحظه را به بهترین تبدیل کن  تمامی جهان هستی در توست  خود زیبائیها را برگزین.

موضوعات: غدیر خم
 [ 09:20:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پاسخ جالب رهبر انقلاب به یک شبهه مشهور ...

♻️️ پاسخ جالب رهبر انقلاب به یک شبهۀ مشهور

✍.. بعضی‌ها می‌گویند که شما می‌گویید فرزند زیاد [داشته باشید]
خب اگر [فرزندان] زیاد شدند در خانه
تربیتشان نمی‌توانیم بکنیم
این حرف غلط است.
تربیت فرزندان، تربیت تک‌تک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است.

محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج‌تا باشد، فرقی نمی‌کند، خوب تربیت می‌شوند.
به‌طور طبیعی، به‌طور غالب خوب تربیت می‌شوند.

۹۵.۹.۱۵
تربیت فرزند

?لطفا رسانه باشید…

موضوعات: سخنان رهبر
[چهارشنبه 1396-06-15] [ 03:27:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سوزاندن پیکر مثله شده شهید حججی ...

‍⭕️ سوزاندن پیکر مثله شده شهید حججی

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: به دلیل رشادت های پاسدار شهید محسن حججی در زمان اسارت و شکنجه توسط داعش، این گروه تروریستی در اوج قساوت و بی رحمی، او را پس از شهادت مثله کرده و آتش می زنند که به همین دلیل بازگشت پیکر با تاخیر مواجه شده است.

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به انجام حداقل ۲بار آزمایش دی‌ان‌اِی روی پیکر شهید توسط تیم اعزامی از ایران در کنار متخصصان لبنان و سوریه بیان داشت: « بخش هایی از پیکر همچون سر، دست ها و پاها در دسترس نیست و تلاش می شود طی پیشروی های اخیر محور مقاومت، پیکر تکمیل تر شود.»

ابوترابی دیگر علت اصلی تاخیر را حصول اطمینان از تایید هویت پیکر شهید دانست و ادامه داد: «فیلم ۴۵ دقیقه ای از لحظات شکنجه، شهادت و دیگر سفاکی های داعش موجود است که در صورت صلاحدید مسئولان، رسانه ای خواهد شد

این نماینده مجلس با اشاره به بازگشت پیکر شهید طی اولین روزهای هفته آینده بیان داشت: «در برنامه ریزی های اولیه، قرار است پیکر در تهران، اصفهان و نجف آباد تشییع شده و در نهایت در محل یادمان شهدای نجف آباد خاکسپاری شود

وی در خصوص علت تشییع در اصفهان با وجود فاصله کوتاه نسبت به نجف آباد اظهار داشت: «با توجه به پیش بینی حضور جمعیت میلیونی در مراسم تشییع، مسئولان تلاش می کنند با برگزاری مراسم مشابه در اصفهان، از بروز برخی مشکلات در مراسم نهایی تشییع و خاکسپاری جلوگیری کنند.»

موضوعات: شهدا
 [ 03:16:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
[یکشنبه 1396-06-12] [ 01:13:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:12:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:11:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:05:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:04:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

موضوعات: غدیر خم
 [ 12:59:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

غدیر خم

موضوعات: غدیر خم
 [ 12:52:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

غدیر خم

موضوعات: غدیر خم
 [ 12:51:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 12:50:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 02:00:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:58:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

*مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ*

عید غدیر

 

موضوعات: غدیر خم
 [ 01:56:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

موضوعات: مناسبتی, غدیر خم
 [ 01:43:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است ...

مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

عید غدیر

 

موضوعات: مناسبتی, غدیر خم
 [ 01:41:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  تجربه شکست عاطفی گذشته را در زندگی جدید وارد نکنید ...

شکست عاطفی

اثرات شکست های عاطفی پیش از ازدواج تنها به همان زمان محدود نمی شود بلکه در زندگی مشترک آینده فرد نیز تاثیر گذار است.
مجتبی کاشانی روانشناس ؛ اظهار داشت: ناامیدی از آینده برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، شک و تردید نسبت به جنس مخالف و همسر، بی میلی نسبت به تعهدات و مسئولیت ها در زندگی مشترک، احساس حقارت و دل شکستگی، افزایش حس انتقام جویی و پرخاشگری در فرد، ترس از شکست در دیگر امور زندگی و کاهش اعتماد به نفس از جمله تاثیرات شکست عاطفی در روان شخص است.کاشانی افزود: تصور ناپایداری در روابط زناشویی، باعث ایجاد ذهنیتی آزار دهنده برای این افراد در زندگی مشترک می شود که مانع از تلاش برای پیشرفت و نیز لذت نبردن از زندگی خواهد شد.

این روانشناس تصریح کرد: عدم توانایی در ابراز محبت به همسر از دیگر اثرات منفی شکست های عاطفی پیش از ازدواج است، در نتیجه به دلیل ترس از تکرار این شکست، ابراز علاقه خود را به همسرش کاهش می دهد.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از راه های فراموش کردن شکست عاطفی، پذیرفتن واقعیت است، هنگامی یک رابطه پایان می یابد از حدس و گمان های اضافی اجتناب کنید.

 کاشانی در پایان اضافه کرد: گذراندن وقت بیشتر با دوستان، صرف کردن وقت خود برای انجام علاقه مندی ها، انجام فعالیت های روزانه مانند ورزش ها ی مختلف، همچنین مطالعه و تماشای فیلم های مورد علاقه  از دیگر روش های فراموش کردن شکست عاطفی در زندگی است.

موضوعات: اجتماعی
[شنبه 1396-06-11] [ 02:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  افزایش طلاق هایی که بعد از 30 سال زندگی مشترک رخ می دهد/ خانواده ها قربانی تکنولوژی ...

طلاق

بر اساس آخرین آمار طلاق در شهر تهران، امروزه متأسفانه 5 درصد از زوج های باتجربه، بعد از گذشت سه دهه زندگی مشترک از هم جدا می شوند.
روزگاری ضرب المثل « زن خوب، با لباس سفید به خانه بخت می رود و با لباس سفید (کفن) هم از آنجا بیرون می آید» مفهوم عمیقی از پایبندی و وفاداری زوجین به یکدیگر بود.

زن و شوهری که با خوب و بد و کم و کاستی یکدیگر کنار می آمدند و حرمت لحظه های تلخ و شیرینی را که طی سالیان دراز در زندگی مشترک تجربه کرده بودند را نگه می داشتند. جانشان به جان هم بند بود و «دوستت دارم»واقعی به زندگی آنها سنجاق شده بود و موی خود را در شب و روزهای کنار هم سپید می کردند. برای لحظه لحظه بگو بخندها، اخم ها و لبخندهایی که با هم سپری می کردند، ارزش قائل بودند و فراز و نشیب زندگی را در کنار یکدیگر تحمل می کردند. 

نماد جهیزیه ساده و بی تجمل عروس، تصویری از پرنده «قو» بود که نمادی از عشق و محبت و وفاداری است و زندگی با تمام روزهای خوب و غم انگیزی که داشت، به بهانه‌ ثانیه هایی سپری می‌شد که زوجین حضور آرامش بخش کنار یکدیگر را قدر می دانستند. امروز اما معنا و مفهوم همه چیز عوض شده است.

خیلی از همان زن و شوهرهایی که سالیان سال، در کنار یکدیگر روزگار گذرانده و مویی سپید کرده اند، دیگر تحمل بی مهری طرف مقابل را ندارند و به قول معروف، کاسه صبرشان لبریز شده و پس از گذشت سه دهه زندگی مشترک، به دادگاه خانواده می روند، به جایی که وقتی یک زوج جوان با وجود زندگی کوتاه، به آن پا بگذارند، همین زوج های به اصطلاح با تجربه می گویند«کوتاه بیایید و قدر یکدیگر را بدانید» اما آنها در کوتاهترین زمان ممکن جایگزین طرف مقابل خود یعنی همسرشان را بدون هیچ شناختی،  در شبکه های مجازی پیدا و انتخاب می کنند.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  رواج شیوه‌های عجیب و غریب خواستگاری/ آداب و رسومی که فراموش می‌شود ...

خواستگاری

رواج شیوه‌های عجیب و غریب خواستگاری این روزها موجب شده تا خانواده‌ها در همان قدم اول توقف کنند و قید دیدار حضوری دختر و پسر با یکدیگر را بزنند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به خواستگاری دختری بروید یا خواستگاری راه دهید و بعد از چند جمله صحبت کردن؛ یکی یکی چیزهای عجیبی از آنها بشنوید. گاهی آنقدر متعجب می‌شوید که در همان قدم اول توقف می کنید و قید دیدار حضوری را می زنید.

فلسفه خواستگاری
رسم خواستگاری یک تدبیر ظریفانه و حساب شده ای است که متناسب با نیازهای فطری، روحی، عاطفی و ابعاد روانشناختی دختر و پسر شکل می‌گیرد تا موجب بالا رفتن عزت، شخصیت و انگیزه طرفین در امر ازدواج شود، اما این رسم هم اکنون دست خوش تغییراتی شده است. تا همین چند سال گذشته، دختر خانم سنگین و رنگین می‌نشست خانه و پسر با دسته گل و شیرنی به خواستگاری او می آمد و منتظر می‌ماند تا دختر نظرش را اعلام کند.

شیوه های جدید
خانواده هایی هم که طرفدار ازدواج به شکل سنتی‌اند؛ چند وقتی است شاهد شیوه‌ها و ملاک‌های جدیدی مانند دیدارهای خارج از خانه قبل از خواستگاری رسمی، پیشنهاد به خانواده دختر برای حضور در منزل پسر برای اولین دیدار، فرستادن عکس در تلگرام و غیره هستند. آنها سرگردان مانده اند که در صورت پیروی از این رسوم، چطور چند جلسه دخترشان را با یک پسر نا آشنا به پارک یا کافی شاپ بفرستند، در حالی که آنها جوان و کم تجربه اند و به همین دلیل شاید نتوانند شناخت صحیح و کاملی نسبت به هم پیدا کنند و یا به هم دلبسته شوند.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی
 [ 02:39:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اشتباهاتی که آفت زندگی مشترک می شود ...

اشتباهاتی که آفت زندگی مشترک می شود

گاهی جبران بعضی از اشتباهات در زندگی مشترک کار ساده ای نیست و حتی ممکن است باعث ایجاد جدایی زوجین شود.
محمود بیات روانشناس ؛ اظهار داشت: خیانت و بی بند و باری جنسی یکی از بزرگترین مشکلات در زندگی زوجین است که می تواند باعث فروپاشی زندگی مشترک شود که ناشی از عدم تعهد فرد، به طرف مقابل یعنی همسر است. 

بیات یادآور شد: خیانت به دلایل مختلفی از جمله اینکه  فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، احساسات خود را حفظ کند، به همین دلیل با جستجوی یک رابطه جدید در واقع در جستجو و بازسازی ویژگی های هیجانی و عاطفی شخصیت خود است.

وی بیان کرد: اختلافات و محیط ناآرام در خانه علت دیگری است که افراد را به خیانت سوق می دهد زیرا در شرایطی که بحث و جدل بجای محبت و صمیمیت در خانه حکمفرما باشد گرایش به جنس مختلف در بیرون از خانه در نظر این افراد تنها راه فرار از این محیط به حساب می آید.

بیات گفت: گاهی اوقات انتقام جویی از رفتارهای پرخاشگرانه و  دلسردی یکی از طرفین در زندگی مشترک، فرد را بر آن می دارد که بوسیله این کار از همسر خود انتقام جویی کرده و استقلال خود را به وی ثابت کند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات: اجتماعی
 [ 02:14:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  4 راهکار طلایی افزایش حرف شنوی کودک از والدین ...

راهکارهای طلایی

بیشتر والدین از عدم حرف شنوی و لجبازی کودک گله مند هستند که با راهکارهایی موثر می توان این مشکل را حل کرد.
ناهید ازغندی روانشناس کودک ؛ اظهارکرد: بیشتر والدین گاهی حرف یا خواسته خود را باید چندین مرتبه برای کودک خود تکرار کنند تا آن را انجام دهد که این موضوع برای پدرو مادر بسیار آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه معمولأ کودکان 3 تا 4 ساله با بی اعتنایی به خواسته والدین احساس قدرت می کنند، ادامه داد:این یک حس ذاتی است که نباید آن را حمل بر بی ادبی کودک دانست.

ازغندی تأکید کرد: اولین گام برای حرف شنوی کودک این است که خواسته یا مطلب خود را آرام و ساده برای کودک توضیح داده و علت انجام آن را برایش بازگو کنید و از سرزنش و نصیحت او بپرهیزید.

این روانشناس کودک خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید که کودکان علاقه به تقلید رفتار های والدین دارند، همچنین رفتار پدرو مادر و برخورد آنان با یکدیگر خصوصأ در حضور او بسیار مهم است.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 02:08:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شخصیت وابسته افراد، مانع پیشرفت در زندگی می شود ...

پیشرفت در زندگی

اختلال شخصیت وابسته یکی از رفتارهای شایع میان افراد بوده که درصورت عدم کنترل آن باعث ایجاد افسردگی خواهد شد.
فریبا احدی بیگلو روانشناس عمومی ؛ اظهارکرد: انسان موجودی اجتماعی است که تا حدی وابستگی به اطرافیانش  به خصوص والدین دارد و زمانی که این حالت شدت یافته و به شکل افراطی بروز کند، باعث ایجاد مشکل و اختلالات رفتاری در فرد خواهد شد.

وی  اختلال شخصیت وابسته را در خانم ها شایع تر دانست و گفت: ایجادمشکل در تصمیم گیری های مستقلانه، اضطراب وعدم مسئولیت پذیری، نیاز شدید و بیش از اندازه برای تأیید شدن نزد دیگران، نیاز شدید به مراقبت و حمایت، ترس از قبول مسئولیت، ایجاد مشکل در ابراز مخالفت در برابر دیگران، ناتوانی در انجام مستقلانه ی کارها، نیاز افراطی به حمایت دیگران، عدم تحمل تنهایی،مشغولیت ذهنی مداوم با طرد شدن و تنهایی از ویژگی های مهم شخصیت وابسته است.

احدی بیگلو با اشاره به اینکه احساس رنجش، نداشتن اعتماد به نفس، افسردگی، انفعال، ترس از ابراز احساسات مثبت یا منفی، عدم تحمل وضعیت نامناسب از جمله مشکلات این افراد است، ادامه داد: ترس از جدایی، شانه خالی کردن از انجام کارها توسط این افراد باعث ایجاد اختلال در کارکرد شغلی و روابط اجتماعی شده که در نتیجه
حملات شدید اضطرابی را برای این اشخاص به همراه دارد.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:05:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  رمز گشایی از زندگی زوجین خوشبخت/ راهکارهای طلایی شاد زیستن را تجربه کنید ...

راهکارهای شاد زیستن

تمام زوجین در زندگی گاهی دچار مشکلاتی می شوند که با رعایت نکاتی طلایی می توان اثرات مخرب آن را کاهش داد.
محمدرضا نظامی روانشناس خانواده ؛ اظهار داشت: تمام زوجین در زندگی دچار اشتباهاتی می شوند که باعث کدورت میان افراد شده و در این بین عذرخواهی یکی از مهم ترین روش هایی است که موجب خاموش شدن آتش معرکه و ایجاد جوی آرام به خصوص میان زوجین می شود.

وی تصریح کرد: پذیرفتن انتقاد با گشاده رویی یکی از مؤثرترین راه های کنار آمدن با اشتباه  است و باید قبول کرد که همیشه حق با ما نیست و نباید از این کار هراسی داشته باشیم.

نظامی افزود: به یاد داشته باشید در هنگام دعوا هیچ گاه گذشته طرف مقابل را یادآوری نکنید و به همسرتان بگویید که دوستش دارید.

این روانشناس ادامه داد: انتخاب محیطی آرام و خلوت  و گفتن جمله ای محبت آمیز و دلپذیر به همسر و از همه مهم تر گذشت و صبر می تواند در کاهش اثرات دعوا و درگیری ها بسیار مفید باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از زوجین در هنگام بحث سعی دارند ثابت کنند که مقصر نبوده و حق با آنان است و علت مشکلات ایجاد شده و مقصر اصلی همسرشان است، در حالیکه هیچ مشکلی با متهم کردن همسرتان حل نخواهد شد و تنها با این عمل او را در موضع دفاع قرار داده و اختلاف تان پیچیده تر می شود.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب
 [ 02:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مدارس فرزانگان ...

بازنشر حداکثری

همه مسئولیم


⚫️انالله و اناالیه راجعون⚫️
در سوگ واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مدارس فرزانگان
از خداوند متعال صبر برای خانواده گرامی شان خواهانیم …

ایران تسلیت

موضوعات: اجتماعی, تربیت
 [ 01:17:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مقدار پول جیبی فرزندان بر شکل گیری مدیریت مالی آنها موثر است ...

پول تو جیبی فرزند

یک کارشناس مردم شناسی گفت:آموزش ندادن مدیریت مالی به فرزندان سبب ایجاد بحران های متعدد از جمله ولخرجی،افسردگی، بالا رفتن سن ازدواج بدلیل عدم توانایی در تصمیم گیری می شود.
محمدرضا ایمانی کارشناس ارشد مردم شناسی ؛ با بیان اهمیت آموزش مدیریت پول خرج کردن به فرزندان اظهار کرد:مقدار پول  جیبی باید متناسب با شان فرزند و یا همسر باشد چرا که کم پول دادن به آنها باعث کاهش اعتماد به نفس در نتیجه بی ثباتی در شخصیت و تصمیم گیری آن ها می شود.

این کارشناس مردم شناسی با بیان اینکه  ولخرجی یک اختلال شخصیتی محسوب می شود و کنترل نکردن آن منجر به بیماری می شود، ادامه داد: فضای جامعه، فضای تبلیغات و فضای محیط زندگی از جمله عوامل موثر بر ایجاد اشتهای  کاذب در خرید و رواج آن در بین اغلب جوانان  است.

وی با بیان اهمیت آگاهی هر فرد از نیازهای واقعی تاکید کرد:آگاهی از نیازهای واقعی، مانع هدر رفتن و اسراف پول می شود.

ایمانی درباره خصوصیات شخصیتی افراد ولخرج گفت: آنها به دلیل خود کم بینی و اعتماد به نفس پایین ، سعی دارند با متمایز نشان دادن ظاهر خود در جامعه،خلاء آن را برطرف کنند. اما وقتی وارد ابعاد اخلاقی آنها می شویم،همخوانی  متناسبی بین آنها وجود ندارد.

این مردم شناس با بیان اینکه تعریف این دسته از جوانان ولخرج از زندگی، خوش گذرانی امروز است و به گذشته و آینده توجهی ندارند،ادامه داد: این افراد نمی توانند از تجارب گذشته خود یا دیگران استفاده کنند و از طرفی برای آینده هم، برنامه ریزی و هدف گذاری نمی کنند، آنها معتقدند والدین آنها با این روش از زندگی لذت نبرده اند.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:31:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مشاجره فرزندان را منصفانه قضاوت کنید ...

تربیت فرزند

یکی از وظایف مهم والدین در هنگام مشاجره فرزندان، برقراری عدالت میان آنها است.
ابراهیم غفاری حق روانشناس عمومی ؛ اظهار کرد: مشاجره فرزندان در سنین مختلف برای والدین سخت و تحمل ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این شرایط معمولا به دلیل حسادت میان آن ها اتفاق می افتد، افزود:  در مشاجره پسر کوچک خانواده به دنبال توجه بیشتر والدین و به اصطلاح لوس کردن خود نزد پدر و مادر است که در این شرایط والدین باید از نظر عاطفی به طور مساوی به آن ها توجه کرده و هیچ گاه آن ها را به رقابت در بروز توانایی و استعدادهای آنها تشویق نکنند.

این روانشناس با بیان اینکه  در مشاجره فرزندان باید آرامش خود را حفظ کرده و از قضاوت و تصمیم های عجولانه نسبت به آن ها دوری کنید، ادامه داد:در مشاجره بهتر است  به استقلال کودکان احترام بگذارید همچنین والدین باید در فرصت های مناسب قوانین و مقررات اجتماعی و رعایت حقوق دیگران و دفاع از حق خود را به کودکان خود یاد بدهند.

غفاری حق در پایان گفت: کودکان باید همزمان یاد بگیرند که هر تضادی نباید منجر به جدال شود و عقاید متفاوت می توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند، همچنین باید بیاموزند که مصالحه، یافتن راه حل مشترک و احترام متقابل امری ضروری است.

 باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات: تربیت
 [ 01:28:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بی‌تابی کودک هنگام جدا شدن از والدین را جدی بگیرید ...

بی تابی فرزند

بی‌تابی کودک امری جدی در جریان رشد است که با حضور آگاهانه والدین برطرف می‌شود.
فرشته کریمی روان‌شناس ؛ اظهار داشت: اضطراب به‌خودی‌خود پدیده‌ای سالم و طبیعی است که در روند رشد همهٔ ما اتفاق می‌افتد و فقط زمانی از آن به عنوان اختلال یاد می‌کنیم که در یک سن نامتناسب و نیز شدید باشد. همهٔ کودکان در حدود 8 تا 9 ماهگی به بعد به اصطلاح «غریبی می‌کنند»، یعنی با دیدن افرادی که برای آن‌ها آشنا نیستند، گریه می‌کنند. گاهی آن‌قدر شدید که والدین را عصبی می‌کند، اما در حقیقت این علامت در کودکان نشانه مرحله‌ای طبیعی و بهنجار رشد کودک است و علامت اینکه آن‌ها توانسته‌اند میان مراقبان خود و سایرین تمایز قائل شوند.

وی افزود: همراهی والدین با کودک در این مرحله به وی کمک می‌کند با اطمینان شایان توجهی از این مرحلهٔ حساس رشدی عبور کند. در حالت معمولی این اضطراب طبیعی کودک در حدود 18ماهگی بسیار کم می‌شود و واکنش‌های خفیف‌تری در برابر روبه‌روشدن با غریبه‌ها نشان می‌دهد.

این روان‌شناس با بیان اینکه در آغوش گرفتن کودک از احساس ترس او کم می کند، گفت: والدینی که از لحاظ کمی و کیفی حضور کافی دارند و احساس ترس و اضطراب کودک را در این سن می‌پذیرند و با در آغوش‌گرفتن و موجه و طبیعی جلوه‌ دادن احساس وی، حمایتش می‌کنند، به گذر از این مرحله کمک خواهند کرد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  تنبیه بدنی راهکار مناسبی برای تربیت کودک نیست ...

تنبیه بدنی
تنبیه بدنی راهکار مناسبی برای تربیت کودک نیست و باید ارزش های انسانی را در او تقویت کرد.

فرید منادی روانشناس ؛ با بیان اینکه لازم است کودک در زمان خطا و اشتباه تنبیه شود،اظهار کرد: والدین نباید از تنبیه بدنی برای کودک استفاده کنند چرا که عواقب جبران ناپذیری در شکل گیری شخصیت کودک  دارد.

وی ادامه داد: افرادی که در خردسالی کتک می خورند و بلافاصله بعد از آن مورد نوازش قرار می گیرند، میدان مغناطیسی مغزشان این گونه شکل گرفته که اول کتک و بعد نوازش که این ذهنیت در آینده حتی بعد از ازدواج نیز در زندگی آنها تاثیر دارد.

منادی تصریح کرد: این افراد به خصوص پسران در آینده طبق ذهنیتی که از این تنبیه بدنی دارند، در هنگام مشاجره با همسر خود، او را کتک زده و بعد به او محبت می کنند و دختران نیز معمولا با پرتاب اشیاء و فحاشی بازتاب این برخورد های کودکی را بروز خواهند داد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:11:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کودک، پرخاشگری را از والدین الگو می گیرد ...

پرخاشگری

کودکان به مرور زمان با الهام از محیط جامعه و اطرافیانشان پرخاشگری را الگوی رفتاری خود قرار می دهند.
احسان احمدیان روانشناس ؛با اشاره به آموزش مهارت مدیریت خشم در کودکان اظهار کرد: هر چقدر هم که تلاش کنیم فرزندمان را براساس قانون تربیت کنیم ولی در جامعه ای زندگی می کنیم که خشونت در بزرگسالان آن بسیار دیده می شود و فرزندان ما نیز در آینده وارد همین محیط می شوند.

 وی با اشاره به اهمیت آموزش مدیریت خشم به کودکان افزود:در جامعه ای که کودکان با خشم دست و پنجه نرم می کنند باید شیوه مدیریت و کنترل خشم را به آنها آموزش داد تا در بزرگسالی شاهد افزایش خشونت در جامعه و جرایم متععد نباشیم.

وی با بیان اینکه حسادت به همسالان یکی از عوامل خشم و عصبانیت کودک به شمار می شود،گفت:وقتی او در هر موقعیتی خود را در جایگاه پایین تری نسبت به دوستان خود می بیند و آنها را بهتر و برتر از خود می پندارد، طبیعی است که نسبت به آنها پرخاشگری نشان دهد.البته رفتار والدین و معلمان هم در مقایسه کردن کودکان با یکدیگر و ایجاد این حس در آنها بی تاثیر نیست.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب, تربیت
 [ 01:08:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  فرزندان خود را با پیامدهای دروغگویی آشنا کنید ...

دروغگویی

والدین باید از همان دوران کودکی آموزش‌های لازم را برای جلوگیری از دروغگویی به فرزندان خود بدهند.
احسان احمدیان روان‌شناس ؛ اظهار داشت: والدین دوست دارند که از کودکانشان حرف راست بشنوند، اما در بسیاری از مواقع آن‌ها از دروغگویی فرزندان کوچک خود گله می‌کنند و رفتار نامناسبی را در مقابل این رفتار کودکان از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: دروغگویی فرزندان می‌تواند به علت نداشتن اعتماد به نفس، جلب توجه در جمع‌های خانوادگی، الگو گرفتن از رفتارهای والدین و تقلید از آن‌ها، قدرت تخیل بالا در این سنین، دوستان و همبازی‌های خیالی، ترس از والدین و تنبیه شدن باشد.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه باید دروغگویی را در فرزندانمان جدی بگیریم، بیان کرد: دروغگویی کودکان در سنین 2 تا 5 سال شدت پیدا می‌کند. دروغگویی فرزندان از آن دسته مشکلاتی است که بسیاری از والدین در مقطعی از سن فرزند خود، با آن روبرو می‌شوند، اما بسیار مهم است که از همان سنین کودکی دروغگویی در فرزندان را جدی بگیریم تا زمینه ساز تکرار این رفتار نادرست در بزرگسالی نشود.

احمدیان با اشاره به اینکه والدین باید راه حل‌های مناسبی را برای دروغگویی کودکان اتخاذ کنند، خاطرنشان کرد: والدین باید در قدم اول دلیل دروغگویی‌‌ کودکان را پیدا کنند و سپس به دنبال راه حل‌هایی برای جلوگیری از بروز چنین رفتار نادرستی باشند، والدین به این علت که زمان زیادی را با کودک خود سپری می‌کنند، باید الگوی صداقت و راستگویی برای آن‌ها باشند.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 01:05:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  5 راهکار طلایی برای افزایش تمرکز کودکان ...

تمرکز
انجام بعضی بازی و فعالیت ها با کمک والدین در افزایش تمرکز و هوش کودکان مفید است.

ناهید ازغندی روانشناس کودک ؛ با بیان اینکه انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند، اظهار کرد: ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که باعث ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن ها می شود.

وی در ادامه افزود: تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت آن ها توسط والدین و درخواست از کودک برای مرتب کردن آن ها براساس شکل یا رنگ و شمردن اعداد یکی دیگر از بازی های تاثیر گذار بر هوش فرزندان است.

ازغندی گفت: بازی با چوب کبریت به صورت ساخت اشکال و چیدن آن ها به طور منطم در داخل جعبه، همچنین تهیه بطری با سایزهای مختلف و خواستن از کودک که درب آن ها را در مدت زمان مشخص ببندد،باعث آشنایی ذهن او با مفهوم نظم در اشیا و سرعت عمل در انجام کارها می شود.

این روانشناس کودک در پایان تصریح کرد: بازی با بادکنک و چیدن آن ها براساس رنگ و سایز، آشنایی با مدل برگ های مختلف درختان و همچنین بستن چشم کودک و قرار دادن اشیا متفاوت در دست او و درخواست برای حدس زدن نام آن وسیله از جمله دیگر بازی هایی است که باعث افزایش تمرکز فررندان خواهد شد.

ادامه »

موضوعات: اجتماعی, نکته های ناب, تربیت
 [ 01:02:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دانلود دعای عرفه امام حسین علیه السلام به همرا متن و صوت ( مخصوص کامپیوتر و موبایل ) ...

دعـــــاى عـــــرفــــه
مؤلف گويد:اين دعا چون دعاى موقف عرفات و بسيار طولانى بود ذكر ننموديم و در اين روزهاى‏ چهل ‏وهفتم صحيفه كامله آن حضرت را با خشوع و دلشكستگى بخوان،كه دعايى است مشتمل بر تمام مطالب دنيا و آخرت،كه‏ درود خدا بر انشاء كننده‏اش باد.

از جمله دعاهاى مشهور اين روز دعاى حضرت سيد الشّهدا عليه السّلام است.بشر و بشير پسران‏ غالب اسدى روايت كرده ‏اند،كه بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بوديم،پس با گروهى از اهل بيت و فرزندان و شيعيان،با نهايت خاكسارى و خشوع،از خيمه خود بيرون آمدند،و در جانب چپ كوه ايستادند،و روى مبارك خويش را بسوى كعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسكينى كه طعام طلبد،و اين دعا را خواندند:

دعای عرفه

 

حاج میثم مطیعی

دعای عرفه سال 1389 در صحرای عرفات(جدید)

دعای عرفه سال 1393

 

ادامه »

موضوعات: مناسبتی
[چهارشنبه 1396-06-08] [ 11:00:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شاغل بودن مادر و آسیب به تربیت فرزند ...

اشتغال مادرها

همه می دانیم که تحصیلات عالیه خانم ها، ازدواج آنها را به تاخیر انداخته است؛ البته نبود بازار کار برای آقایان هم، بسیار موثر است. مشخص است که خانم ها بعد از زحمات و خرج هایی که برای ورود به دانشگاه و درس خواندن هزینه کرده اند؛ علاقه دارند وارد بازار کار شوند. در بازار کار هم به خاطر هویت جنسی شان که دارای هوش هیجانی بالاتری نسبت به آقایان هستند؛ برای کارهای اداری و بازاریابی که ساعت ها وقت می خواهد؛ مناسب شناخته می شوند.

با این اوصاف 2-3 سالی باید حسابی تلاش کنند تا در حوزه کاری خود جا بیافتند. آن وقت در 29-30 سالگی ممکن است به ازدواج فکر کنند. تازه اگر تصمیم جدی داشته باشند؛ حداقل 3 سالی طول می کشد تا فرد مورد علاقه خود را پیدا کنند. بعد آن هم که 4-5 سالی بچه نمی خواهند. در نتیجه شاهد پدر و مادرهای پیر در مقابل فرزندان کوچک خواهیم بود. شاید در دهه اول، مشکلی احساس نشود، اما در دوره بلوغ که نظارت و رابطه دوستانه بیشتری را می طلبد؛ پدر و مادر حال و حوصله و انرژی جوانی را ندارند. در اینجا 2 آسیب برای نوجوان، پیش می آید یا به سمت دوست یابی می رود یا منزوی و افسرده می شود.

مادران شاغل، 2 راه پیش روی خود دارند. راه اول اینکه بچه را با خود به محل کار ببرند و راه دوم بدون بچه راهی کار شوند. در حالت اول، به دلیل توان جسمی خانم ها، این کار برایشان دشوار است که در تابستان و زمستان بچه را با خود سر کار ببرند و بیاورند. البته 8 ساعت کاری با احتساب مسیر، مسلما برای کودک هم طاقت فرسا خواهد بود. با توجه به اینکه مدیران و همکاران، اغلب جوان هستند و درک مشکلات زندگی مشترک را ندارند؛ امنیت شغلی مادر به خطر می افتد و استرس آن، بیشتر بر کودک اثر می گذارد. در حالت دوم، سه راه وجود دارد. مهد کودک، خانه مادربزرگ یا اگر بچه دبستانی باشد؛ تنها در خانه بماند.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:35:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بی حوصلگی دلیل قرار زوج های جوان از فرزندآوری ...

فرار زوج ها از فرزند آوری

جعفر اردبیلی درباره دومین دلیل اصلی زوجین گفت: خیلی ها می گویند که حال و حوصله بچه را نداریم. به نظر من این دلیل هم، به خودخواهی آنها مربوط است. یعنی برای خودم وقت دارم اما برای بچه وقت ندارم. داریم به اومونیسم (انسان گرایی) زهرآگین تبدیل می شویم.

برخی از کارشناسان در مورد حوصله نداشتن برای فرزند دوم توصیه می کنند در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید و آن را برطرف کنید، زیرا بی حوصلگی به خودتان و خانواده تان، آسیب می زند.

عدم حمایت عاطفی از مادر، دلیلی برای پشیمانی او از بارداری مجدد
امیر لطفی حقیقت، از اهمیت رفتارهای حمایت گرانه اطرافیان می گوید: آمدن فرزند مرحله ای است که کانون زندگی مشترک را متحول می کند و لازم است نسبت به این موضوع پذیرش داشته باشیم که زندگی وارد مرحله جدیدی شده است؛ خوشی و لذت های جدید را با خود می آورد اما همه چیز مثل قبل نخواهد بود. اما با مدیریت، تدبیر و همراهی زوجین با یکدیگر و سعی در حفظ روابط بین زوجین، می توان بخش زیادی از شادی های قبل را حفظ کرد. در این مسیر، خانواده ها و خویشاوندان که سرمایه های معنوی و اجتماعی افراد هستند؛ می تواند با یک همراهی عالمانه، آرامش بیشتری را در روزهای نخستین برای پدر و مادرهای جوان و بی تجربه به همراه داشته باشد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تلاش بیهوده برای ثبت نام کودکان در کلاس های مختلف ...

فرزند

محدثه 24 ساله می گوید همیشه در کنار مدرسه و دانشگاه در کلاس های متنوعی  مانند شنا، بسکتبال، شطرنج، طراحی، بدمینتون، پینگ پونگ، تیراندازی،اسکیت، اسب سواری، دوره آرایشگری، زبان انگلیسی، عربی و خیلی کلاس های دیگر شرکت کردم که یادم نمی آید. دست آخر هم، همه آنها بهکارم نیامد؛ جنبه مثبتش هم که کم نیست؛ سلامت روان و شادابی ام است، اما با توجه به مشکلات مالی جامعه، لازم است پدر و مادرها ابتدا بچه هایشان را استعدادیابی کنند و بعد در همان زمینه برای بچه خرج کنند. البته این سرمایه گذاری به حساب می آید تا خرج. از اینکه در هر ورزشی, سررشته ای دارم خوشحالم و باعث شده برای ادامه تحصیل خود به رشته تربیت بدنی فکر کنم.

جعفر اردبیلی می گوید: هر جامعه ای دوره گذر دارد که در این دوره خیلی از مفاهیم تغییر می کند. مثل کلمه cousin در انگلیسی که معنای دخترخاله، دختر دایی، دختر عمه و دختر عمو را شامل می شود که در گذشته دارای کلمات جداگانه ای بود، اما الان همه، تبدیل به یک کلمه شده است. چون دیگر کاربرد قبل را ندارند.

وی معتقد است جامعه گذر ایران، طولانی شده است. از سنت به مدرن، مدرن به سنت و سنت به مدرن، می رویم و هر دو را زخمی می کنیم. گویی در برزخی از مدنیت گیر افتاده ایم. چون غربی شروع می کنیم و شرقی ادامه اش می دهیم.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  *تاثیر شرایط مالی بر تعدد فرزند* ...

جعفر اردبیلی، مدیرعامل موسسه فرهنگیِ خانواده امین و استاد دانشگاه هامبورگ، در این باره می گوید: به نظر من مسایل مالی، بیشتر یک بهانه است تا یک دلیل حقیقی. زیرا بیان مشکلات اقتصادی، در جامعه وجهه قابل قبولی دارد؛ در حالی که راحت طلبی زوج های جوان، دلیل اصلی و واقعی آن است.آن‌ها می گویند که 4 -5 سالی برای خودمان زندگی کنیم و از زندگی دو نفره، لذت ببریم و بفهمیم زندگی چیست؛ بعد، یک بچه بیاوریم. این چیز بدی نیست، اما این مردان و زنان مطمئنا به آمار ناباروری توجه نکرده اند که شیوع ناباروری در ایران بین 13 تا 18.5 درصد اعلام شده است که متوسط آن با آمارهای جهانی مطابقت دارد، این یعنی از هر 100 زوج جوان، 15 زوج دچار ناباروری هستند.

 زوجین احتمال چنین چیزی را نمی دهند و فکر می کنند که هر وقت بخواهند؛ می توانند بچه دار شوند. آن‌ها با این کار، حدودا 5 سال مفید، برای درمان را از دست می دهند و وقتی هم سن بالا می رود خود به عامل دومی برای ناباروری تبدیل می شود.

جعفر اردبیلی درباره برخی اقتضائات جامعه می گوید: دستیابی به یک جامعه مدرن، خوبی و بدی های خاص خودش را دارد. وقتی زن و مرد شاغل اند؛ مسلما وقت کمتری برای زندگی مشترک، تحکیم آن و فرزند آوری، دارند.

این استاد دانشگاه هامبورگ، دلیل دیگر تک فرزندی را زیادی تعهدات والدین نسبت به فرزندان می داند و می گوید: بدون توجه به نیازهای فرزندمان، همه چیز را در اختیارش می‌گذاریم، مثل اتاق خواب جدا، مدرسه خیلی خوب، کلاس‌های متنوع و خیلی چیزهای دیگر که توان مالی ما را برای داشتن فرزندان بعدی، می گیرد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:27:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  *معایب تک فرزندی بیش از مزایای آن است* ...

تک فرزندان نمی توانند حس رقابت، دعوا، بازی، دوستی، شراکت، هم صحبتی و همدلی را با نزدیکان خود تجربه کنند، از طرفی حمایت بیش از حد والدینِ تک فرزند، باعث می شود این کودکان روحیه حساس تر و ضعیف تری نسبت به سایر کودکان داشته و در مقابل مسائل و مشکلات ناتوان باشند.

طبق گفته محققان، طلاق در میان تک فرزندان بیشتر است و آن ها معتقدند: به ازای هر خواهر یا برادر، 2 درصد امکان طلاق کم تر می شود.

سپیده 23 ساله در این باره می گوید: من 4 خواهر و برادر بزرگ تر از خودم دارم و همیشه آن ها به هنگام مشکلات درسی و مالی و غیره به کمک من آمده اند. آن‌ها راهنما و الگوی خوبی برای من هستند. بالاخره بچه ای که چند عروس و داماد در خانواده می بیند؛ تجارب خوبی برای زندگی خود به دست می‌آورد.

حوا یک مادر 41 ساله شاغل با 4 فرزند است که به تازگی فرزند اولش نامزد کرده است. او درباره تعدد فرزند می‌گوید: بچه هایم همیشه به من شکایت دارند که چرا با توجه به شرایط زندگی تان 4 بچه را به دنیا آورده ای و اکنون زندگی خوبی نداریم. حوا می گوید: آن ها حق دارند، زیرا همین درآمد کم هم تقسیم بر 4 می شود و مبلغی برای پس انداز نمی ماند و باعث می شود که ازدواج آن ها به تاخیر بیافتد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:24:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خودخواهی و بی حوصلگی عامل تحدید نسل ایرانی/ واژه هایی که بزودی نامفهوم و غیر قابل درک می‌شوند ...

تک فرزندی
بزودی با تک فرزندی برخی از واژه های زبان فارسی حذف می‌شوند یا کمتر کسی از آنها استفاده خواهد کرد، این اتفاق در پی شیوع تک فرزندی است که علاوه بر تحدید نسل ایرانی، موجب بسیاری مشکلات فردی و اجتماعی می شود.

 صدای خنده هایی که از حیاط های با صفای قدیمی شنیده می شد را یادتان هست؟ وقتی در هر خانه‌ای را می زدی، 4-5 تا بچه قد و نیم قد، سرشان را از لای در بیرون می‌آوردند. خانه ها کوچک بود، اما حیاط خانه با آن حوض آبی رنگش، تمام دنیای بچه‌ها بود.

حال شاید در هر آپارتمان 20 واحدی، 3 خانوار فرزند کوچک داشته باشند؛ آن هم فقط یک فرزند که به ندرت صدایش در بیاید و شما آن را بشنوید. گهگاهی هم که صدایشان شنیده می‌شود؛ ساکنان ساختمان شکایت می‌کنند. اندک افرادی هم در میان ساکنان ساختمان خوشحال می‌شوند و می‌گویند چه صدای قشنگی در ساختمان در جریان است؛ صدای حیات و زندگی است.

کوچک که بودیم؛ با حضور در محل، فامیل یا هرجای دیگری که می رفتیم؛ به راحتی، هم سن وسالان خود را پیدا می کردیم و بدون هیچ مشکلی، سریع با یک تقاضای ساده دوستی، با آنها ارتباط برقرار می کردیم. آن قدر همبازی داشتیم که نیازی به پارک، اسباب بازی‌های گران قیمت متنوع و شهربازی که اکنون به یک بازی پر خرج تبدیل شده را نداشتیم، اما اکنون که کودکان به پارک می روند؛ نیم ساعت طول می کشد تا از بی تحرکی و آرامی در بیایند و حالِ بازی کردن؛ پیدا کنند. حال چنین محیطی را به ندرت می بینیم. بچه ها از بس تنها مانده اند؛ تمایل دارند که خود به تنهایی با لوازمی که در اختیار دارند بازی کنند تا اینکه با بچه دیگری ارتباط برقرار کنند و لوازم شان را با هم استفاده کنند و به احتمال زیاد، دچار اختلاف شوند و نتوانند آن را حل کنند و کار به دعوا بکشد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:19:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  *الگوی درستی باشیم* ...

عاشقانه

مهم ترین کاری که یک پدر می تواند برای فرزندانش انجام دهد، این است که عاشق مادرشان باشد!!!
چون بچه ها با لبخند مادر می‌خندند و با گریه‌اش می‌گریند…

موضوعات: تربیت
 [ 09:14:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  *اجازه ندهید کودکتان شما را کتک بزند* ...

تربیت فرزند
کتک زدن والدین توسط کودک یکی از رفتارهای ناشایستی است که باید از همان دوران کودکی این رفتار مهار شود.
☀ برخی کودکان در سن 2 تا 4 سالگی در موقعیت هایی که رنجیده، خجالت زده و یا خسته هستند اقدام به کتک زدن والدین خود می کنند که توصیه می شود برای اصلاح این رفتار، مهارت های اجتماعی و الگوهای رفتاری مناسب پیش از ورود به مدرسه به آن ها آموزش داده شود.

☀ ترک کودک همراه با جدیت و بدون پرخاش توسط والدین، اولین راهکار مقابله با این نوع رفتار است که باید به آرامی به او بگویید تا زمانی که این گونه رفتار می کند، خواسته اش را اجابت نخواهید کرد و باید تا هنگام اصلاح رفتارش به او توجه نکنید.
☀ یک گفتگوی صمیمانه با فرزندتان درباره آسیب هایی که رفتارهای ناپسندش می تواند ایجاد کند و ابراز نگرانی و ناراحتی شما از این کار ناشایست، همچنین تنبیه وی به معنای محروم کردن او از کارهایی که دوست دارد نیز نقش بزرگی در کاهش رفتارهای ناپسند کودک از جمله کتک زدن والدین دارد.

☀ اگر کودک شما همسرتان راکتک می زند، سعی کنید برای مدتی او را نادیده گرفته و به همسر خود توجه کنید، البته این بی توجهی نباید به مدت طولانی باشد.

ادامه »

موضوعات: تربیت
 [ 09:07:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت